Conversieoptimalisatie

Meer omzet door betere processen

Meer bezoekers naar je website trekken is niet altijd de oplossing om je omzet te vergroten. Vaak is er veel te winnen door je huidige processen en informatievoorziening eens grondig onder de loep te nemen en te verbeteren. Dat jouw bedrijf van meerwaarde is voor je doelgroep, daar zijn wij allebei van overtuigd. De uitdaging is om ervoor te zorgen dat je doelgroep dat ook zo ervaart.

Wat zou het je opleveren als je…

  • Inzichtelijk krijgt hoe jouw customer journey eruit ziet;
  • Een groter percentage van je leads in klanten om zou zetten;
  • Website perfect aansluit op de informatiebehoefte van je bezoekers;
  • Alle processen die bij een conversie komen kijken zou aanscherpen;
  • Websitebezoekers makkelijk door je website kunnen navigeren;
  • Meer omzet behaalt zonder meer te hoeven adverteren.
Uw specialist

Uw specialist

Wat klanten over ons zeggen

Onderzoek

We kijken hoe je website er nu voor staat en waar nog ruimte is voor verbetering. We kiezen de SEO-methode die het best past bij jouw wensen.

Strategie

Op basis van de bevindingen uit het onderzoek kiezen we een aantal punten om aan te pakken. We stellen doelen op die we hiermee willen behalen.

Optimaliseren

Wat we precies doen, is afhankelijk van je verbeterpunten. We gaan bijvoorbeeld je website sneller maken, teksten herschrijven of processen vereenvoudigen.

Analyseren

De resultaten van de conversieoptimalisatie houden we goed in de gaten. Waar nodig sturen we bij of gaan we met nieuwe onderdelen aan de slag.

Meer omzet

Wanneer meer bezoekers converteren, gaat je omzet vaak ook omhoog.

Doorlopende groei

We blijven doorlopend optimaliseren, voor een steeds hoger conversiepercentage.

Meetbaar

De resultaten van de optimalisatiewerkzaamheden zijn meetbaar en inzichtelijk.

Klantvriendelijk

Hoe meer je optimaliseert, hoe aangenamer de aankoopervaring van je klanten.

Wanneer heb je conversieoptimalisatie nodig?

Over het algemeen is je website altijd toe aan conversieoptimalisatie. Er zijn altijd wel processen die net iets eenvoudiger kunnen, teksten die net wat scherper kunnen of nieuwe marketingtheorieën die je gelijk in de praktijk kunt uitproberen. Echter, als je conversiepercentage al hoog ligt, kun je je aandacht misschien beter richten op iets anders, zoals het creëren van nieuwe content.
Hoe je weet of je website goed converteert? Dat doe je door het conversiepercentage te berekenen. Deel het aantal conversies uit een bepaalde periode door het aantal bezoekers op je website en vermenigvuldig dat met honderd. Wanneer je 7.500 bezoekers per maand hebt en 130 daarvan converteren, heb je een conversiepercentage van 1,7%.

Meten is weten

Met tools als Google Analytics hou je de prestaties van je website goed in de gaten. Per pagina kun je het aantal bezoekers bijhouden. Ook kun je — als je de tool goed instelt — zien hoeveel mensen op bepaalde knoppen of links hebben gedrukt. Met weer andere tools kun je heatmaps maken. Deze geven inzicht in de plekken waar een gebruiker stilstaat (om de tekst te lezen), de muis beweegt of klikt.

Door te meten kun je ontdekken waar bij jou de problemen zitten. Misschien is een bepaalde afbeelding of pagina wel totaal niet relevant. Of misschien komt meer dan 75% van de bezoekers niet eens verder dan de derde van de negen alinea’s tekst op je pagina. Het is ontzettend nuttig om te weten waar in het proces van begin tot eind je bezoekers je website verlaten. Als je telkens vergelijkbare resultaten ziet in dit conversieonderzoek, kun je de reden voor het afhaken proberen te achterhalen en hier een oplossing voor bedenken. Sluit de content niet goed genoeg aan op de behoeften van je doelgroep? Kunnen zij de benodigde informatie te lastig vinden? Laadt de website te langzaam? Zodra je dit weet, kun je praktisch aan de slag met conversieoptimalisatie.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Uw specialist Yaël helpt u graag verder.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.