E-mailmarketing

Bereik een groot publiek met een relatief kleine moeite!

E-mailmarketing: bereik velen tegelijkertijd

E-mailmarketing is kort gezegd: het via de mail informeren, interesseren of informeren van potentiële of bestaande klanten. Om interessante feitjes of nuttige wekelijke updates te delen, of om (nogmaals) zaken met jou te gaan doen. Het is een strategie die – mits op de juiste manier ingezet – een groot publiek kan bereiken. Een goed uitgedacht e-mailmarketingplan is essentieel. E-mailmarketing ligt namelijk heel gevoelig als het gaat om spam: bij niet relevante en te vaak gestuurde mails krijgt de (potentiële) klant een slecht gevoel. Relevantie is ‘key’ bij e-mailmarketing. 

De kracht van een e-mailcampagne ontdekken?

Een e-mailcampagne kan voor vele doeleinden worden ingezet.
Samen bespreken we de meest passende methode om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op.

De customer journey tijdens e-mailmarketing

Om inzichtelijk te maken hoe e-mailmarketing jouw onderneming versterkt, leggen we het over de customer journey. Zo zie je in welke fases e-mailmarketing wel of niet toepasbaar is op contact met de (potentiële) klant.

Touch

Geef een gratis e-book of video in ruil voor een e-mailadres. Je neemt iemand dan op in je mailing database of mailing funnel.

TELL

Stuur passende en overtuigende content om je potentiële klant te inspireren. De doelgroep moet opgewarmd worden voor conversie..

SELL

De potentiële klant wordt “officiële” klant. We trekken ze over de streep met een passend aanbod. In deze fase gaan we van inspiratie naar informatie.

CARE

Het ontzorgen van de klant na diens aankoop. Heeft een klant vragen of klachten? Vaak gebruiken ze eerst e-mail. Los problemen snel en effectief op.

Belangrijk is dat je een goede strategie hebt van tevoren. Als je niet weet waar je aan begint, is de kans aanwezig dat je (potentiële) klanten dit doorhebben.

Zij vinden het over het algemeen fijn als ze een patroon kunnen ontdekken: elke dag, wekelijks of maandelijks een e-mail met een bepaald doel: informeren, inspireren, activeren, et cetera. OMCBase wil jou graag helpen met het opstellen van deze strategie. We helpen je met de inhoud, de vormgeving en het versturen. Bij het uitbesteden van je e-mailmarketing breng je jouw inzichten en wensen in, maar houd je zelf tijd over voor je onderneming.

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
At the moment we are working together with Yaël to full satisfaction for a number of months. The strategic approach combined with the hands on mentality is a great success for us. Google quickly realized that our website had made an improvement and continues to be in the ranking daily. Yaël thinks along with you as if it were his own company, sketches real expectations and makes them true! We are very satisfied and strongly recommend Yaël (although we hope that he has enough time left for us ;-))
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Thank you very much to Yaël Sigger!Honest and helpful!His advice helped me on the road where I did not like to recruit employees for our business. Also received advice regarding our website.As far as I am concerned a must! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Good cooperation with OMCBase for online promotion. To the point, very focused approach!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Great knowledge of new techniques, speed and a very efficient and professional way of working. OMCBase really deepens the customer.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
My experience with OMCBase is that it is a young, dynamic and very "to the point" company. Their vision with the Customer Journey model ensures that you come to a thorough and professional plan quickly and carefully. The team really gives you the feeling that they are there for your company, but above all, they also stand for it! Realistic objectives, clear formulations and efficient working methods make OMCbase a perfect partner for BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

    Bel mijMail mijApp mij

    info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

    Dit houdt e-mailmarketing bij OMCBase in:

    We gaan samen inventariseren

    Jij ontvangt een voorstel

    We lanceren de e-mailcampagne(s)

    Jij bouwt interactie op met je (potentiële) klanten en je behaalt je (online) doelstellingen

    De doelen van e-mailmarketing

    Wat is e-mailmarketing en wat kun je er precies mee, vraag je je wellicht af. Er is een aantal belangrijke taken dat deze vorm van marketing op zich neemt.

    • Allereerst is daar het werven van nieuwe klanten. Laat mensen zich inschrijven voor bijvoorbeeld een nieuwsbrief via een knop op de website. Of bied deze een beloning aan voor het achterlaten van hun e-mailadres. Zo kun je mensen die nog geen klant waren, gemakkelijk toevoegen aan jouw klantenkring.
    • Vervolgens kun je naar de e-mailadressen die jij in je lijst hebt staan kun je informerende of activerende mails sturen. Bedenk wat beter past bij jouw onderneming. Een servicegerichte dienst heeft baat bij wekelijkse aandacht aan bepaalde software, technieken, tips of weetjes omtrent een bepaald onderwerp. Een webshop kan bijvoorbeeld elke week een mail met aanbiedingen versturen.
    • Wees ook bereikbaar voor mensen die vragen hebben. Wellicht willen zij niet hun probleem of vraag op sociale media zetten en schrijven ze je via e-mail. De kwaliteit van je relatiebeheer is essentieel. Ga je goed om met vragen en klachten? Hou je je relaties frequent genoeg – maar niet vervelend vaak – op de hoogte van relevante zaken in jouw branche en hou je daarmee het vuurtje warm?

     

    Snelle en actieve marketing

    Snel en actief: twee woorden die onmisbaar zijn als je kiest voor e-mailmarketing. Zorg ervoor dat je snel reageert op feedback van de klant. Of dat nou een vraag is, of een klacht: reageer adequaat. Wees ook actief: vind de goede balans tussen activerend zijn tot aankoop of overweging enerzijds, en niet wanhopig overkomen anderzijds. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het werken met audiences: stel je mails op aan de hand van bepaalde doelgroepen. Zo krijgt de ene doelgroep niet de mails die voor hen minder relevant zijn. En een tip: beloon mensen die zich inschrijven voor jouw nieuwsbrief. Zorg ervoor dat deze beloning snel in hun inbox te vinden is. Of het nou gaat om een whitepaper, een demo-product of een korting: snel en actief handelen is aantrekkelijk in deze tijd.

     

    Voordelen van e-mailmarketing

    Er zitten verschillende voordelen aan het werken met e-mailmarketing.

    • Gemakkelijk vele mensen bereiken tegen weinig moeite
    • Geen kosten voor het versturen van mails
    • Mails worden direct ontvangen (i.t.t. fysieke post: flyers, brochures, etc.)
    • Zelfs al wordt de mail niet geopend: ontvangers zien jouw bedrijfsnaam
    • Resultaten zijn eenvoudig in te zien

    E-mailmarketing kent dus vele voordelen en hoeft totaal niet ingewikkeld te zijn. Voor relatief weinig moeite krijg je behoorlijk goede resultaten. We kunnen het begrijpen als je dit gedeelte van marketing voor jouw onderneming liever wilt uitbesteden aan ons, zodat jij meer tijd overhoudt voor andere zaken. Neem daarom gerust contact op met het team van OMCBase zodat wij je kunnen helpen met het opzetten van een doelgroepgerichte en zeer efficiënte campagne in e-mailmarketing.

     

    E-mailmarketing uitbesteden

    Zelf zorg dragen voor je e-mailmarketing kan tijdrovend zijn. Je kunt daarom kiezen voor het uitbesteden van deze taak. Wij nemen je graag al het werk rondom e-mailmarketing uit handen. Zo houd jij tijd over voor andere taken binnen je business. Samen gaan we om tafel zitten en bespreken we wat jouw doelen zijn. Want werken met doelen geeft het beste resultaat. Wil jij dat meer mensen je e-mails openen? Wil je een hogere doorklikratio? Of wil je je e-mails beter converteren? Laat het ons weten en wij gaan voor je aan de slag. Je e-mailmarketing uitbesteden is effectief voor je business.