Search Engine Optimization-
analyse

Alle prioriteiten, kansen en focuspunten van SEO op een rijtje, toegespitst op jouw onderneming.

SEO-analyse: wees je concurrenten een stap voor

Een SEO-analyse helpt jou om inzicht te krijgen in de mogelijkheden die Search Engine Optimization jouw onderneming biedt. Veel bedrijven hebben vragen als: “Heeft mijn website genoeg autoriteit?” en “Op welke zoekwoorden wordt mijn website nu gevonden?”. En misschien wel vaker gesteld: “Hoe doet mijn onderneming het online ten opzichte van mijn concurrent(en)?”. Wij creëren een ijkpunt waarmee we kijken welke mogelijkheden er zijn voor jouw website. Vaak zijn er nog genoeg technieken die kunnen worden toegepast om jouw SEO te optimaliseren.

Een SEO-analyse leidt tot een overzicht van verbeter- of focuspunten op gebied van SEO. Pakken we deze punten aan, dan resulteert dit in meer websitebezoekers, meer conversies en meer leads. Dat betekent: meer omzet voor jouw onderneming. OMCBase beschikt over de juiste tools waarmee deze uitgebreide SEO-analyse gemaakt kan worden.

Een voorsprong door een SEO-analyse

Om jouw onderneming te laten groeien, voer ik voor jou een SEO-analyse uit.
Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

SEO-analyse aan de hand van de Customer Journey

In de Customer Journey kun je zien welke stappen een potentiële klant doorloopt in de reis van kennismaking met naar klant van jouw onderneming. In vier verschillende fases worden touchpoints uitgelicht waar extra aandacht naar moet gaan. De doelgroep is hier van groot belang. In ons blog over de Customer Journey lees je hier meer over.

Omdat de Customer Journey in de Online Marketing een belangrijke tool is, leggen we deze over de resultaten van een SEO-analyse. Zo kun jij direct inzien op welke gebieden jij winst behaalt. De Customer Journey-fases die niet worden aangeraakt, zijn lichter gemaakt.

Touch

Op welke woorden wil jij dat je onderneming gevonden wordt? Mensen die deze woorden intypen in Google, moeten jouw website zien. Door SEO te gebruiken, kom je hoger in deze resultaten en bereik je dit. Dan pas weten mensen van het bestaan van je onderneming af. Erg belangrijk dus!

TELL

Hier moet je de doelgroep aan jouw onderneming binden. Interesseer ze en leid ze naar je site. SEO helpt door potentiële klanten antwoord te geven op hun vraag naar hetgeen zij opzoeken in Google. Bied een oplossing voor hun behoefte(s).

SELL

Met interessante aanbiedingen en waardevolle beloningen trek je mensen over de streep om jouw klant te worden. Hoewel dit door Content Marketing vaak op de website zelf gebeurt (of door SEA of Display Advertising), zorgt SEO ervoor dat mensen überhaupt eerst op je website terechtkomen.

CARE

De nazorg voor mensen die jouw klant zijn geworden. Het behouden van hun loyaliteit aan jou staat hier voorop. Zorg dat jij relevant blijft voor hen, door interactie, aanbiedingen of op andere manieren.

Bij een waardevolle SEO-strategie, hoort een degelijke SEO-analyse. Zo weet je zeker dat je kan scoren op de punten die voor Google belangrijk zijn om jouw website te beoordelen.

Er is een aantal punten waar je op kan scoren bij SEO. Maar als je er op kunt scoren, betekent dat ook dat je daar op kunt zakken. Dat laatste is funest. Gebeurt dat, dan verdwijn je uit de eerste pagina van de zoekresultaten. En dan komen er weinig nieuwe bezoekers meer op je website. Zorg dus altijd dat je middels een SEO-analyse alle punten duidelijk op een rijtje hebt, en dat je weet hoe jij hier op scoort.

 

 

 

Marthijn van der Velde
Online Marketeer & Content Creator

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Ga je voor SEO-analyse van OMCBase, dan:

Inventariseren we samen je website

Doen wij jou een voorstel

Focussen wij ons op de aandachtspunten

Ervaar jij meer websitebezoekers, conversies en leads

Hoe maak je een SEO-analyse?

Allereerst inventariseren we hoe jouw SEO er nu voor staat. Zo is het belangrijk om te kijken of de website technisch geoptimaliseerd is. En wat de huidige autoriteit is van jouw website. Dit zijn de twee basisfactoren voor goede SEO-resultaten. Daarna kijken we op welke zoekwoorden jouw onderneming gevonden moet worden. Uiteraard kijken we hier naar de verschillende touchpoints die we binnen de Customer Journey willen raken. Vervolgens gaan we content creëren en pagina’s optimaliseren of inrichten. Dit heeft als doel om de vindbaarheid in de zoekmachines te verbeteren.