Ampco Flashlight

Van niks naar 258 top 10 posities in 2 jaar tijd.

Online strategie voor duurzame groei

“Formuleer een online strategie die ons helpt onze toekomstige businessdoelstellingen te behalen en zorg ervoor dat deze strategie intern draagvlak krijgt, geïmplementeerd wordt en de Ampco Flashlight Group klaarmaakt voor verdere groei,” luidde de opdracht waarmee de langdurige partnerschap tussen Ampco Flashlight en OMCBase in 2018 van start ging. Door de omvang van dit project en de organisatie is sterk projectmanagement ontzettend belangrijk. Hierdoor is OMCBase met succes de integrale marketingpartner voor Ampco Flashlight.

De eerste stap? De basis leggen voor het online fundament. Dit ging verder dan alleen het bouwen van een nieuwe website. We beginnen graag bij het begin en scherpten daarom eerst de propositie aan en brachten de doelsegmenten grondig in kaart. Vervolgens lag de focus op het bouwen, inrichten en opleveren van de nieuwe website.

Het bouwen van een online fundament heeft in een organisatie van dit formaat veel impact. Het is dan ook belangrijk om goed te overleggen met alle stakeholders en voldoende draagvlak te creëren onder het personeel. Om dit in goede banen te leiden werkte het team van OMCBase in-house op de Proostwetering in Utrecht, waar Ampco Flashlight is gevestigd. In nauwe samenwerking met het sales- en marketingteam kwam de nieuwe website tot stand. Dit werd een technisch uitstekend platform dat qua look, feel en functionaliteit aansluit bij wat Ampco Flashlight wil uitstralen, met het oog op de behoeften van de doelgroep.

Meten, optimaliseren, groeien en creëren

Na de oplevering van de website in het begin van 2019 bleef OMCBase aangehaakt om verdere optimalisatieslagen door te voeren op het gebied van online marketing. Zo is uit de optimalisatie van de outlet een omzetstijging van 120% gerealiseerd en werd de maximale bezoekerscapaciteit voor de seminars structureel behaald. Een groot deel van de contentcreatie voor deze campagnes pakte het team van OMCBase ook op, waaronder video’s en landingspagina’s.

In dat najaar vroeg Ampco Flashlight ons om een uitgebreid voorstel voor de online marketingstrategie voor 2020 op te stellen: het groeiplan. Tijdens het opstellen van het groeiplan maakten we gebruik van verschillende marketingmodellen, waaronder Treacy & Wiersema en de Marketingmix. In dit marketingplan zijn doelen vastgelegd en de projecten waarmee naar deze doelen toe gewerkt zal worden.

Op basis van dit plan zijn OMCBase en Ampco Flashlight in 2020 onder andere aan de slag gegaan met SEO, remarketing, social media, banner advertising, e-mailmarketing en verschillende optimalisatieslagen binnen bestaande processen en kanalen. Nou verliep 2020 vanaf maart natuurlijk anders dan we van tevoren konden inschatten, zeker binnen de evenementenbranche.

Ook nu bleven we Ampco Flashlight ondersteunen in de communicatie. We stelden voor om het personeel up to date te houden door middel van videoupdates door de directie. Dit werd door hen als erg prettig ervaren. Ondanks de grote onzekerheid die nu heerst, zijn OMCBase en Ampco Flashlight van één ding overtuigd: de evenementenbranche zal weer in actie mogen komen. En zodra dat gebeurt, is Ampco Flashlight er klaar voor.

Sinds 2018 gebruik ik binnen mijn bedrijvengroep Yaël Sigger middels OMCBase. Dit start met de bedrijfsstrategie, wat zijn we en waar kunnen/willen we naartoe. Daarna denkt men mee over de opzet en uitvoering van de website, alsmede met de strategie en opzet van specifieke reclamecampagnes via onder andere social media en bijv. Google. Ook staat men ons terzijde bij de uitvoering van de campagnes.

Al met al heeft dit geleid tot betere verkoopresultaten, maar ook met name tot een betere profilering van onze bedrijven in de markt.

Dick van Berkum

CEO, Ampco Flashlight

Neem contact op

Wij helpen u graag verder.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.