Contentmarketing

Creëer aantrekkelijke content die perfect aansluit op de behoeftes van jouw doelgroep.

Wat is de betekenis van contentmarketing

Contentmarketing is het frequent creëren van relevante content (tekst, blogs, vlogs, nieuwsartikelen) en zorgen dat deze contentcreatie bij de juiste doelgroep terechtkomt via de juiste kanalen. Het is uiteraard essentieel dat je hierbij een scherpe contentmarketingstrategie opzet. Zo maar wat content maken en die willekeurig naar buiten slingeren helpt vaak niet. Zorg ervoor dat jouw contentmarketing betekenis heeft: werk de juiste boodschap naar de juiste mensen op de juiste manier.

Ontdek hoe contentmarketing jouw onderneming helpt

Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

Contentmarketing in de fases van de customer journey

In de marketing wordt een customer journey gebruikt om de reis van de klant in te zien. Waar neemt deze kennis van jouw onderneming en wanneer wordt deze een klant? In ons blog over de customer journey gaan we hierover meer de diepte in.

Nu focussen we ons op hoe contentmarketing in deze fases wordt gebruikt. Zo kun je alvast inschatten waar bij jouw onderneming de focuspunten liggen en waar je sterke kanten zitten.

Touch

In deze fase maakt de potentiële klant kennis met jouw onderneming. Vaak tussen Google’s zoekresultaten, soms via visuele advertenties. Het antwoord op de vraag of eerstgenoemde onder contentmarketing of webontwikkeling valt, is een dunne lijn.

TELL

Als de doelgroep jouw onderneming heeft gevonden, moet je hen aan je binden. Interesseer ze. Vertel ze waarom ze jou moeten hebben. Contentmarketing is hier perfect voor. Stip precies de pijnpunten of behoefte(s) van je doelgroep aan en biedt met jouw onderneming de perfecte oplossing daarvoor.

SELL

Hier moet je de potentiële klant over de streep trekken om daadwerkelijk klant te worden van je onderneming. Met interessante en doel(groep)gerichte aanbiedingen en beloningen kan dit gedaan worden. Jouw content moet dan wel aansluiten op hun verwachtingen.

CARE

Proactief naar de klanten communiceren om deze te ontzorgen. Daar draait het om in deze fase. Klantenservice, email-campagnes, social media. Wat betreft contentmarketing: dagelijks of wekelijks nieuwe blogs posten met relevante informatie voor jouw doelgroep zorgt dat ze nieuwsgierig worden en elke week terugkomen.

Heel belangrijk is dat je begint met een strategie voor ogen. Hier komen content, doel en middelen naar voren. Stel jezelf hiervoor een aantal vragen.

Wat voor type content wil je creëren? Welk doel moet deze content bewerkstelligen? En via welke middelen ga je deze content verspreiden? Heb je dit voor elkaar, dan kun je zelf beginnen met creëren, of dit overlaten aan ons. Hoewel OMCBase meer doet dan alleen contentmarketing, helpen wij jou graag met het behalen van geweldige conversies en het delen van jouw content: tekst, video, infographic – jouw content is koning.

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Met onze contentmarketing krijg je:

Een gezamenlijke inventarisatie

Een voorstel van ons

Gespecificeerde content

Doelstellingen die tijdens of aan het einde van het traject behaald zijn

Een contentkalender geeft inzicht

Wellicht heb je al wel eens gehoord van een contentkalender. Zo niet, dan zegt de naam eigenlijk genoeg: een kalender voor je content. Een contentkalender is essentieel voor je content-strategie. Deze zorgt er namelijk voor dat jij inzichtelijk hebt welke soort content jij gaat maken, welk onderwerp deze posts behelzen en via welke middelen deze gecommuniceerd worden. Zo is bijvoorbeeld te zien dat je voor volgende week maandag een blog schrijft over een social-mediakalender voor op Facebook en LinkedIn. En de vrijdag daarna post je een wekelijkse video waarin je een leuke tip geeft over een relevant onderwerp.

Relevante en frequente content is key

Onthoud: relevantie en frequentie zijn doorslaggevend. Onderschat deze factoren niet. We leggen je graag uit waarom. Lang de aandacht krijgen is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend. Sterker nog: een prospect scant snel een aantal titels op je site of kanaal. Als een potentiële klant ziet dat jouw content geen antwoorden biedt op diens vragen of behoefte(n), dan gaat deze weg. Online een pagina afsluiten is binnen 1 seconde gedaan, dus die drempel is verschrikkelijk laag. Sluit jouw content wél aan op hun behoefte(n), maar zien zij dat je slechts eens in de vier maanden iets online zet, dan kunnen zij zich afvragen of jij wel op de hoogte bent van alle trends in jouw branche en kiezen ze alsnog voor een ander. Zorg dus altijd dat jouw content-creatie frequent en relevant is.

Customer journey zorgt voor rendement

Een bestaande klant kan jou helpen om nieuwe klanten te werven. Klinkt aantrekkelijk, of niet? Een customer journey maken helpt daarbij. Neem deze absoluut mee in je contentmarketing strategie. Deze ‘klantreis’ laat zien hoe jouw klanten (bestaand en potentieel) de reis afleggen van onbekend zijn met jouw bedrijf tot promotor zijn van jouw bedrijf. Dit gebeurt in verschillende fases: van begin tot eind. Zorg ervoor dat in jouw customer journey de touchpoints heel erg veel aandacht krijgen, maar steek ook moeite en tijd in de daarop volgende ‘tell’-, ‘sell’- en ‘care’-fases. In deze customer journey-fases kun je namelijk inzien waar je nog meer rendement kunt behalen aangaande het aanspreken van (potentiële) klanten. Contentmarketing is namelijk niet alleen het werven van klanten. Ook het blijven interesseren (tell), het aanzetten tot koop (sell) en het zorgen dat de klant jouw klant blijft (care), zijn fases van de customer journey.

Contentmarketing uitbesteden

Contentmarketing heeft veel voeten in de aarde en is niet zo maar even gepiept. Er gaat een hele strategie aan vooraf, en het uitvoeren hiervan vergt veel tijd. We snappen daarom dat je de voorkeur hebt voor contentmarketing uitbesteden. OMCBase helpt je hier graag bij. Samen gaan we zitten om jouw behoefte(n) en wensen in kaart te brengen. Deze laten we terugkomen in een rendabele en doeltreffende strategie. Zo weet jij zeker dat je contentmarketing geregeld wordt en dat je zelf tijd over houdt voor je eigen onderneming.