Concurrentie-
analyse

Leer van jouw concurrenten en eindig hoger dan zij!

Online concurrentieanalyse: waar sta jij en waar staan zij?

Veel bedrijven en organisaties vragen zich continu af hoe hun concurrenten zich bewegen. Zijn ze met een inhaalslag bezig of zitten ze juist stil? Welke kanalen en middelen zetten zij eigenlijk in? En welke budgetten zullen zij hiervoor hebben? Door een goede concurrentieanalyse uit te voeren kun jij jouw bedrijfspositie verbeteren.

Een concurrentieanalyse kan op verschillende manieren worden uitgevoerd. Wij zullen een concurrentieanalyse maken op basis van online data. Samen screenen we de online marketingkanalen en -middelen die jouw concurrenten inzetten. Vervolgens zullen we deze data samenvoegen en Key Performance Indicator‘s opstellen. Op basis van deze KPI’s kunnen zullen we een ijkpunt creëren en kijken hoe jouw onderneming er voor staat ten opzichte van jouw concurrenten.

Wees je concurrenten een stap voor

Wil je weten hoe je dat doet? Een concurrentieanalyse geeft je inzicht.
Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

Customer Journey: concurrenten in meerdere fases analyseren

Ook bij een concurrentieanalyse komt een Customer Journey goed van pas. Dit is een model dat het proces bijhoudt dat jouw (potentiële) klant doorloopt. Ook wel een klantreis genoemd. Van kennismaking met tot klant van jouw onderneming. Een verdieping over dit model staat in ons blog over de Customer Journey.

We lichten graag uit hoe een Customer Journey je kan helpen bij het analyseren van je concurrenten.

Touch

Een van de meest waardevolle aandachtspunten: hoe bereiken jouw concurrenten hun nieuwe klanten? Welke middelen, kanalen en strategieën gebruiken zij hiervoor? Zijn ze veel op Social Media te vinden, of meer in Google?

TELL

Hoe zorgen jouw concurrenten ervoor dat zij klanten aan zich binden? Hoe maken zij hen geïnteresseerd in hun diensten of producten? Wat voor tactieken gebruiken zij daarvoor?

SELL

De hamvraag: hoe halen jouw concurrenten prospects over om zaken met hen te doen? Ligt het aan hun content, aan hun strategie, of hun aanbiedingen? Ontdek het, en doe inspiratie op.

CARE

Hoe zorgen de concurrenten voor het behouden van hun klanten? Welke middelen en systemen worden ingezet door je concurrenten om met hen te communiceren na het doen van een aankoop? Dit is belangrijk voor jouw Online Marketing-strategie.

Door inzicht te hebben in je concurrenten, heb je direct inzicht in je eigen onderneming. Waar liggen je zwakkere punten en waar juist je sterke punten?

Samen met ons ga je kijken naar de concurrenten. Als je hun goede tactieken en zwakkere gebieden gebruikt als inspiratie, sta je zelf vele malen sterker. Online zijn er nou eenmaal veel meer concurrenten te vinden. Zorg er dus voor dat je boven hen eindigt. OMCBase helpt je daarbij.

 

 

 

 

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Tijdens onze concurrentieanalyse:

Gaan we samen inventariseren

Ontvang jij een voorstel van ons

Versterk je je zwakke punten en ontwikkel je je sterke punten

Behaal jij je (online) doelen, en speel je in op de concurrentie