Conversie-
optimalisatie

Optimaliseer jouw website om van je websitebezoekers conversies te maken!

Conversie-optimalisatie: behaal je doelstellingen

Krijg je veel bezoekers op je website, maar is het aantal concrete conversies en leads (aanvragen, inschrijvingen, aankopen) schaars? Dan is het zaak om met Conversie-optimalisatie te starten. Dit is een traject dat doorlopend uitgevoerd en geüpdatet moet worden. Er moet hiervoor een eerste inventarisatie worden gemaakt met opvolgend een integratie. We brengen één of meerdere funnel(s) geheel in kaart.

Vervolgens schetsen we samen één of meerdere persona(’s) om een optimaal beeld van jouw potentiële klant te krijgen. We kruipen in zijn/haar huid en leggen de belangrijkste conversie-triggers vast. Op basis van website-statistieken en klantdata zullen we prioriteiten stellen en een feitelijke onderbouwing geven van de optimalisatie(s) die we doorvoeren.

Laat uw website optimaliseren

Soms moet je je website optimaliseren met als doel meer conversies.
Samen bespreken we de focuspunten voor het behalen van jouw doel(en).
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

Conversie-optimalisatie in de Customer Journey-fases

Een bij Conversie-optimalisatie veel gebruikt model is het Customer Journey-model. Deze behandelt vier fases waarin de (potentiële) klant wordt beïnvloed. Van kennismaking met, tot klant worden van jouw onderneming. In ons blog over de Customer Journey duiken we dieper in de materie van dit model.

Voor nu kijken we naar de fases van het model en hoe Conversie-optimalisatie daarop van toepassing is. Zo krijg jij overzichtelijk idee waar binnen jouw website de sterke en de focuspunten liggen.

Touch

Hier komt de potentiële klant in contact met jouw onderneming. Vaak gebeurt dit via Google (tussen de zoekresultaten). Soms wordt ook visueel geadverteerd. Deze fase is om jouw doelgroep te laten weten dat je er bent.

TELL

Hier begint het optimalisatie-proces. Het is namelijk zaak de doelgroep aan jouw onderneming te binden. Met goede content zorgen we hiervoor. Precies aansluitend op de behoeftes, vragen en/of pijnpunten van de doelgroep.

SELL

Deze fase is binnen de optimalisatie het belangrijkste. Hier worden de mensen over de streep getrokken om jouw klant te worden. We kruipen hier in de huid van de potentiële klant en bieden hen passende aanbiedingen of beloningen. Hoe beter je inspeelt op hun behoefte(s), hoe hoger het aantal conversies.

CARE

Deze fase draait om de nazorg. Ontzorg bestaande klanten en houd ze binnen. Dit kan door goede klantenservices, email-campagnes, blogs of social media. Conversie-optimalisatie zorgt hier voor nieuwe conversies door klanten die al eens een conversie hebben gedaan.

Gezamenlijk hebben we prioriteiten gesteld, persona’s geschetst en triggers vastgelegd. Kortom, we hebben de basis voor Conversie-optimalisatie klaarliggen, maar nu? Conversie-optimalisatie wordt door veel bedrijven vergeten, maar is uiteindelijk één van de belangrijkste optimalisaties om goede resultaten te behalen.

De triggers die we hebben vastgelegd geven direct input voor een contentstrategie. Wil jouw persona graag de veelgestelde vragen zien op je website? Wil hij/zij het aankoopproces inzien alvorens een aankoop te doen? Of een video bekijken om jouw product optimaal te ervaren? Misschien moet jouw persona wel over streep getrokken worden met USP’s, reviews of logo ’s van partners waarmee je samenwerkt. Al deze content-elementen moeten uitgewerkt en verzameld worden. 

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Onze werkwijze bij Conversie-optimalisatie:

We gaan samen inventariseren

Jij ontvangt een voorstel

Wij beginnen met optimaliseren

Jij krijgt meer websitebezoekers, conversies en leads