E-mailmarketing

Bereik een groot publiek met een relatief kleine moeite!

E-mailmarketing: bereik velen tegelijkertijd

E-mailmarketing is kort gezegd: het via de mail informeren, interesseren of omhalen van potentiële of bestaande klanten. Om interessante feitjes of nuttige wekelijke updates te delen, of om (nogmaals) zaken met jou te gaan doen. Het is een strategie die – mits op de juiste manier ingezet – een groot publiek kan bereiken voor een relatief kleine moeite. Je kunt namelijk dezelfde mail naar verschillende adressen tegelijkertijd sturen. En dat is een ideale oplossing. Tijd is immers geld. Dit betekent echter niet dat je hier weinig aandacht aan moet besteden. Sterker nog: een goed uitgedachte e-mailmarketingplan is essentieel. E-mailmarketing ligt namelijk heel gevoelig als het gaat om spam: bij niet relevante en te vaak gestuurde mails krijgt de (potentiële) klant een slecht gevoel.

De kracht van een e-mailcampagne ontdekken?

Een e-mailcampagne kan voor vele doeleinden worden ingezet. Samen bespreken we de meest passende methode om jouw doel(en) te behalen. Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

De customer journey tijdens e-mailmarketing

De customer journey is een model dat de reis van jouw (potentiële) klant illustreert. Je kunt met dit model inzien wanneer, waar en hoe je onderneming in contact komt met de doelgroep. Dit is ingedeeld in vier fases. Van kennismaking met, tot klant zijn van jouw onderneming. Wil je meer weten over dit model, dan kun je ons blog over het customer journey-model lezen.

Om voor jou inzichtelijk te maken hoe e-mailmarketing jouw onderneming kan versterken, leggen we deze dienst over de customer journey. Zo zie je in welke fases deze dienst wel of niet toepasbaar is op contact met de (potentiële) klant.

Touch

Omdat prospects al een handeling hebben gedaan waardoor jij hun e-mailadres hebt gekregen, valt de touch-fase niet samen met e-mailmarketing. Bij remarketing kan dat wel. Je stuurt dan een (herinnerings)mail na een lange periode inactiviteit van de klant.

TELL

Het interesseren van de prospect. Stuur passende en overtuigende content in ruil voor hun e-mailadres. Heb je dat eenmaal verkregen, dan kun je ze blijven interesseren. Ze hoeven hier nog geen klant te zijn, maar de kans is in dit stadium vrij groot dat ze dat wel worden.

SELL

In deze fase wordt de potentiële klant een “officiële” klant. We trekken ze over de streep met passende aanbiedingen of aantrekkelijke beloningen. We kruipen in hun huid om te zorgen voor een geoptimaliseerd aantal conversies.

CARE

Deze fase draait om het ontzorgen van de klant na diens aankoop. E-mailmarketing is hierbij essentieel. Heeft een klant vragen of klachten? Vaak gebruiken ze eerst e-mail, en pas social media als het daarop niet lukt. Maar ook om nieuwe aanbiedingen te doen of interesse te blijven wekken door relevante blogs te delen. Houd de klant binnenboord via e-mail.

Belangrijk is dat je een goede strategie hebt van tevoren. Als je niet weet waar je aan begint, is de kans aanwezig dat je (potentiële) klanten dit doorhebben.

Zij vinden het over het algemeen fijn als ze een patroon kunnen ontdekken: elke dag, wekelijks of maandelijks een e-mail met een bepaald doel: informeren, inspireren, activeren, et cetera. E-mailmarketing komt namelijk terug in de customer journey. OMCBase wil jou graag helpen met het opstellen van deze strategie. We helpen je met de inhoud, de vormgeving en het versturen. Hierbij breng je jouw inzichten en wensen in, maar houd je zelf tijd over voor je onderneming. Neem snel contact op met OMCBase voor een efficiënt en rendabel e-mailmarketingplan en wij begeleiden jou van strategie tot realisatie.

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Dit houdt e-mailmarketing bij OMCBase in:

We gaan samen inventariseren

Jij ontvangt een voorstel

We lanceren de e-mailcampagne(s)

Jij bouwt interactie op met je (potentiële) klanten en je behaalt je (online) doelstellingen

De doelen van e-mailmarketing

Wat is e-mailmarketing en wat kun je er precies mee, vraag je je wellicht af. Er is een aantal belangrijke taken die deze vorm van marketing op zich neemt.

  • Allereerst is daar het werven van nieuwe klanten. Laat mensen zich inschrijven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief via een knop op de website. Of bied deze een beloning aan voor het achterlaten van hun e-mailadres. Zo kun je mensen die nog geen klant waren, gemakkelijk toevoegen aan jouw klantenkring.
  • Vervolgens kun je naar de e-mailadressen die jij in je lijst hebt staan kun je informerende of activerende mails sturen. Bedenk wat beter past voor jouw onderneming. Een servicegerichte dienst heeft baat bij wekelijkse aandacht aan bepaalde software, technieken, tips of weetjes omtrent een bepaald onderwerp. Een webshop kan bijvoorbeeld elke week een mail met aanbiedingen versturen.
  • Wees ook bereikbaar voor mensen die vragen hebben. Wellicht willen zij niet hun probleem of vraag op sociale media zetten en schrijven ze je via e-mail. De kwaliteit van je relatiebeheer is essentieel. Ga je goed om met vragen en klachten? Hou je je relaties frequent genoeg – maar niet vervelend vaak – op de hoogte van relevante zaken in jouw branche en hou je daarmee het vuurtje warm?

 

Snelle en actieve marketing

Snel en actief: twee woorden die onmisbaar zijn als je kiest voor e-mailmarketing. Zorg ervoor dat je snel reageert op feedback van de klant. Of dat nou een vraag is, of een klacht: reageer adequaat. Wees ook actief: vind de goede balans tussen activerend zijn tot aankoop of overweging enerzijds, en niet wanhopig overkomen anderzijds. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het werken met audiences: stel je mails op aan de hand van bepaalde doelgroepen. Zo krijgt de ene doelgroep niet de mails die voor hen minder relevant zijn. En een tip: beloon mensen die zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Zorg ervoor dat deze beloning snel in hun inbox te vinden is. Of het nou gaat om een whitepaper, een demo-product of een korting: snel en actief handelen is aantrekkelijk in deze tijd.

 

Voordelen van e-mailmarketing

Er zitten verschillende voordelen aan het werken met e-mailmarketing.

  • Gemakkelijk vele mensen bereiken tegen weinig moeite
  • Geen kosten voor het versturen van mails
  • Mails worden direct ontvangen (i.t.t. fysieke post: flyers, brochures, etc.)
  • Zelfs al wordt de mail niet geopend: ontvangers zien jouw bedrijfsnaam
  • Resultaten zijn eenvoudig in te zien

E-mailmarketing kent dus vele voordelen en hoeft totaal niet ingewikkeld te zijn. Voor relatief weinig moeite krijg je behoorlijk goede resultaten. We kunnen het begrijpen als je dit gedeelte van marketing voor jouw onderneming liever uitbesteedt aan ons, zodat jij meer tijd overhoudt voor andere zaken. Neem daarom gerust contact op met het team van OMCBase zodat wij je kunnen helpen met het opzetten van een doelgroepgerichte en zeer efficiënte campagne in e-mailmarketing.