Contentmarketing

Creëer aantrekkelijke content die perfect aansluit op de behoeftes van jouw doelgroep.

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is het frequent creëren van relevante content (tekst, blogs, vlogs, nieuwsartikelen) en zorgen dat deze bij de juiste doelgroep terechtkomt via de juiste kanalen. Je vergroot hiermee je online zichtbaarheid. Ook zal het aantal websitebezoekers toenemen.

Ontdek hoe contentmarketing jouw onderneming helpt

Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met ons op.

Contentmarketing in de fases van de customer journey

Content maken doe je op basis van je doelgroep(en). Zij moeten beslissen of ze je product of dienst gaan afnemen. Hoe meer zij overtuigd zijn dat ze jouw aanbod nodig hebben, hoe sneller zij dit doen.  Door in te spelen op hun behoeften of problemen overtuig je ze sneller. 

 De customer journey geeft inzicht in welke boodschap jouw content moet bevatten. Spreek je nieuwe websitebezoekers aan, of moet je ze overtuigen klant te worden?  Pas je boodschap hierop aan.

Touch

In deze fase maakt de potentiële klant kennis met jouw onderneming. Met contentmarketing stem je jouw boodschap exact af op de behoeften van je doelgroep. Daarbij selecteer je de juiste kanalen om je doelgroep af te vangen.

TELL

Bind je doelgroep aan je bedrijf. Interesseer ze. Vertel ze waarom ze jou moeten hebben. Contentmarketing is hier perfect voor. Stip de pijnpunten of behoefte(s) van je doelgroep aan en bied de perfecte oplossing daarvoor.

SELL

Trek de potentiële klant over de streep om klant te worden van je onderneming. Met interessante en doel(groep)gerichte communicatie kan dit gedaan worden. Video, tekst, foto’s, specsheets. Alles is content!

CARE

Proactief naar de klanten communiceren om deze te ontzorgen. Frequent relevante blogs posten houdt je klanten nieuwsgierig, waardoor ze vaker terugkomen. Ook e-mailcampagnes, nieuwsbrieven en social media geven resultaat.

 Heel belangrijk is dat je begint met een strategie voor ogen. Hier komen content, doel, kanalen en middelen samen. Stel jezelf hiervoor een aantal vragen.

Wat voor type content is voor jouw doelgroep relevant? Welk doel moet deze content bewerkstelligen? En via welke kanalen ga je deze content verspreiden? OMCBase helpt jou graag met het behalen van geweldige conversies, meer websitebezoekers en andere doelen. We focussen ons op het maken en het delen van jouw content: tekst, blog, video, infographic, nieuwsbrief en meer – jouw content is koning.

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
At the moment we are working together with Yaël to full satisfaction for a number of months. The strategic approach combined with the hands on mentality is a great success for us. Google quickly realized that our website had made an improvement and continues to be in the ranking daily. Yaël thinks along with you as if it were his own company, sketches real expectations and makes them true! We are very satisfied and strongly recommend Yaël (although we hope that he has enough time left for us ;-))
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Thank you very much to Yaël Sigger!Honest and helpful!His advice helped me on the road where I did not like to recruit employees for our business. Also received advice regarding our website.As far as I am concerned a must! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Good cooperation with OMCBase for online promotion. To the point, very focused approach!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Great knowledge of new techniques, speed and a very efficient and professional way of working. OMCBase really deepens the customer.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
My experience with OMCBase is that it is a young, dynamic and very "to the point" company. Their vision with the Customer Journey model ensures that you come to a thorough and professional plan quickly and carefully. The team really gives you the feeling that they are there for your company, but above all, they also stand for it! Realistic objectives, clear formulations and efficient working methods make OMCbase a perfect partner for BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

    Bel mijMail mijApp mij

    info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

    Met onze contentmarketing krijg je:

    Een gezamenlijke inventarisatie

    Een voorstel van ons

    Gespecificeerde content

    Doelstellingen die tijdens of aan het einde van het traject behaald zijn

    Contentmarketing: hoe belangrijk is het?

    Content laat zien wie jij bent en wat de meerwaarde van jouw aanbod is voor de (potentiële) klant. Hiermee overtuig jij iemand om zaken met jou te gaan doen. Contentmarketing is het realiseren en delen van deze betekenisvolle inhoud. Dit kan op velerlei manieren: blogs, vlogs, landingspagina’s, e-mails, social media posts en noem maar op.

    Het binnenhalen van klanten is voor iedereen business vanzelfsprekend cruciaal. Zonder klanten heeft je bedrijf geen vruchtbare toekomst. Met contentmarketing zorg je ervoor dat je prospects gericht aanspreekt. Zorg je ervoor dat je content bij hen problemen oplost, vragen beantwoordt of voorziet in behoeften? Dan zullen zij sneller converteren. Zij zien dan de meerwaarde van je aanbod in. Het heeft vaak niet veel zin om puur te vertellen hoe goed jij wel niet bent. Je content daadwerkelijk meerwaarde geven daarentegen wel.

    Weet wat je doelgroep is

    Om te zorgen dat je meerwaarde kunt creëren met je content moet je weten wat er speelt onder je doelgroep. Wat zijn hun vragen waar zij mee zitten? Tegen welke problemen lopen zij in het dagelijks leven aan? Op welke manier biedt jouw aanbod daar de oplossing voor? Hoe maakt jouw product of dienst hun leven makkelijker? In het proces van contentmarketing gebruik je de resultaten uit je doelgroeponderzoek. Zo behaal jij de beste resultaten met je content.

    Een contentkalender geeft inzicht

    Wellicht heb je al wel eens gehoord van een contentkalender. Deze is essentieel voor je content-strategie. Je krijgt inzichtelijk welke soort content je gaat maken, welk onderwerp deze posts behelzen en via welke middelen deze gecommuniceerd worden. Dit geldt voor de komende dagen, weken, maanden of soms zelfs een jaar.

    Zo is bijvoorbeeld te zien dat je voor volgende week maandag een blog schrijft over een social media kalender voor op Facebook en LinkedIn. En de vrijdag daarna post je een wekelijkse video waarin je een leuke tip geeft over een relevant onderwerp.

    Extra handig: in deze contentkalender neem je tevens de feestdagen op. Speciale dagen zoals Pasen, sinterklaas, kerst, Valentijnsdag, et cetera, zijn bij uitstek een geweldige kans om een specifieke aanbieding te lanceren. Helemaal leuk is de verjaardag van je bedrijf: ook dan kun je een ludieke actie organiseren.

    Grijp de aandacht met relevante en frequente content

    Onthoud: relevantie en frequentie zijn doorslaggevend in je contentmarketing. Onderschat deze factoren niet. We leggen je graag uit waarom. Voor een lange tijd de aandacht krijgen is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend.

    Sterker nog: een prospect scant snel de titel en koppen op je site of kanaal. Als een potentiële klant ziet dat jouw content geen antwoorden biedt op diens vragen of behoeften, dan gaat deze weg. Online een pagina afsluiten is binnen 1 seconde gedaan, dus die drempel is verschrikkelijk laag.

    Sluit jouw content wél aan op hun behoeften, maar zien zij dat je slechts eens in de vier maanden iets online zet? Dan kunnen zij zich afvragen of jij wel op de hoogte bent van alle trends in jouw branche en kiezen ze alsnog voor een ander. Zorg dus altijd dat jouw contentcreatie frequent en relevant is.

    Maak van een bestaande klant een loyale klant

    Een loyale klant helpt jou om nieuwe klanten te werven. Klinkt aantrekkelijk, of niet? Met de juiste aanpak van contentmarketing zorg je dat je de interesse van een bestaande klant behoudt. Omdat deze al eens bij je heeft gekocht, heeft hij of zij al een bepaalde band met je.

    Door het blijven creëren van relevante content houd jij bestaande klanten binnen je bedrijf. Ze worden daardoor loyale klanten die niet meer zo snel weg zullen gaan omdat ze bij jou alles vinden wat ze zoeken. Doe je hen daarbovenop ook nog eens specifieke en gerichte aanbiedingen (op basis van de eerdere aankoop)? Dan zal de klant al helemaal snel beslissen om nog eens een aankoop te doen.