Search
Engine
Advertising

Adverteer op prominente plekken in Google’s zoekresultaten

SEA-marketing: wordt beter gevonden online

Search Engine Advertising is het betaald adverteren in zoekmachines. Deze SEA-marketing is daarmee een onderdeel van je online marketingstrategie. We bepalen samen de zoekwoorden waarop jouw bedrijf gevonden wil worden. Hierop gaan we adverteren. Betaalde advertenties komen altijd bovenaan te staan. Houd dus je concurrenten ook goed in de gaten. Want: al heb je nog zo’n goede pagina: je concurrenten die Google betalen, zullen altijd hoger eindigen.

Wij denken mee met jouw bedrijf of onderneming

Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

Hoe helpt Search Engine Advertising jouw onderneming?

Met behulp van de customer journey kunnen wij je laten zien op welke wijze Search Engine Advertising een waardevolle online marketingstrategie is voor jouw onderneming. Dit model laat de klantreis zien: de reis die een (potentiële) klant aflegt van kennismaking met tot klant zijn van je bedrijf. Wil je meer de diepte ingaan over dit model? Lees dan ons blog over de customer journey.

Wij maken graag inzichtelijk waarom Search Engine Advertising niet kan achterblijven in jouw onderneming. Customer journey-fases die bij SEA niet worden aangeraakt, zijn lichter gemaakt. Wel oppert deze vervolgstappen op basis van SEA.

Touch

Hierin spreek je je doelgroep aan. Mensen die niet bewust op zoek zijn naar jouw dienst of product, worden bereikt. SEA-advertenties worden altijd boven organische resultaten getoond. Zichtbaarheid is hier je grootste winst.

TELL

Het interesseren van de (potentiële) klant met aandacht. Met aantrekkelijke koppen en nuttige informatie leid je de ‘zwevende zoekers’ via Google naar jouw website.

SELL

De interesse is gewekt (tell-fase), nu komt bij de sell-fase het overtuigen. Aanbiedingen of beloningen die aansluiten op de zoekopdracht kunnen hierbij zorgen voor een hoger aantal conversies.

CARE

Ontzorgen van de klant na zijn/haar aankoop. Denk bijvoorbeeld aan een klantenservice of aan het via e-mail op de hoogte houden van de klant over diensten of producten omtrent het gebruikte zoekwoord.

Bovenaan staan in Google is onwijs rendabel. Google heeft standaard tien organische links per pagina. Kies je voor SEA, dan staan jouw betaalde advertenties weer boven deze tien organische links. Zo is de kans dus groter dat mensen op jouw website komen.

Uit onderzoeken van marketing-goeroes blijkt dat ongeveer 32,5 procent van de mensen die een zoekopdracht hebben uitgevoerd op de eerste en daarmee bovenste organische link van de Search Engine Result Page (SERP) klikt. Het percentage dat op de tweede (17,6%), derde (11,4%), vierde (8,1%) of vijfde link (6,1%) klikt wordt aanmerkelijk steeds kleiner. De laatste organische link op de eerste pagina genereert zo ongeveer 2,4% van het zoekverkeer op het gebruikte zoekwoord.

 

 

 

 

Martijn Assinck
Online Marketeer & Projectmanager

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Werkwijze SEA inzetten via OMCBase

We gaan samen inventariseren

Jij ontvangt een voorstel

Wij adverteren in Google

Jij merkt een toename in websitebezoeken, conversies en leads

Met Google Ads kom je bovenaan

Betaalde advertenties staan altijd boven deze tien organische resultaten. Soms staan er zelfs ook een of meerdere onderaan de SERP (Search Engine Result Page). Betaalde links zijn te herkennen aan dat er “ADV” of “Advertentie” voor of achter de link staat. Dit zijn dus advertenties in een zoekmachine: Search Engine Advertising. Meestal wordt dit gedaan in tekst. Er zijn ook vormen van Display Advertising, maar tekstadvertenties zijn vaak net zo efficiënt en minder duur.

Razendsnelle veiling

Betaalde advertenties komen bovenaan en onderaan de SERP te staan. Deze werken net als bij een veiling: wie meer betaalt, krijgt het beste resultaat. Misschien wel grappig om te weten: SEA-marketing ís ook daadwerkelijk een veiling. In een fractie van een seconde is er binnen Google een heel proces gaande om uiteindelijk de meest relevante links voor jouw zoekterm te laten zien. Dit ziet er als volgt uit:

 

  • Stap 1: Jij voert een zoekterm in en drukt op enter;
  • Stap 2: Direct hierna zoekt Google Ads alle advertenties die jouw zoekterm bevatten;
  • Stap 3: Google Ads filtert alle niet relevante, onbruikbare en ongepaste advertenties uit de gehele lijst van opgehaalde zoekwoorden;
  • Stap 4: Google Ads bepaalt de zogeheten Ad Rank voor de overgebleven advertenties. Dit is een score gebaseerd op o.a. de relevantie van een ad, het bod van jou voor het plaatsen van deze advertentie, en andere zaken als locatie en apparaattype (mobiel, tablet, computer). Hoe hoger deze score, hoe groter de kans dat je bovenaan komt te staan.
  • Stap 5: Google toont de hoogst-scorende advertenties

 

SEA-marketing is een hele rendabele en efficiënte manier van adverteren. Door op de juiste manier gebruik te maken van de mogelijkheden van SEA-marketing, kunnen wij voor jou lucratieve en overtuigende advertenties aanmaken. Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een afspraak. Dan gaan we samen sparren over de mogelijkheden. Als je graag wilt adverteren in een zoekmachine kun je met een gerust hart aan ons jouw SEA uitbesteden.