OMCBase blog

De wereld van online marketing blijft continu in beweging. Wekelijkse updates van ons blog houden jou op de hoogte van alle ontwikkelingen in de wereld waar onze passie ligt. Van SEO en SEA tot conversieoptimalisatie en contentmarketing. Hier publiceren we interessante blogs waar jij echt wat van opsteekt. En jouw business misschien ook wel!
7 tips voor het schrijven van jouw marketingplan

7 tips voor het schrijven van jouw marketingplan

In je marketingplan laat je zien wat je gaat doen op de markt van jouw product of dienst. Een plan opstellen met goed onderbouwde doelen en specifieke acties loont. Om jouw strategisch marketingplan een fundament te laten zijn voor je marketing geven wij jou 7 bruikbare tips.

10 redenen om een Business Model Canvas in te zetten

10 redenen om een Business Model Canvas in te zetten

Het Business Model Canvas helpt jou strategisch kijken naar je bedrijf. Je zet met dit model een stevige fundatie neer voor je onderneming. In dit blog geef ik je 10 tips waarom jij een BMC moet inzetten. De moraal van het verhaal? Je krijgt inzicht in basissegmenten van je bedrijf. Deze gebruik je om te groeien. Wie wil dat nou niet?!

23 tools voor effectief online samenwerken

23 tools voor effectief online samenwerken

Efficiënt(er) online samenwerken kan met behulp van de vele tools die daarvoor beschikbaar zijn. Om je tijd en moeite te besparen hebben wij onderzoek gedaan. Van videobellen tot bestanden delen: de 23 meest effectieve tools hebben we voor je op een rij gezet.

De kernwaarden en merkwaarden van organisatie bepalen

De kernwaarden en merkwaarden van organisatie bepalen

De kernwaarden en merkwaarden voor jouw bedrijf of organisatie bepalen, hoe doe je dat? Om succesvol te worden is het van belang dat je de uitstraling van je bedrijf borgt. Hiermee zorg je ervoor dat je consistentie aanbrengt in al je uitingen, communicatie en strategie.

6 redenen om te kiezen voor een CRM-systeem

6 redenen om te kiezen voor een CRM-systeem

De relatie met je (potentiële) klanten kun je goed beheren in een CRM-systeem. Maar wat levert het precies op voor je business? In dit blog lees je 6 redenen om gebruik te maken van een CRM-systeem.

Is duplicate content funest voor je SEO?

Is duplicate content funest voor je SEO?

Duplicate content is de benaming voor dezelfde inhoud die op meerdere plekken terugkomt. Binnen jouw domein of daarbuiten. Maar is dit slecht voor je SEO? Wordt je minder vindbaar? Is het gevaarlijk? Ontdek het snel.

Waarom je een persona moet opstellen en hoe je dat doet

Waarom je een persona moet opstellen en hoe je dat doet

Een persona is een fictief persoon die geldt als afspiegeling van je doelgroep(en). Deze kan je veel tijd, geld en stress besparen als jij weet hoe je deze kunt inzetten. Zo voorkom je willekeurige of algemene communicatie richting een veel te brede doelgroep.