Conversie-
optimalisatie

Optimaliseer jouw website om van je websitebezoekers conversies te maken!

Behaal doelstellingen met optimalisatie

Krijg je veel bezoekers op je website, maar is het aantal concrete conversies en leads (aanvragen, inschrijvingen, aankopen) schaars? Dan is conversie-optimalisatie jouw oplossing. Jouw website wordt aangepakt met betere resultaten als doel.

Met een inventarisatie vooraf schetsen we een optimaal beeld van jouw potentiële klant en leggen we de belangrijkste conversie-triggers vast. Op basis van website-statistieken en klantdata stellen we prioriteiten en geven we een feitelijke onderbouwing van de optimalisatie(s) die we doorvoeren.

Laat je website optimaliseren

Soms moet je je website optimaliseren met als doel meer conversies.
Samen bespreken we de focuspunten voor het behalen van jouw doel(en).
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op.

Conversie-optimalisatie in de customer journey-fases

Een bij conversie-optimalisatie veel gebruikt model is het customer journey-model. Deze behandelt vier fases waarin de (potentiële) klant wordt beïnvloed.

Voor nu kijken we naar de fases van het model en hoe conversie-optimalisatie daarop van toepassing is. Zo krijg jij overzichtelijk idee waar binnen jouw website de sterke punten en de focuspunten liggen.

Touch

Deze fase is om jouw doelgroep te laten weten dat je er bent. Hier komt de potentiële klant in contact met jouw onderneming. Conversie-optimalisatie speelt een grote rol in het doorklikratio vanuit de Google zoekresultaten.

TELL

Hier bind je de doelgroep aan je onderneming. Met content die precies aansluit op hun behoeften, vragen en/of pijnpunten. Je creëert meerwaarde voor je product of dienst. Conversie-optimalisatie zorgt voor een extra boost hierin.

SELL

Hier worden de prospects over de streep getrokken om jouw klant te worden. We kruipen in hun huid en bieden hen een passend aanbod. Hoe beter je inspeelt op hun behoefte(n), hoe hoger het aantal conversies naar order.

CARE

Deze fase draait om de nazorg. Ontzorg bestaande klanten en houd ze binnen met goede klantenservice, email-campagnes, blogs en/of social media. Conversie-optimalisatie zorgt hier voor conversies door bestaande klanten.

Gezamenlijk hebben we prioriteiten gesteld, persona’s geschetst en triggers vastgelegd. Kortom, we hebben de basis voor conversie-optimalisatie klaarliggen. Maar nu? Conversie-optimalisatie wordt door veel bedrijven vergeten, maar is uiteindelijk één van de belangrijkste optimalisaties om goede resultaten te behalen.

De triggers die we hebben vastgelegd geven direct input voor een contentstrategie. Wil jouw persona graag de veelgestelde vragen zien op je website? Wil hij/zij het aankoopproces inzien alvorens een aankoop te doen? Of een video bekijken om jouw product optimaal te ervaren? Misschien moet jouw persona wel over streep getrokken worden met USP’s, reviews of logo ’s van partners waarmee je samenwerkt. Al deze content-elementen moeten verzameld en uitgewerkt worden. 

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
At the moment we are working together with Yaël to full satisfaction for a number of months. The strategic approach combined with the hands on mentality is a great success for us. Google quickly realized that our website had made an improvement and continues to be in the ranking daily. Yaël thinks along with you as if it were his own company, sketches real expectations and makes them true! We are very satisfied and strongly recommend Yaël (although we hope that he has enough time left for us ;-))
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Thank you very much to Yaël Sigger!Honest and helpful!His advice helped me on the road where I did not like to recruit employees for our business. Also received advice regarding our website.As far as I am concerned a must! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Good cooperation with OMCBase for online promotion. To the point, very focused approach!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Great knowledge of new techniques, speed and a very efficient and professional way of working. OMCBase really deepens the customer.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
My experience with OMCBase is that it is a young, dynamic and very "to the point" company. Their vision with the Customer Journey model ensures that you come to a thorough and professional plan quickly and carefully. The team really gives you the feeling that they are there for your company, but above all, they also stand for it! Realistic objectives, clear formulations and efficient working methods make OMCbase a perfect partner for BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

    Bel mijMail mijApp mij

    info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

    Onze werkwijze bij conversie-optimalisatie:

    We gaan samen inventariseren

    Jij ontvangt een voorstel

    Wij beginnen met optimaliseren

    Jij krijgt meer websitebezoekers, conversies en leads

    Wat is conversie-optimalisatie?

    Voordat we uitleg geven over conversie-optimalisatie, moet je begrijpen wat een conversie is. Als een websitebezoeker een conversie voltooit, onderneemt deze een bepaalde actie. Zo kan iemand bijvoorbeeld een aankoop of een aanvraag doen voor een product of dienst. Maar ook een minder definitieve actie is een conversie. Denk bijvoorbeeld aan iemand die zich inschrijft voor een nieuwsbrief of aanmeldt voor een online seminar.

    Een conversie-optimalisatie is een verbeterslag van je website om het aantal conversies omhoog te krijgen. Op basis van doelstellingen bepaal je of iets een optimalisatieslag nodig heeft. Kijk wat je origineel in gedachten had en wat je had opgeschreven in je strategie. Vergelijk dit met de huidige resultaten van je website. Ontdek waar de hindernis zit in het proces en overweeg om dat onderdeel te verbeteren.

    Voordelen conversie-optimalisatie

    De voordelen van conversie-optimalisatie gaan jouw business onwijs veel opleveren. Zowel in zelfvertrouwen, in kennis, in klantenbinding als in geld.

    Als jij een website hebt die goed converteert dankzij je optimalisatieslag, dan krijg je daar zelfvertrouwen van. Je weet dat je de goede richting bent ingeslagen. Trots kun je achter je business blijven staan en dit ook onderbouwen met winstgevend bewijs.

    Kennis krijg je over je potentiële klanten. Doordat je weet wat niet werkt om hen te interesseren, kun je die methoden en boodschappen definitief van je lijstje schrappen. Je houdt op het einde een prachtige lijst over met onderwerpen, boodschappen en methodes die wél werken om nieuwe klanten aan te spreken. Dit zorgt dat je én nieuwe klanten kunt verzamelen én hun aan je bedrijf kunt binden voor een langere periode omdat je precies weet waar ze wel en niet van houden.

    En uiteraard zorgt een groeiend aantal conversies tevens voor meer inkomsten. Deze kun je weer investeren in het nog groter maken van je website en je klantenbestand. Zo kan je blijvend groeien met je website door in te zetten op conversie-optimalisatie.

    Wanneer heb je conversie-optimalisatie nodig?

    In feite kan jouw website altijd conversie-optimalisatie gebruiken. Je resultaten zullen er niet op achteruitgaan. Wel moet je kijken of het echt nodig is. Misschien draait jouw business al behoorlijk goed en kun je je aandacht beter richting op het creëren van nieuwe content. Soms zie of voel je dat het daadwerkelijk nodig is om je website te verbeteren. Je hebt dan een aantal websitebezoekers per maand, waarbij het aantal conversies daarvan je tegenstaat.

    Voor deze situaties is de term conversiepercentage nuttig om te begrijpen. Deze kun je berekenen. Dit doe je door het aantal conversies van een periode te delen door het aantal bezoekers op je pagina in dezelfde periode. Dit getal vermenigvuldig je met honderd. Stel je hebt 7.500 bezoekers per maand op je website en daarvan converteren er per maand 130. Je conversiepercentage is dan 1,7%.

    Meten is weten

    Met tools als Google Analytics kun jij goed meten hoe jouw website scoort. Per pagina kun je het aantal bezoekers bijhouden. Ook kun je — als je de tool goed instelt — zien hoeveel mensen op bepaalde knoppen of links hebben gedrukt. Met weer andere tools kun je heatmaps maken. Deze geven inzicht in de plekken waar een gebruiker stilstaat (om de tekst te lezen), de muis beweegt of klikt.

    Door te meten kun je ontdekken waar bij jou de problemen zitten. Misschien is een bepaalde afbeelding of pagina wel totaal niet relevant. Of misschien komt meer dan 75% van de bezoekers niet eens verder dan de derde alinea tekst van de negen alinea’s op je pagina. Het is ontzettend nuttig om te weten waar in het proces van begin tot eind de mensen je website verlaten. Als dit conversie-optimalisatie-onderzoek steeds dezelfde resultaten geeft, moet je gaan bedenken waarom mensen steeds op die plek afhaken. Sluit de content dan niet goed genoeg aan op hun behoeften? Kunnen zij de benodigde informatie te lastig vinden? Laadt de website te langzaam?

    Nieuwe doelstellingen opzetten

    Aan de hand van de gevonden resultaten maak je nieuwe doelstellingen. Je stelt voor jouw conversie-optimalisatie kpi’s op, oftewel kritieke prestatie-indicatoren. Dit zijn punten waaraan je de progressie van je nieuwe doelstellingen kunt meten. Zo weet je zeker dat je niet zomaar wat aanmoddert, maar daadwerkelijk een onderbouwing hebt voor je keuzes. Zo geef jij je conversie-optimalisatie betekenis.

    Uitbesteden aan een conversie-optimalisatie specialist?

    Als ondernemer heb je niet altijd de tijd om uitgebreid onderzoek te doen naar hoe jouw business kan groeien. Er zijn vele ballen die jij tegelijkertijd moet hooghouden. Het zou daarom een efficiënte keuze zijn om je conversie-optimalisatie uit te besteden. Het team van OMCBase staat voor je klaar om je daarbij te helpen. Als online marketing bureau zijn wij gespecialiseerd in het laten groeien van jouw fundament. Ben jij ontevreden over het huidige aantal conversies dat jouw website of webshop behaalt? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Samen gaan we kijken naar de mogelijkheden om jouw online fundament te laten groeien.