Social
media advertising

Maak gebruik van alle online mogelijkheden en spreek zowel zoekende als niet-zoekende mensen aan!

De online wereld van vandaag

We leven steeds meer in een digitale wereld waardoor social media marketing steeds relevanter wordt. Via social media houden we bij wat wij zelf doen, wat onze kennissen doen, maar ook wat de voor ons interessante bedrijven de laatste tijd doen. Social media is een bron van inspiratie en vormt een belangrijk onderdeel van het oriëntatieproces rond het afnemen van een dienst of product.

Social media: de krachtige klantenmagneet

Onderschat de kracht van marketing met social media niet.
Samen bespreken we de beste strategieën en kanalen voor jouw doel(en).
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

De customer journey en social media advertising

Binnen de online marketing is het customer journey-model een zeer nuttige tool. Hierin leg je de reis van potentiële klanten vast, van kennismaken met tot klant zijn van je onderneming. Dit proces kent vier fases. In ons blog over de customer journey gaan we hier dieper op in.

Om jou een idee te geven hoe ontzettend belangrijk social media voor jouw onderneming zal zijn, leggen we deze dienst over de customer journey. Zo zien we waar, hoe en wanneer je doelgroep via social media met jou in contact komt en de interactie aangaat met jou of je merk.

Touch

Hier spreken we de potentiële klant voor het eerst aan. We zorgen dat ze weten van jouw bestaan. Zowel mensen die wel bewust naar jouw dienst/product/onderneming op zoek zijn, als mensen die niet bewust op zoek zijn, kun je bereiken. Je kunt je ook richten op gespecificeerde doelgroepen. Het is maar wat jij precies voor ogen hebt.

TELL

Hier interesseren we de potentiële klant. Waarom moeten zij voor jou kiezen? Wat bied jij ten opzichte van anderen? Breng je klantgerichte services aan het licht, laat je brede assortiment zien, of overtuig ze met iets anders. Bind de prospect aan jouw onderneming.

SELL

Nu trekken we de prospect over de streep om klant te worden. Kruip in hun huid om te weten wat zij interessant vinden. Doe op basis daarvan gerichte aanbiedingen of biedt passende beloningen. Hoewel het overgaan tot koop vaak op je website gebeurt (en niet op social media), kun je op de sociale kanalen wel je aanbiedingen of beloningen delen.

CARE

Is iemand jouw klant geworden, dan moet je hem/haar ontzorgen. Houd hen binnen je onderneming. Dit doe je door relevant te blijven voor hen, middels content (nieuws/blogs), aanbiedingen of updates. Deze zaken deel je gemakkelijk via social media. Ook voor remarketing (het opnieuw benaderen van een al bestaande klant) is sociale media een prachtige tool.

Elk kanaal biedt haar eigen unieke advertentiemogelijkheden. Video ads op YouTube en Facebook, influencer partnerships op Instagram en Tik Tok, gesponsorde tweets en LinkedIn-bijdragen; social media advertising kan vele vormen aannemen.

Advertising kan op zichzelf staan of worden gecombineerd met een social media strategie waarbij ook aandacht wordt besteed aan eigen kanalen. In dat geval stelt advertising je in staat om de organische groei van je kanalen te boosten, waar je je doelgroep afvangt met sterke content en een passende communicatiestrategie. OMCBase denkt graag met je mee bij de keuze van platforms en de bijbehorende strategie.

Emma Veldhuis
Copywriter & socials expert

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
Mijn ervaring met OMCBase is dat het een jong, dynamisch en zeer “to the point” bedrijf is. Hun visie met het Customer Journey model maakt dat je snel en zorgvuldig tot een gedegen en professioneel plan komt. Het team geeft je echt het gevoel dat ze er voor je bedrijf zijn maar vooral, er ook voor staan! Realistische doelstellingen, heldere formuleringen en een efficiënte werkwijze maakt dat OMCbase een perfecte partner is voor BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Werkwijze social media advertising:

We gaan samen inventariseren

Jij ontvangt een voorstel

Wij lanceren campagnes op al jouw relevante kanalen

Jij behaalt de (online) doelen die je vooraf hebt opgesteld

Social media in de customer journey

Social media komt terug in vrijwel elke fase van de customer journey. In de touch-fase wordt bijvoorbeeld een review of anekdote van een klant gedeeld. In de de tell-fase overtuig je de prospect van de meerwaarde van jouw product of dienst en de redenen waarom hij of zij voor jou moet kiezen en niet voor je concurrent. Door aanbiedingen op de verschillende kanalen wordt de sell-fase geïntroduceerd en vervolgens wordt met een online klantenservice  de care-fase aangedaan.

Verschillende soorten content

De verschillende social media platforms hebben elk unieke eigenschappen en mogelijkheden. Daarom kun je je afvragen of het nuttig is om op elk platform precies dezelfde content te plaatsen. Dat zorgt wellicht voor consistentie, maar origineel is het niet en je loopt het risico kansen te laten liggen doordat de content niet bij elk kanaal past. Een kennisartikel met daarin jouw visie op een bepaalde ontwikkeling past ontzettend goed bij LinkedIn, maar niet bij Instagram. Hier scoor je beter met leuke, inspirerende video’s, interactieve stories en mooie foto’s. Daarbij komt dat niet alle content hetzelfde doel dient. Met kennisartikelen positioneer je jezelf als autoriteit binnen je vakgebied, terwijl gestylde productfoto’s op Instagram juist inspireren en aanzetten tot sales. In je contentstrategie hou je hier rekening mee door je content per kanaal goed af te stemmen.

Doelgerichte doelgroepen aanspreken

Doelgroepen kunnen heel groot zijn, wat soms problemen kan opleveren. De kans bestaat dat je gaat betalen om advertenties te laten zien aan mensen die toch nooit een klant van je worden. Denk aan een Groninger met een verstopte wc, die nooit in zee gaat met een loodgieter uit Zeeland. Zonde van je tijd en je geld. Zorg er daarom voor dat je een specifieke doelgroep aanspreekt. Filter op locatie, interesses of leeftijd. Zorg daarnaast voor retargeting: het opnieuw targeten van bezoekers van je website die deze verlieten zonder lead te zijn geworden (lees: zonder koop te doen, zonder zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of zonder contact op te nemen).

Social media marketing en advertising zijn niet meer weg te denken als onderdeel van een sterke marketingstrategie. OMCBase kent door haar jonge team de vele mogelijkheden op sociale media. Wij helpen je daarom graag om bekendheid en omzet te genereren via social media advertising.