OMCBase online marketing blog

De wereld van online marketing blijft continu in beweging. Wekelijkse updates van ons online marketing blog houden jou op de hoogte van alle ontwikkelingen in de wereld waar onze passie ligt. Van SEO en SEA tot conversieoptimalisatie en contentmarketing. Hier publiceren we interessante blogs waar jij echt wat van opsteekt. En jouw business misschien ook wel!
Ontdek de ideale manier van doelgroepbenadering

Ontdek de ideale manier van doelgroepbenadering

Klanten zijn één van de meest vitale onderdelen van jouw business. Hen bereiken kan echter soms een lastige klus zijn. Je weet niet precies waar ze zitten of wat de beste manier is om hen aan te spreken. Daarom heeft marketingoeroe Philip Kotler drie strategieën voor doelgroepbenadering opgesteld. In dit blog ontdek je hoe je een onderbouwde keuze maakt voor jouw toekomstige aanpak.

Wat is een bedrijfskolom?

Wat is een bedrijfskolom?

Een bedrijfskolom: wat is dat en hoe zit deze in elkaar? Welke informatie kun je hieruit halen en op welke manier kun je de positie van je eigen business verstevigen in deze bedrijfskolom? In dit blog lees je er meer over en ontdek je hoe je het proces van je product kunt inzien.

Dit is hoe jouw bedrijf kan groeien met marktpenetratie

Dit is hoe jouw bedrijf kan groeien met marktpenetratie

Heb je de ambitie om te groeien met je bedrijf? Dan is één van de groeistrategieën van Ansoff wellicht wat voor jou: marktpenetratie. Met deze strategie focus je op je bestaande product en je bestaande markt en zorg je voor een groter aantal afnames. Een relatief veilige optie om te groeien.

Inbound versus outbound marketing: wat is het meest effectief?

Inbound versus outbound marketing: wat is het meest effectief?

Kennis hebben over inbound en outbound marketing is van groot belang om potentiële klanten aan te spreken. Op welke manier ga je hen overtuigen en op welk moment? Wat betekenen de twee termen en hoe verschillen ze ten opzichte van elkaar? In dit blog ontdek jij meer over inbound marketing en outbound marketing.

Bedrijfstakanalyse: hoe voer je die uit?

Bedrijfstakanalyse: hoe voer je die uit?

Een bedrijfstakanalyse laat zien hoe aantrekkelijk de omgeving is waarin jij je met je bedrijf wilt gaan vestigen. Goed voorbereid te werk gaan is van cruciaal belang; je bespaart jezelf zo een hoop ellende. Uit de bedrijfstakanalyse komen kansen en bedreigingen, die je op een later moment beschrijft in je SWOT-analyse. Laten we kijken hoe je deze kansen en bedreigingen kunt ontdekken.

Hoe schrijf je een waardevol communicatieplan?

Hoe schrijf je een waardevol communicatieplan?

Een communicatieplan helpt jou om te bepalen hoe je vanuit je bedrijf communiceert naar je klanten. Maar uit welke elementen bestaat zo’n plan? Waar moet je op letten bij het schrijven hiervan? In dit blog ontdek je waarom dit ook voor jouw business een goede manier is om te zorgen dat de juiste boodschap bij de juiste doelgroep terechtkomt.

Een ABCD-analyse uitvoeren doe je zo

Een ABCD-analyse uitvoeren doe je zo

Met een ABCD-analyse onderzoek je vier facetten binnen de meso-omgeving van je bedrijf. Dit zijn factoren die je niet kunt beheersen maar waar jij als organisatie zelf wel lichtelijk invloed op hebt. Het brengt je hierdoor veel inzicht in kansen en bedreigingen op het gebied van afnemers, de bedrijfstak, concurrentie en distributie. Uiteindelijk neem je de ondervonden kansen en bedreigingen op in je SWOT-analyse.

Zo stel jij je verkoopproces op

Zo stel jij je verkoopproces op

Bij het verkoopproces volg je een aantal stappen waarin je een lead meeneemt. Deze lead begint met het kennismaken met jouw bedrijf en wordt hopelijk een loyale klant. Maar kun je dit proces op een bepaalde manier beïnvloeden zodat jij nog meer gaat verkopen? Zodat men graag nog eens bij jou terugkomt? In dit blog ontdek je hoe je jouw verkoopproces kunt verbeteren.

Wat jij wilt weten over de meso-omgeving

Wat jij wilt weten over de meso-omgeving

Een marketingomgeving bestaat uit een macro-, meso- en micro-omgeving. In dit blog gaan we dieper in op de meso-omgeving. Dit is het middelste niveau en dat kun je terugzien in de mate van invloed die jouw onderneming heeft op de omgeving. Waar je op macroniveau absoluut geen invloed hebt op de omgeving en op microniveau juist alle touwtjes zelf in handen hebt, zit de meso-omgeving daar middenin. Je hebt wel invloed op de omgeving van je bedrijfstak, maar alleen op een indirecte manier.

Leer je business kennen met het 7S-model van McKinsey

Leer je business kennen met het 7S-model van McKinsey

In dit blog nemen we het 7S-model van McKinsey onder de loep. Er wordt gekeken naar de interne organisatie en hoe deze op verschillende punten scoort. Op deze manier kun jij eenvoudig achterhalen welke zaken binnen jouw bedrijf nog aandacht nodig hebben.

Doelgroepanalyse: in 5 stappen dichter bij klant en conversie

Doelgroepanalyse: in 5 stappen dichter bij klant en conversie

Een doelgroepanalyse geeft jou inzicht in welke groep mensen het beste aansluit op jouw product of dienst. Om jouw aanbod zo goed mogelijk te verkopen moet je inspelen op hun behoeften, wensen, eisen en verwachtingen. Maar hoe kom je daarachter? Juist, met een doelgroepanalyse.

Dit is hoe jij een waardestrategie kunt kiezen met behulp van Treacy en Wiersema

Dit is hoe jij een waardestrategie kunt kiezen met behulp van Treacy en Wiersema

De waardestrategieën van Treacy en Wiersema helpen jou om te beslissen welke focus je onderneming krijgt. Het is belangrijk om te excelleren in één van de drie strategieën terwijl je de andere twee nog steeds in ogenschouw neemt. In dit blog ontdek je welke drie strategieën dit model behandelt en hoe jij het model kunt gebruiken binnen je business.

Zo helpt het Waardepropositie Canvas je om je klanten tevreden te stellen!

Zo helpt het Waardepropositie Canvas je om je klanten tevreden te stellen!

Het Waardepropositie Canvas (Value Proposition Canvas, in het Engels) laat jou focussen op de klant en zijn of haar behoeften, pijnpunten en pluspunten. Het geeft je een overzicht van de doelen en taken die een klant wil uitvoeren, wat hem of haar in de weg staat om dit te doen en welke voordelen het heeft wanneer dit uiteindelijk is gelukt. Met dit model focus jij op het bieden van meerwaarde en zul je meer klanten aan je bedrijf binden.

Push- of pullmarketing: wat werkt het beste?

Push- of pullmarketing: wat werkt het beste?

Als je kijkt naar marketing kun je dit op twee manieren aanvliegen: de pushmethode en de pullmethode. Maar wat betekenen deze termen precies en hoe kun je ze inzetten binnen jouw business? In dit blog ontdek jij er meer over. Bij verschillende bedrijven passen verschillende strategieën. Als je aan het einde van dit blog meer kennis hebt over push- en pullmarketing, kun jij zelf kiezen voor welke methode je gaat.

Je bedrijf laten groeien met behulp van deze 15 tips

Je bedrijf laten groeien met behulp van deze 15 tips

Je bedrijf laten groeien, wie wil dat nou niet? Maar wat zijn nou bruikbare tips om te zorgen dat jij zoveel mogelijk uit je bedrijfsgroei haalt en dat je goede resultaten gaat boeken? Ik schrijf een aantal tips voor je op in dit blog en leg uit hoe je deze kunt hanteren als jij aan de slag gaat om je bedrijf te laten groeien.

Hierom moet je onderzoek doen naar je micro-omgeving

Hierom moet je onderzoek doen naar je micro-omgeving

De micro-omgeving van je business is de interne omgeving waar jij direct invloed op hebt. Denk aan zaken zoals je personeel, je logistiek, je inkoop en je productie. Je moet zorgen dat je al deze onderdelen inzichtelijk hebt en dat je weet wat je sterke en zwakke punten zijn. Zo kun jij eventuele optimalisaties doorvoeren en uiteindelijk zorgen dat je je opgestelde doelen kunt realiseren.

Altijd al willen weten hoe SMART doelen jou succesvol maken?

Altijd al willen weten hoe SMART doelen jou succesvol maken?

SMART doelen worden opgesteld aan de hand van vijf onderdelen. Is je doelstelling Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdgebonden? Door op deze manier je doelen te formuleren zul je succesvoller zijn dan wanneer je dat niet doet. In dit blog leg ik je uit waarom.

Wat is de macro-omgeving in marketing?

Wat is de macro-omgeving in marketing?

Om je business volledig in kaart te krijgen doe je er goed aan om de macro-omgeving te analyseren. Je kijkt hierbij naar de externe omgeving waarop je zelf geen invloed hebt maar die wel invloed heeft op jouw strategieën en plannen. Hoe zorg je ervoor dat je deze macro-omgeving voldoende onderzoekt? En wat heb je er precies aan? In dit blog lees je er meer over.

8 redenen om Google Ads in te zetten

8 redenen om Google Ads in te zetten

Google Ads (vroeger AdWords genoemd) is de tool van Google om betaalde advertenties in de zoekresultaten te tonen. Deze staan ofwel bovenaan of onderaan de Search Engine Result Page. Je genereert veel aandacht, maar zijn er ook andere redenen om Ads te gebruiken? Het antwoord is een volmondig ja. In dit blog lees je er een aantal.

Wil jij jouw best passende groeistrategie weten?

Wil jij jouw best passende groeistrategie weten?

De Ansoffmatrix is een model dat vier verschillende strategieën beschrijft die stuk voor stuk de groei van jouw business centraal hebben staan. In dit blog ontdek jij hoe deze strategieën toepasbaar zijn en of er ook significante risico’s aan verbonden zijn. Aan het einde van dit blog kun je gaan bepalen of je wil inzetten op één van deze groeistrategieën.

Adverteren op Google: hoe word jij zichtbaar?

Adverteren op Google: hoe word jij zichtbaar?

Adverteren op Google gaat jou helpen om je website of webshop zichtbaar te krijgen onder nieuwe en bestaande klanten. Maar hoe werkt dit en hoe krijg je dit voor elkaar? En is op deze manier adverteren wel rendabel te noemen? In dit blog ontdek je meer over advertenties gebruiken in Google.

11 redenen om een videomarketingbedrijf in te schakelen

11 redenen om een videomarketingbedrijf in te schakelen

Zit jij met je handen in het haar omdat je niet weet wat je volgende stap moet zijn op het gebied van contentmarketing? Dan kan een videomarketingbedrijf jou uit de brand helpen. Bewegend beeld is een perfecte manier om meer indruk te maken op de kijkers en hen bijna persoonlijk te laten kennismaken met je business of merk. Ideaal toch? Lees snel verder om te ontdekken hoe zo’n videocontentbureau jou kan helpen.

Wil jij ook een interne analyse die staat als een huis?

Wil jij ook een interne analyse die staat als een huis?

Een interne analyse uitvoeren is belangrijk om te kijken hoe je business er voor staat. Hoe zijn de zaken binnen de vier muren van je onderneming geregeld? Op welke manier pak je bepaalde zaken aan en wat is het doen en laten van je team? In dit blog ontdek jij waarom een interne analyse noodzakelijk is als je succesvol wilt zijn en vertel ik je welke modellen je kunt gebruiken om je onderzoek meer gestructureerd aan te pakken.

Verschil SEO en SEA uitgelegd

Verschil SEO en SEA uitgelegd

SEO en SEA zijn in de online marketing belangrijke termen. Hoewel sommige mensen de begrippen door elkaar halen, zijn deze wel degelijk verschillend. Ze zorgen er beiden voor dat jij beter zichtbaar wordt in Google, maar onder andere de manier waarop dat gebeurt, hoelang dat duurt en wat je daaraan kwijt bent verschillen van elkaar. In dit blog lees je er meer over.

Zo ziet de ideale externe analyse voor je marketingplan eruit

Zo ziet de ideale externe analyse voor je marketingplan eruit

Je marktomgeving in kaart brengen levert je veel inzichten op. Bepaalde keuzes maken binnen je marketingstrategie zorgen dat je succesvoller wordt dan dat je eerst was. Deze keuzes baseer je op het onderzoek dat je hebt gedaan in je externe analyse. Hoe beweegt de markt en de bedrijfstak om je business heen zich? Hoe kun je hierop inspelen en welke modellen gebruik je hiervoor? Je leest het in dit blog.

3H-model: Hero, Hub en Hygiene – Hoe gebruik je het?

3H-model: Hero, Hub en Hygiene – Hoe gebruik je het?

Hero, Hub en Hygiene. Dat zijn de drie onderdelen van het 3H-model dat Google heeft ontwikkeld om jou te helpen met content ontwikkelen. Door bewust bezig te zijn met content ga je echte meerwaarde creëren voor je ontvangers. Interesseer potentiële klanten, verbind hen aan je merk of bedrijf en bied direct een antwoord of oplossing voor een vraag of probleem. Het 3H-model helpt je inzien op welke manier jij content kan gebruiken om nieuwe klanten te krijgen en deze binnen je bedrijf te houden.

Succesvoller worden met het Golden Circle model

Succesvoller worden met het Golden Circle model

Succesvol worden in denken en doen, wie wil dat niet? Toch gebruikt niet iedereen zijn of haar mogelijkheid tot communiceren ten volste. Daar kwam Simon Sinek achter, waarna hij het model Golden Circle heeft bedacht. Dit model wordt gebruikt om een sterk leiderschap te behalen. In je online marketing, op persoonlijk gebied, of ergens anders: deze manier van denken verandert je leven.

Hierom kun jij niet zonder een marktonderzoek

Hierom kun jij niet zonder een marktonderzoek

Een marktonderzoek doen helpt je om een goede voorbereiding te treffen voor de uitwerking van je product, dienst, idee of bedrijf. Te hard van stapel lopen kan funest zijn voor je business. Een marktonderzoek helpt je in kaart te brengen waar je doelgroep zit en wat je kansen in de markt zijn.

Van bedrijfsfilosofie naar marketingplan

Van bedrijfsfilosofie naar marketingplan

Een bedrijfsfilosofie: heeft die invloed op je marketing? Is het nodig om deze te hebben? En zo ja, waarom? We kunnen kort zijn: ja, deze is nodig. En wel om de reden dat jij weet wat je moet vertellen. Hoe kun je anders aantrekkelijk, professioneel, persoonlijk en integer overkomen? Dit blog vertelt je precies welke meerwaarde een bedrijfsfilosofie heeft voor jouw business.

Ontdek hoe regionaal online adverteren jouw business laat groeien

Ontdek hoe regionaal online adverteren jouw business laat groeien

Regionaal adverteren is een van de mogelijkheden binnen je online marketing. Als jouw business graag een doelgroep binnen een bepaalde regio wil aanspreken kun je dit overwegen. Maar wat zijn de voordelen? En hoe werkt het precies? Is het effectief? In dit blog duiken we er dieper op in.

Het verschil tussen een bedrijfsstrategie en een marketingstrategie

Het verschil tussen een bedrijfsstrategie en een marketingstrategie

De termen bedrijfsstrategie en marketingstrategie zijn voor sommigen nogal lastig te onderscheiden. Wat is precies het verschil? Waar ligt de focus van de ene strategie en op welke onderdelen richt de andere strategie zich? Zijn ze eigenlijk wel verschillend? En zo ja: hoe erg? In dit blog lees je meer over de bedrijfsstrategie en de marketingstrategie.

Hoger scoren in Google in 7 stappen

Hoger scoren in Google in 7 stappen

Hoe kom ik hoger in Google? Die vraag wordt vaak gesteld door mensen die zien dat hun business nog niet de gewenste resultaten behaalt. Speciaal voor mensen die hun website hoger in Google willen hebben is dit blog geschreven. We vertellen je waarom het zo belangrijk is om hier aandacht aan te besteden en hoe je dit kunt doen. In 7 stappen kun jij ook beter zichtbaar worden.

19 tips om je naamsbekendheid te vergroten

19 tips om je naamsbekendheid te vergroten

De naamsbekendheid van je bedrijf vergroten: dat wil iedereen wel. Je zorgt dat je onder de aandacht komt van nieuwe mensen. Potentiële klanten of misschien wel investeerders of zakenpartners. Hoe dan ook: met een groeiende naamsbekendheid gaat ook jouw bedrijf of merk er op vooruit. Maar hoe zorg je hiervoor? In dit blog 19 tips om je daarbij te helpen.

Zo kun jij je video optimaliseren voor YouTube en Google

Zo kun jij je video optimaliseren voor YouTube en Google

YouTube: de op één na grootste zoekmachine op dit moment. Daar wil jij natuurlijk goed in scoren. Je video’s moeten gevonden worden. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Hoe zorg jij voor meer kijktijd? In dit blog lees je alles over het optimaliseren van video voor YouTube en Google.

Hoe zet jij een succesvolle crossmediale campagne op?

Hoe zet jij een succesvolle crossmediale campagne op?

Crossmediaal campagne voeren kan met online marketing ontzettend goed. Zorg echter wel dat je weet wat je doet. Tijd steken in advertenties en optimalisaties op verschillende kanalen moet natuurlijk ook wat opleveren. Om te kijken hoe jouw crossmediale campagne succesvol kan worden duiken we dieper in wat het betekent en waar je op moet letten.

Offline marketing en online marketing combineren: waarom?

Offline marketing en online marketing combineren: waarom?

Offline marketing lijkt in deze online tijd soms een beetje ondergesneeuwd te worden. Dat is zonde. Er zijn namelijk genoeg mogelijkheden die deze vorm van marketing interessant maken voor je business. Offline en online marketing combineren kan je veel opleveren. In dit blog duiken we dieper in de wereld hiervan.

Hoe kun jij gaan scoren met B2B contentmarketing?

Hoe kun jij gaan scoren met B2B contentmarketing?

Wat houdt B2B contentmarketing precies in? En hoe kun jij dit inzetten binnen je eigen business? In dit blog ontdek je meer over hoe jij online kunt gaan groeien door op de juiste dingen te letten. Wat moet je voorkomen en wat moet je juist wel doen? Kan jouw business B2B contentmarketing ook inzetten? Je ontdekt het in dit blog.

Een bedrijfsvideo laten maken: 16 tips om te scoren

Een bedrijfsvideo laten maken: 16 tips om te scoren

Met een bedrijfsvideo zorg jij dat potentiële klanten van je bestaan afweten. Het is dan ook een waardevolle investering in de toekomst van je business. Maar waar moet je op letten als je een bedrijfsvideo gaat laten maken? Hoe zorg jij dat je de beste resultaten behaalt? In dit blog geven we je een aantal tips.

Hoe online adverteren jouw onderneming helpt groeien

Hoe online adverteren jouw onderneming helpt groeien

Ontdek hoe online adverteren jouw onderneming gaat helpen groeien. We nemen je mee in de mogelijkheden van deze manier van reclame maken. Wat kun je doen en welke resultaten kan dit opleveren? We geven je ook nog voor- en nadelen, zodat jij je eigen afweging kan maken.

Je website optimaliseren voor SEO: hoe doe je dat?

Je website optimaliseren voor SEO: hoe doe je dat?

Bovenaan in Google staan is ideaal. Je wordt beter gezien en je ontvangt meer websitebezoekers. Kijk jij wel eens met jaloezie naar bedrijven die op deze plek staan? En vraag je je dan af hoe zij daar terechtkomen? Dat gaan wij je vertellen. Je leert meteen hoe jij ook kunt gaan scoren.

18 waardevolle tips om je conversie te verhogen

18 waardevolle tips om je conversie te verhogen

Jij wil de conversie van je website of webshop verhogen. Er komen wel bezoekers op je pagina maar deze ondernemen vervolgens geen actie. Hoe kun je zorgen dat zij dat wel doen? In dit blog lees je 18 waardevolle tips om toe te passen op jouw online fundament.

Hoe voer je een online campagne uit?

Hoe voer je een online campagne uit?

Een online marketingcampagne voeren, hoe doe je dat? Welke mogelijkheden heb je daartoe? Hoe bereik je de resultaten die je in gedachten had? Wat zijn überhaupt reële verwachtingen? In het slot van dit drieluik over marketingcampagnes leer jij hoe je een campagne optimaal kunt uitvoeren voor jouw business.

Het vijfkrachtenmodel van Porter inzetten

Het vijfkrachtenmodel van Porter inzetten

Het Vijfkrachtenmodel van Porter geeft inzicht in de mate van concurrentiestrijd in jouw bedrijfstak. Je beoordeelt vijf krachten op hun intensiteit waaruit je kan concluderen wat de winstgevendheid is van de bedrijfstak. Dit model kan je dus goed gebruiken voor je strategiebepaling.

6 nuttige tips voor de SEO optimalisatie voor je webshop

6 nuttige tips voor de SEO optimalisatie voor je webshop

Als ondernemer moet jij met je webshop genoeg omzet draaien om je bedrijf vitaal te houden. Maar zonder bezoekers op je webshop wordt dit lastig. Gelukkig kun jij daar zelf wat aan doen, namelijk door middel van zoekmachineoptimalisatie voor je webshop. Maar hoe voer je deze optimalisatie uit? Wij geven je hiervoor 6 tips die je kunt toepassen om beter vindbaar te worden in Google.

De ideale voorbereiding voor jouw succesvolle online campagne

De ideale voorbereiding voor jouw succesvolle online campagne

Heb jij altijd al willen weten hoe je een online marketingcampagne voorbereidt? Je leest het in dit blog. Op welke dingen moet je letten? Wat moet je juist wel en juist niet doen? Hoe zorg je ervoor dat jouw campagne een succes wordt? En hoe bereik je de juiste doelgroep? We nemen je mee in de wereld van online marketingcampagnes.

De verschillende social media kanalen

De verschillende social media kanalen

Zie jij op social media soms ook door de bomen het bos niet meer? Dat kan ik me goed voorstellen. Social media platforms komen op, veranderen, nemen elkaar over, bouwen nieuwe functies in en sterven uit voor je er erg in hebt. Om het makkelijk voor je te maken zet ik alles wat in Nederland relevant is even op een rijtje in deze blog. Maak je geen zorgen over de actualiteit, ik werk deze blog minimaal eens in de drie maanden bij!

Wil jij ook groeien met videocontent als strategie?

Wil jij ook groeien met videocontent als strategie?

Video in je contentstrategie gebruiken wordt steeds populairder. In plaats van lange stukken tekst, een korte video met dezelfde boodschap. Dat klinkt ideaal. Maar is het ook wat voor jou? Sluit het aan op jouw doelgroep en strategieën? Dit blog vertelt je meer over hoe jij video kunt inzetten binnen je contentstrategie.

Waarom online marketing uitbesteden te overwegen is

Waarom online marketing uitbesteden te overwegen is

Vele bedrijven kiezen ervoor om hun online marketing uit te besteden. Dit levert hen een aantal voordelen op. Maar is het ook iets voor jou? In dit blog vertel ik je waarom je wel of niet moet kiezen voor het uitbesteden van je online marketing. Weeg deze punten tegen elkaar af en maak voor jezelf een duidelijke keuze.

Zo kun jij je content optimaliseren en beter gaan scoren

Zo kun jij je content optimaliseren en beter gaan scoren

Elke ondernemer heeft er wel eens mee te maken: pagina’s van je website die niet goed scoren. Je merkt dat er weinig conversies ontstaan, dat de bezoekersaantallen stagneren of dat bezoekers vrij snel weer van je website verdwijnen. Ik hoor je denken: wat kan ik daar aan doen? Gelukkig is daar contentoptimalisatie. Maar wat houdt die term precies in? Hoe optimaliseer je content? In dit blog neem ik je mee in deze wereld en geef ik je zeven tips.

Blogs laten schrijven? Hier moet je op letten!

Blogs laten schrijven? Hier moet je op letten!

Blogs zijn van onschatbare waarde binnen je marketingstrategie. Wanneer je regelmatig kwalitatief goede blogs plaatst, levert je dit op verschillende gebieden voordelen op. Je kunt hiermee zelf aan de slag gaan, maar je kunt natuurlijk ook een andere partij je blogs laten schrijven. In beide gevallen helpen wij je in deze blog op weg met een handig stappenplan om zelf te schrijven én tips voor het werken met externe bloggers.

Zó krijg jij meer bezoekers op je website: 6 tips

Zó krijg jij meer bezoekers op je website: 6 tips

Daar is-ie dan: je hebt een prachtige nieuwe website waar je ontzettend trots op bent. Maar ál die drommen bezoekers? Die laten zich nog niet zien op je website. Komt je dit bekend voor en wil jij het aantal websitebezoekers verhogen? Daar zijn verschillende handige manieren voor. Wij lichten er graag 6 voor je uit!

Kwaliteit of kwantiteit, welke volgers wil jij aantrekken?

Kwaliteit of kwantiteit, welke volgers wil jij aantrekken?

Instagram en volgers, twee termen die onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden. Een groot aantal volgers laat zien dat jij ontzettend interessant bent. Dit geeft jou een zekere autoriteit, met zo veel volgers weet jij ongetwijfeld precies waar je het over hebt. Zelf zou je daarnaast waarschijnlijk denken: veel volgers = veel nieuwe klanten. Dat hoeft niet per se waar te zijn, waar ik je in deze blog meer over ga vertellen.

Kan ik B2B videomarketing inzetten bij mijn bedrijf?

Kan ik B2B videomarketing inzetten bij mijn bedrijf?

Wat zijn de mogelijkheden van B2B videomarketing? Is het iets voor jouw bedrijf? En welke voordelen ondervind je ervan? In dit blog leer je er meer over. Met onze tips kun jij bepalen of het voor jouw business ook een bruikbare strategie is.

Van bezoeker naar loyale klant met je marketingcampagne

Van bezoeker naar loyale klant met je marketingcampagne

Naamsbekendheid, nieuwe leads, een uitgebreider klantenbestand en loyale klanten. Vier stadia van binding met je afnemers die onwijs waardevol zijn. Met de juiste marketingcampagnes zet jij in op groei van deze vier facetten. In dit artikel ontdek je hoe jij dit voor elkaar krijgt.

Dit is hoe jij een concurrentieanalyse kunt uitvoeren

Dit is hoe jij een concurrentieanalyse kunt uitvoeren

Door het uitvoeren van een concurrentieanalyse leer jij wie je concurrenten zijn en hoe jouw business zich tot die van hen verhoudt. Hieruit haal je je sterke punten, maar ook de punten waarop je eventueel zou kunnen verbeteren. Een gedegen concurrentieanalyse helpt jou uiteindelijk bij het uitwerken van een marketingstrategie die jouw unieke kwaliteiten zowel benadrukt als versterkt.

6 tips om meer klanten te krijgen voor je business

6 tips om meer klanten te krijgen voor je business

Nieuwe klanten zijn belangrijk voor je business. Maar hoe kun je hen binnenhalen? Wat is nou de ideale route naar het vergroten van je klantenbestand? In dit artikel deel ik een aantal tips met je waarmee je die route kunt afleggen.

Wat betekent acquisitie precies en wat is het doel ervan?

Wat betekent acquisitie precies en wat is het doel ervan?

In de wereld van online marketing is acquisitie zeer van belang. Je kunt jouw business er mee laten groeien. Daarvoor moet je vanzelfsprekend begrijpen wat de term inhoudt. In dit blog vertel ik je wat acquisitie is, wat je ermee kunt en hoe je het kunt inzetten.

Wat moet je doen om nieuwe klanten te werven?

Wat moet je doen om nieuwe klanten te werven?

Een wereld die steeds meer digitaal wordt, hoe zorg je daarin voor nieuwe klanten? Wat is er veranderd en waar moet je op letten? In dit artikel vertel ik je wat jij kunt doen om ook in deze tijd je (online) klandizie te vergroten.

DESTEP-analyse: krijg inzicht in niet beheersbare omgevingsfactoren

DESTEP-analyse: krijg inzicht in niet beheersbare omgevingsfactoren

Met de DESTEP-analyse breng je de macro-omgeving van je organisatie in kaart. In deze omgeving bevinden zich de omgevingsfactoren die niet beheersbaar en beïnvloedbaar zijn. De inzichten kan je gebruiken om je strategie waar nodig bij te sturen. Een DESTEP-analyse kan je dan ook prima gebruiken voor het strategisch marketingplan.

Je business versterken met marketingmodellen

Je business versterken met marketingmodellen

Marketingmodellen geven jou elk op hun eigen manier inzicht in het reilen en zeilen van je onderneming. Handig als je aan het begin staat van je onderneming, maar zeker net zo waardevol bij een tussentijdse check of alles nog goed loopt. Je kijkt met een bredere of juist met een gerichtere blik naar je business. Met deze marketingmodellen bouw jij aan een stevig fundament voor je onderneming.

Netwerken op LinkedIn

Netwerken op LinkedIn

LinkedIn wordt te vaak alleen ingezet als online CV en om connecties te leggen met collega’s, oud-klasgenoten, vrienden en familie. Veel mogelijkheden van dit mooie platform blijven hierdoor onbenut. Wanneer je je hierin herkent, is het nodig tijd om op een andere manier te gaan netwerken op LinkedIn. Wat je op dit platform kunt doen om aandacht te trekken én behouden, dat leg ik je uit in deze blog.

Missie en visie opstellen voor jouw strategie

Missie en visie opstellen voor jouw strategie

Missie en visie, die termen hoor je waarschijnlijk vaak terugkomen. Wellicht vraag je je af of je hiermee echt iets toevoegt of dat het alleen maar voor de sier is. Het korte antwoord: deze twee elementen vormen het fundament voor je strategie. In dit blog gaan we dieper in op de termen en geven we voor jouw missie en visie voorbeelden om inspiratie uit te halen.

Wat zijn backlinks en hoe kun je ze genereren?

Wat zijn backlinks en hoe kun je ze genereren?

Backlinks zijn links die vanaf andere pagina’s of sites naar jouw pagina of site verwijzen. Het speelt een rol in Google’s beoordeling van jouw website. Maar hoe werkt dit precies? En hoe kun je backlinks genereren? In dit artikel nemen we je mee in de wereld achter je website.

Een optimale internet marketing strategie in 7 stappen

Een optimale internet marketing strategie in 7 stappen

Ben jij van plan om online marketing te hanteren binnen jouw onderneming of project? Begin bij het begin: een internet marketing strategie opstellen. Weet je niet precies hoe dit moet? Of ben je er van overtuigd dat jij nog niet alles eruit haalt wat erin zit? In dit artikel duiken we dieper in de internet marketing strategie: wat is het en wat kun je ermee?

7 tips voor het schrijven van jouw marketingplan

7 tips voor het schrijven van jouw marketingplan

In je marketingplan laat je zien wat je gaat doen op de markt van jouw product of dienst. Een plan opstellen met goed onderbouwde doelen en specifieke acties loont. Om jouw strategisch marketingplan een fundament te laten zijn voor je marketing geven wij jou 7 bruikbare tips.

De kracht van personal branding

De kracht van personal branding

Personal branding is een hot item op social media en daarbuiten. Bij personal branding maak je van jezelf een merk, waar je ideale klant zich in herkent. Je benadrukt je onderscheidende factoren (unique selling points!) en hanteert je eigen, vaste stijl waardoor mensen je goed kunnen herkennen. Het vastleggen van wie je als ondernemer bent, waar je voor staat en met wie je wil werken helpt je ook nog eens bij je social strategie: in het wilde weg posten zonder structuur is met personal branding verleden tijd geworden.

10 redenen om een Business Model Canvas in te zetten

10 redenen om een Business Model Canvas in te zetten

Het Business Model Canvas helpt jou strategisch kijken naar je bedrijf. Je zet met dit model een stevige fundatie neer voor je onderneming. In dit blog geef ik je 10 tips waarom jij een BMC moet inzetten. De moraal van het verhaal? Je krijgt inzicht in basissegmenten van je bedrijf. Deze gebruik je om te groeien. Wie wil dat nou niet?!

23 tools voor effectief online samenwerken

23 tools voor effectief online samenwerken

Efficiënt(er) online samenwerken kan met behulp van de vele tools die daarvoor beschikbaar zijn. Om je tijd en moeite te besparen hebben wij onderzoek gedaan. Van videobellen tot bestanden delen: de 23 meest effectieve tools hebben we voor je op een rij gezet.

5 tips voor succesvolle social media campagnes

5 tips voor succesvolle social media campagnes

Zo. Je hebt een mooi product of een geweldige dienst ontwikkeld en je wilt deze aan de man brengen. Tijd om met social media campagnes aan de slag te gaan.
Om je op weg te helpen heb ik vijf tips op een rij gezet die je helpen bij de voorbereiding van een succesvolle campagne.

Netwerken op Instagram

Netwerken op Instagram

Instagram is hét kanaal waar je met je doelgroep in gesprek gaat. Wanneer je je doelgroep goed in kaart hebt gebracht en hebt vastgelegd welke rol social media in jouw strategie gaat spelen, kun je door slim te netwerken op Instagram leuke nieuwe kennissen opdoen, leads binnenhalen en samenwerkingen aangaan.
Hoe je dit doet (en wat je vooral niet moet doen), dat lees je in deze blog.

De kernwaarden en merkwaarden van je organisatie bepalen

De kernwaarden en merkwaarden van je organisatie bepalen

De kernwaarden en merkwaarden voor jouw bedrijf of organisatie bepalen, hoe doe je dat? Om succesvol te worden is het van belang dat je de uitstraling van je bedrijf borgt. Hiermee zorg je ervoor dat je consistentie aanbrengt in al je uitingen, communicatie en strategie.

6 redenen om te kiezen voor een CRM-systeem

6 redenen om te kiezen voor een CRM-systeem

De relatie met je (potentiële) klanten kun je goed beheren in een CRM-systeem. Maar wat levert het precies op voor je business? In dit blog lees je 6 redenen om gebruik te maken van een CRM-systeem.

Instagram VS Facebook

Instagram VS Facebook

Hoewel Facebook van alle social media nog steeds het grootste aantal gebruikers heeft in Nederland, raden we je bij OMCBase toch aan om je voornamelijk te richten op Instagram of een combinatie tussen deze twee in te zetten. Wat de mogelijkheden van deze kanalen zijn en waarom wij Instagram interessanter vinden, dat lees je in deze blog.

Zo versla jij het algoritme van Instagram

Zo versla jij het algoritme van Instagram

Het algoritme van Instagram is de grootste vriend én grootste vijand van menig ondernemer. Aan de ene kant zorgt het algoritme ervoor dat de inhoud op je tijdlijn steeds relevanter is, aan de andere kant maakt het algoritme het je steeds lastiger bij het posten van je eigen content. Er is zo veel om rekening mee te houden dat het lastig is om door de bomen het bos nog te zien. Vandaar ook deze blog, waarin we even uitleggen wat het algoritme ook alweer is én hoe jij hier rekening mee kunt houden in je Instagramstrategie.

Is duplicate content funest voor je SEO?

Is duplicate content funest voor je SEO?

Duplicate content is de benaming voor dezelfde inhoud die op meerdere plekken terugkomt. Binnen jouw domein of daarbuiten. Maar is dit slecht voor je SEO? Wordt je minder vindbaar? Is het gevaarlijk? Ontdek het snel.

Wat zijn hashtags en wat kun je ermee?

Wat zijn hashtags en wat kun je ermee?

Zeker op Instagram ontkom je er niet aan: de #hashtag. Iedereen met enige ambitie hangt hashtags aan zijn of haar posts. Je weet waarschijnlijk wel waarom. Beter gevonden worden, nieuwe mensen bereiken, allemaal zaken waar je als ondernemer blij van wordt. Maar hoe zit dit precies? Hoe ga je het best met hashtags om? Zodra je deze blog hebt gelezen ben je helemaal op de hoogte over de ins en outs van de hashtag.

Waarom je een persona moet opstellen en hoe je dat doet

Waarom je een persona moet opstellen en hoe je dat doet

Een persona is een fictief persoon die geldt als afspiegeling van je doelgroep(en). Deze kan je veel tijd, geld en stress besparen als jij weet hoe je deze kunt inzetten. Zo voorkom je willekeurige of algemene communicatie richting een veel te brede doelgroep.