Online marketing blog
Een nieuw jaar betekent nieuwe kansen. Na wat we hebben geleerd van vorig jaar, legt 2022 nieuwe kansen bloot op het...
Voor vrijwel elke onderneming zijn leads ontzettend belangrijk. Maar wist je dat je elke dag leads verliest zonder dat je dat...
Wist je dat de roots van podcasts in de jaren 80 liggen? Maar pas rond 2004 begon podcasting een vorm te...
De afnemersanalyse: wat brengt die precies? Nuttige inzichten omtrent de afnemers binnen jouw marktomgeving! Maar welke vragen moet je stellen om...
Wat is nou dé manier om te bepalen of je product nog levensvatbaar is? Heeft het nog zin om nieuwe marketingactiviteiten...
Efficiënter werken willen we allemaal. Soms is het lastig om inzichtelijk te krijgen waar de verbeterpunten liggen en welke onderdelen het...
Beter verkopen: hoe doe je dat? Met behulp van een salestraining leer je de kneepjes van het vak. Je ontdekt tips,...
De FAQ: Frequently Asked Questions. Het overzicht met vragen die veel gesteld worden is bij velen waarschijnlijk wel bekend. Als jij...
Van business-to-business en business-to-customer naar person-to-person: wat betekent dat precies? Welke invloed heeft deze verschuiving op jouw manier van marketing voeren?...
Prioriteren: het kan het verschil betekenen tussen het wel of niet slagen van een project. Met behulp van de MoSCoW-methode kun...
Merkwaarde: wat is het, hoe bereken je het en wat heb je eraan? In dit blog ontdek je hoe deze term...
Concurrenten: hoe ga je daarmee om? De concurrentiebenadering van Philip Kotler geeft vier strategieën om de strijd met hen aan te...
Van een oceaan vol concurrentie naar een onontgonnen oceaan: dat is de Blue Ocean Strategy (BOS). Maar hoe bereik je dit?...
Hoe scoren jouw producten en diensten in de markt? En ten opzichte van je concurrentie? Met de MaBa-analyse ontdek je hoe...
Inzicht hebben in het gedrag van je concurrenten; dat klinkt goed, toch? En weten wat zij doen en welke reden zij...
Een bedrijf zonder klanten is niks waard. Echter is een bedrijf dat wél klanten heeft maar niet weet hoe deze te...
Wanneer een klant een aankoop of aanvraag bij je doet, heeft deze bepaalde verwachtingen. Diens tevredenheid over jouw bedrijf en je...
De Piramide van Maslow, wat was dat ook alweer? Welke informatie haal je daaruit en kun je dit model ook inzetten...
De BCG-matrix, een nuttig model voor je portfolioanalyse, laat je zien in welke kwadranten jouw bedrijfseenheden of product-marktcombinaties aanwezig zijn. Er...
Groeien met je bedrijf, dat wil toch iedereen? De beste strategie kiezen is echter niet makkelijk en vergt onderzoek. Om je...
Weet jij welke klanten binnen jouw bedrijf het belangrijkste zijn? Heb je een idee welke klanten het grootste percentage van je...
Een ijkpersoon maken: waarom doe je dat? In dit blog lees je verschillende redenen waarom zo’n tool je bedrijf ten goede...
Klanten zijn één van de meest vitale onderdelen van jouw business. Hen bereiken kan echter soms een lastige klus zijn. Je...
Een bedrijfskolom: wat is dat en hoe zit deze in elkaar? Welke informatie kun je hieruit halen en op welke manier...
Heb je de ambitie om te groeien met je bedrijf? Dan is één van de groeistrategieën van Ansoff wellicht wat voor...
Kennis hebben over inbound en outbound marketing is van groot belang om potentiële klanten aan te spreken. Op welke manier ga...
Een bedrijfstakanalyse laat zien hoe aantrekkelijk de omgeving is waarin jij je met je bedrijf wilt gaan vestigen. Goed voorbereid te...
Een communicatieplan helpt jou om te bepalen hoe je vanuit je bedrijf communiceert naar je klanten. Maar uit welke elementen bestaat...
Met een ABCD-analyse onderzoek je vier facetten binnen de meso-omgeving van je bedrijf. Dit zijn factoren die je niet kunt beheersen...
Bij het verkoopproces volg je een aantal stappen waarin je een lead meeneemt. Deze lead begint met het kennismaken met jouw...
Een marketingomgeving bestaat uit een macro-, meso- en micro-omgeving. In dit blog gaan we dieper in op de meso-omgeving. Dit is...
In dit blog nemen we het 7S-model van McKinsey onder de loep. Er wordt gekeken naar de interne organisatie en hoe...
Een doelgroepanalyse geeft jou inzicht in welke groep mensen het beste aansluit op jouw product of dienst. Om jouw aanbod zo...
De waardestrategieën van Treacy en Wiersema helpen jou om te beslissen welke focus je onderneming krijgt. Het is belangrijk om te...
Het Waardepropositie Canvas (Value Proposition Canvas, in het Engels) laat jou focussen op de klant en zijn of haar behoeften, pijnpunten...
Als je kijkt naar marketing kun je dit op twee manieren aanvliegen: de pushmethode en de pullmethode. Maar wat betekenen deze...
Je bedrijf laten groeien, wie wil dat nou niet? Maar wat zijn nou bruikbare tips om te zorgen dat jij zoveel...
De micro-omgeving van je business is de interne omgeving waar jij direct invloed op hebt. Denk aan zaken zoals je personeel,...
SMART doelen worden opgesteld aan de hand van vijf onderdelen. Is je doelstelling Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden? Door op...
Om je business volledig in kaart te krijgen doe je er goed aan om de macro-omgeving te analyseren. Je kijkt hierbij...
Google Ads (vroeger AdWords genoemd) is de tool van Google om betaalde advertenties in de zoekresultaten te tonen. Deze staan ofwel...
De Ansoffmatrix is een model dat vier verschillende strategieën beschrijft die stuk voor stuk de groei van jouw business centraal hebben...
Adverteren op Google gaat jou helpen om je website of webshop zichtbaar te krijgen onder nieuwe en bestaande klanten. Maar hoe...
Zit jij met je handen in het haar omdat je niet weet wat je volgende stap moet zijn op het gebied...
Een interne analyse uitvoeren is belangrijk om te kijken hoe je business er voor staat. Hoe zijn de zaken binnen de...
SEO en SEA zijn in de online marketing belangrijke termen. Hoewel sommige mensen de begrippen door elkaar halen, zijn deze wel...
Je marktomgeving in kaart brengen levert je veel inzichten op. Bepaalde keuzes maken binnen je marketingstrategie zorgen dat je succesvoller wordt...
Hero, Hub en Hygiene. Dat zijn de drie onderdelen van het 3H-model dat Google heeft ontwikkeld om jou te helpen met...
Succesvol worden in denken en doen, wie wil dat niet? Toch gebruikt niet iedereen zijn of haar mogelijkheid tot communiceren ten...
Een marktonderzoek doen helpt je om een goede voorbereiding te treffen voor de uitwerking van je product, dienst, idee of bedrijf....
Een bedrijfsfilosofie: heeft die invloed op je marketing? Is het nodig om deze te hebben? En zo ja, waarom? We kunnen...
Regionaal adverteren is een van de mogelijkheden binnen je online marketing. Als jouw business graag een doelgroep binnen een bepaalde regio...
De termen bedrijfsstrategie en marketingstrategie zijn voor sommigen nogal lastig te onderscheiden. Wat is precies het verschil? Waar ligt de focus...
Hoe kom ik hoger in Google? Die vraag wordt vaak gesteld door mensen die zien dat hun business nog niet de...
De naamsbekendheid van je bedrijf vergroten: dat wil iedereen wel. Je zorgt dat je onder de aandacht komt van nieuwe mensen....
YouTube: de op één na grootste zoekmachine op dit moment. Daar wil jij natuurlijk goed in scoren. Je video’s moeten gevonden...
Crossmediaal campagne voeren kan met online marketing ontzettend goed. Zorg echter wel dat je weet wat je doet. Tijd steken in...
Een marketingbudget bepalen: hoe doe je dat? Waar moet je op letten? Wat valt er onder deze noemer? En wat zijn...
Offline marketing lijkt in deze online tijd soms een beetje ondergesneeuwd te worden. Dat is zonde. Er zijn namelijk genoeg mogelijkheden...
Met een bedrijfsvideo zorg jij dat potentiële klanten van je bestaan afweten. Het is dan ook een waardevolle investering in de...
Ontdek hoe online adverteren jouw onderneming gaat helpen groeien. We nemen je mee in de mogelijkheden van deze manier van reclame...
Bovenaan in Google staan is ideaal. Je wordt beter gezien en je ontvangt meer websitebezoekers. Kijk jij wel eens met jaloezie...
Jij wil de conversie van je website of webshop verhogen. Er komen wel bezoekers op je pagina maar deze ondernemen vervolgens...
Een online marketingcampagne voeren, hoe doe je dat? Welke mogelijkheden heb je daartoe? Hoe bereik je de resultaten die je in...
Het Vijfkrachtenmodel van Porter geeft inzicht in de mate van concurrentiestrijd in jouw bedrijfstak. Je beoordeelt vijf krachten op hun intensiteit...
Als ondernemer moet jij met je webshop genoeg omzet draaien om je bedrijf vitaal te houden. Maar zonder bezoekers op je...
Heb jij altijd al willen weten hoe je een online marketingcampagne voorbereidt? Je leest het in dit blog. Op welke dingen...
Video in je contentstrategie gebruiken wordt steeds populairder. In plaats van lange stukken tekst, een korte video met dezelfde boodschap. Dat...
Vele bedrijven kiezen ervoor om hun online marketing uit te besteden. Dit levert hen een aantal voordelen op. Maar is het...
Elke ondernemer heeft er wel eens mee te maken: pagina’s van je website die niet goed scoren. Je merkt dat er...
Blogs zijn van onschatbare waarde binnen je marketingstrategie. Wanneer je regelmatig kwalitatief goede blogs plaatst, levert je dit op verschillende gebieden...
Daar is-ie dan: je hebt een prachtige nieuwe website waar je ontzettend trots op bent. Maar ál die drommen bezoekers? Die...
Wat zijn de mogelijkheden van B2B videomarketing? Is het iets voor jouw bedrijf? En welke voordelen ondervind je ervan? In dit...
Naamsbekendheid, nieuwe leads, een uitgebreider klantenbestand en loyale klanten. Vier stadia van binding met je afnemers die onwijs waardevol zijn. Met...
Door het uitvoeren van een concurrentieanalyse leer jij wie je concurrenten zijn en hoe jouw business zich tot die van hen...
Een online marketing funnel behelst het verkoopproces vanuit de ogen van jouw business. Er worden doelstelling opgesteld die jij kunt gebruiken...
Nieuwe klanten zijn belangrijk voor je business. Maar hoe kun je hen binnenhalen? Wat is nou de ideale route naar het...
In de wereld van online marketing is acquisitie zeer van belang. Je kunt jouw business er mee laten groeien. Daarvoor moet...
Een wereld die steeds meer digitaal wordt, hoe zorg je daarin voor nieuwe klanten? Wat is er veranderd en waar moet...
Met de DESTEP-analyse breng je de macro-omgeving van je organisatie in kaart. In deze omgeving bevinden zich de omgevingsfactoren die niet...
Marketingmodellen geven jou elk op hun eigen manier inzicht in het reilen en zeilen van je onderneming. Handig als je aan...
Missie en visie, die termen hoor je waarschijnlijk vaak terugkomen. Wellicht vraag je je af of je hiermee echt iets toevoegt...
Zoekwoorden vinden die jij kunt gebruiken voor je strategie hoeft absoluut niet lastig te zijn. Weet jij niet waar je moet...
Op zoek naar een hulpmiddel voor het opstellen van een marketingstrategie? Je hebt gevonden wat je zocht! De marketingmix is dé...
Zorg met jouw ondernemingsplan voor een vruchtbare business. In dit fundament benoem jij onder andere je strategie en je marketingplan. Zo...
Backlinks zijn links die vanaf andere pagina’s of sites naar jouw pagina of site verwijzen. Het speelt een rol in Google’s...
Ben jij van plan om online marketing te hanteren binnen jouw onderneming of project? Begin bij het begin: een internet marketing...
In je marketingplan laat je zien wat je gaat doen op de markt van jouw product of dienst. Een plan opstellen...
Het Business Model Canvas helpt jou strategisch kijken naar je bedrijf. Je zet met dit model een stevige fundatie neer voor...
Wil jij je sterktes meer aanzetten, je zwaktes verbeteren, geen kansen missen en slim omgaan met bedreigingen? Maak je marketingplan sterker...
Efficiënt(er) online samenwerken kan met behulp van de vele tools die daarvoor beschikbaar zijn. Om je tijd en moeite te besparen...
De kernwaarden en merkwaarden voor jouw bedrijf of organisatie bepalen, hoe doe je dat? Om succesvol te worden is het van...
Hoe zorg je dat je straks 100% kan presteren als de economie aantrekt? We kunnen er niet meer omheen, het coronavirus...
De relatie met je (potentiële) klanten kun je goed beheren in een CRM-systeem. Maar wat levert het precies op voor je...
Ben jij klaar om je bedrijf of organisatie als autoriteit binnen jouw branche op de kaart te zetten? En ben je...
Duplicate content is de benaming voor dezelfde inhoud die op meerdere plekken terugkomt. Binnen jouw domein of daarbuiten. Maar is dit...
Vind jij het schrijven van een converterende verkooppagina lastig? Ontdek tien tips die jou helpen om hierin te slagen. Jouw nieuwe...
Als je weet hoe cognitieve dissonantie bij je potentiële klanten zorgt voor twijfels, kun je deze onzekerheid voor hen wegnemen. Hiermee...
Bepaal met een product-marktcombinatie (PMC) hoe jij jouw product, dienst of merk gaat positioneren. Houd hierbij je concurrenten in de gaten...
Een persona is een fictief persoon die geldt als afspiegeling van je doelgroep(en). Deze kan je veel tijd, geld en stress...
Online marketing is een wereld waarin niet wordt stilgestaan. Continu zijn er ontwikkeling en veranderingen waarop jij moet letten met je...
Het customer journey-model (ook wel klantreis genoemd) is het verloop van de eerste aanraking van de klant met jouw product of...
Neem contact op
Je krijgt binnen één werkdag een reactie van ons.
"*" indicates required fields