06-16369804 info@omcbase.nl

Conversion Optimisation

Conversies, daar draait het uiteindelijk allemaal om!

Conversion Optimisation

Je krijgt veel bezoekers op je website, maar het aantal concrete aanvragen is schaars? Dan is het zaak om met conversieoptimalisatie te starten. Conversieoptimalisatie is een traject die doorlopend uitgevoerd en geüpdatet moet worden. Wel kan er een eerste inventarisatie worden gemaakt met opvolgend een integratie. We brengen één of meerdere funnel(s) geheel in kaart. Vervolgens schetsen we samen één of meerde persona’s om een optimaal beeld van jouw potentiele klant te krijgen. We kruipen in zijn/haar huid en leggen de belangrijkste conversie triggers vast. Doorgaans stellen we de funnels en persona’s samen met de business. Op basis van webstatistieken en klantdata zullen we prioriteiten stellen en een feitelijke onderbouwing geven.

Leg alle conversie triggers vast

Gezamenlijk hebben we prioriteiten gesteld, persona’s geschetst en triggers vastgelegd. Kortom, we hebben de basis voor conversieoptimalisatie klaarliggen, maar nu? De triggers die we hebben vastgelegd geven direct input voor een contentstrategie. Wil jouw persona graag veelgestelde vragen kunnen lezen, het aankoopproces inzien alvorens hij/zij een aankoop doet of een video bekijken om jouw product optimaal te ervaren? Of misschien moet jouw persona wel over streep getrokken worden met USP’s, reviews of logo ’s van partners waarmee je samenwerkt. Al deze content elementen moeten uitgewerkt en verzameld worden. Conversieoptimalisatie wordt door veel bedrijven vergeten, maar is uiteindelijk één van de belangrijkste optimalisaties om goede resultaten te behalen.

1. Samen inventariseren

2. Een voorstel ontvangen

3. Conversieoptimalisatie starten

Als UX-designer ben ik dagelijks bezig met het verbeteren van websites en campagne elementen. Een goede gebruikerservaring zorgt voor een positieve brandperceptie! Daarbij zorgt een goede gebruikerservaring ook voor meer conversies, dus meer omzet!

Max de Mooij

Designer | UX-specialist

Klantbeoordelingen

We vragen onze klanten regelmatig om ons te beoordelen. Dit doen we zodat we kunnen zorgen dat ons werk altijd van goede kwaliteit blijft. Onderstaand lees je hoe onze huidige klanten de samenwerking met OMCBase ervaren.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18

Mail, app of bel mij terug

* Kies zelf hoe je met ons in contact wil komen