Van 5 bezoekers naar 500 bezoekers per dag binnen een jaar. Resultaat? Meer leads!
“We willen het aantal bezoekers op onze website exponentieel laten stijgen zonder te adverteren,” stelde het team van OMCBase aan het begin van 2020 als doel. Dat Nederland drie maanden later door de pandemie op slot zou gaan, hadden we natuurlijk niet zien aankomen. Toch is het ons sindsdien gelukt om het aantal organische bezoekers op onze website drastisch te vermenigvuldigen. Dit deden we door middel van een SEO-strategie voor de lange termijn, waarin blogs een centrale rol innemen.
De keuze voor een blogstrategie had twee redenen. Allereerst stellen we onze kennis graag beschikbaar en biedt bloggen ons de ruimte om op allerlei thema’s de diepte in te gaan. Daarnaast willen we graag dat onze website makkelijk te vinden is wanneer iemand op deze thema’s zoekt. We voerden daarom een zoekwoordenonderzoek uit op basis van onderwerpen die ons waardevol leken. Bijvoorbeeld de modellen en technieken die we vaak toepassen, ontwikkelingen in de online marketing en onderwerpen waarover we vaak vragen krijgen van klanten.
De uitkomst van dit zoekwoordenonderzoek bepaalde welke blogs we gingen schrijven. Op basis van deze lijst en onze tone of voice guide zijn onze copywriters aan de slag gegaan. Doordat we ervoor kozen om een bepaald aantal blogs per week te schrijven, in plaats van eenmalig een grote batch, konden we hiermee makkelijker inhaken op de actualiteit. Wanneer de blogs eenmaal live stonden, begon het échte werk: de autoriteit verhogen door linkbuilding.
Scoren op de lange én korte termijn?
Resultaat boeken door SEO vereist enig geduld. We wisten vooraf dat onze blogs niet na één dag al bovenaan zouden staan in de zoekresultaten. Na enkele maanden kregen we hier wel zicht op, waarna we de blogs verder konden optimaliseren voor bepaalde keywords. Het resultaat? Vanaf augustus begon ons bezoekersaantal exponentieel te groeien, waardoor we in een jaar tijd van 10 naar 400 bezoekers zijn gegaan.
Een blogstrategie zoals die van ons is een project waarmee je op de lange termijn gaat scoren. Wanneer je ook graag op de korte termijn resultaat wil boeken, raden we je aan om ook SEA (Search Engine Advertising) in te zetten, in ieder geval gedurende de opstarttijd van je SEO-strategie.
Wil je meer lezen over de mogelijkheden van een SEO-strategie en precies weten hoe wij dit hebben aangepakt? In onze gratis download leggen we je in detail uit welke stappen we in dit proces hebben gezet, waarom we dit deden en hoe jij met deze technieken je eigen bezoekersaantallen kunt gaan verhogen.
Toegepaste diensten
Neem contact op
Wij helpen u graag verder.
"*" geeft vereiste velden aan