Zo helpt het Waardepropositie Canvas je om je klanten tevreden te stellen!

Het Waardepropositie Canvas (Value Proposition Canvas, in het Engels) laat jou focussen op de klant en zijn of haar behoeften, pijnpunten en pluspunten. Het geeft je een overzicht van de doelen en taken die een klant wil uitvoeren, wat hem of haar in de weg staat om dit te doen en welke voordelen het heeft wanneer dit uiteindelijk is gelukt. Met dit model focus jij op het bieden van meerwaarde en zul je meer klanten aan je bedrijf binden.
Marthijn
Online Marketeer en Content Creator

18 aug, 2020

}

0 minuten

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant:

Een waardevolle afnemersanalyse uitvoeren? Zo doe je dat!

Een waardevolle afnemersanalyse uitvoeren? Zo doe je dat!

De afnemersanalyse: wat brengt die precies? Nuttige inzichten omtrent de afnemers binnen jouw marktomgeving! Maar welke vragen moet je stellen om bruikbare informatie los te krijgen? Dat lees je in dit blog. Zo ontdek je veel informatie over je afnemers om mee te nemen in je uiteindelijke marketingstrategie, op weg naar een aantrekkelijke toekomst voor je bedrijf.

Productlevenscyclus: ontdek hoe jouw product scoort

Productlevenscyclus: ontdek hoe jouw product scoort

Wat is nou dé manier om te bepalen of je product nog levensvatbaar is? Heeft het nog zin om nieuwe marketingactiviteiten in te zetten? En zo ja; welke kun je dan het beste gebruiken? Middels vijf verschillende fases helpt de productlevenscyclus je antwoord krijgen op deze vragen. In dit blog lees je meer over deze tool.

Je bedrijf efficiënter maken met de Waardeketen van Porter

Je bedrijf efficiënter maken met de Waardeketen van Porter

Efficiënter werken willen we allemaal. Soms is het lastig om inzichtelijk te krijgen waar de verbeterpunten liggen en welke onderdelen het juist al goed doen. De Waardeketen (Value Chain) van Porter maakt dit makkelijker. Dit model gebruik je om te kijken hoe je bedrijf intern scoort en welk resultaat daaruit komt. Welke waarde voegen je afdelingen toe? En hoe kun je deze verbeteren? Je leest er meer over in dit blog.