Social
Media
Advertising

Maak gebruik van alle online mogelijkheden en spreek zowel zoekende als niet-zoekende mensen aan!

De online wereld van vandaag

We leven tegenwoordig steeds meer in een digitale wereld waardoor Social Media Marketing steeds populairder wordt. Met andere woorden: veel van de communicatie die we met elkaar uitvoeren, gaat digitaal. Via sociale media houden we bij wat we zelf doen, maar vooral ook wat anderen doen. En er zijn vandaag de dag vele social media-kanalen beschikbaar. En een groot voordeel: deze zijn fantastisch om ingezet te worden voor jouw onderneming.

Social Media: de krachtige klantenmagneet

Onderschat de kracht van marketing met Social Media niet.
Samen bespreken we de beste strategieën en kanalen voor jouw doel(en).
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

De Customer Journey en Social Media Marketing

Binnen de online marketing is het Customer Journey-model een zeer nuttige tool. Deze behandelt de reis van je potentiële klanten. Van kennismaken met tot klant zijn van je onderneming, in vier fases. In ons blog over de Customer Journey gaan we hier dieper op in.

Om jou een idee te geven hoe ontzettend belangrijk social media voor jouw onderneming zal zijn, leggen we deze dienst over de Customer Journey. Zo zien we waar, hoe en wanneer er interactie met de doelgroep ontstaat. En je raadt het al: “interactie met de doelgroep” past perfect bij social media.

Touch

Hier spreken we de potentiële klant voor het eerst aan. We zorgen dat ze weten van jouw bestaan. Zowel mensen die wel bewust naar jouw dienst/product/onderneming op zoek zijn, als mensen die niet bewust op zoek zijn, kun je bereiken. Je kunt je ook richten op gespecificeerde doelgroepen. Het is maar wat jij precies voor ogen hebt.

TELL

Hier interesseren we de potentiële klant. Waarom moeten zij voor jou kiezen? Wat biedt jij ten opzichte van anderen? Breng je klantgerichte services aan het licht, laat je brede assortiment zien, of overtuig ze met iets anders. Bind de prospect aan jouw onderneming.

SELL

Nu trekken we de prospect over de streep om klant te worden. Kruip in hun huid om te weten wat zij interessant vinden. Doe op basis daarvan gerichte aanbiedingen of biedt passende beloningen. Hoewel het overgaan tot koop vaak op je website gebeurt (en niet op social media), kun je op de sociale kanalen wel je aanbiedingen of beloningen delen.

CARE

Is iemand jouw klant geworden, dan moet je hem/haar ontzorgen. Houd hen binnen je onderneming. Dit doe je door relevant te blijven voor hen, middels content (nieuws/blogs), aanbiedingen of updates. Deze zaken deel je gemakkelijk via social media. Ook voor remarketing (het opnieuw benaderen van een al bestaande klant) is sociale media een prachtige tool.

Tegenwoordig zijn er op vele verschillende kanalen vele mensen actief. Dit biedt uiteraard de mogelijkheid tot het aanspreken van deze grote groep die wellicht geïnteresseerd is in jouw dienst of product.

Zo zijn bijvoorbeeld Facebook, Instagram en LinkedIn vooroplopende platformen waar veel wordt geadverteerd. Uiteraard kan Twitter ook gebruikt worden voor vele doeleinden, echter is er een trend die een dalend aantal gebruikers van Twitter laat zien. Eventueel kan je ook kiezen voor marketing op Pinterest, mocht je boodschap vooral uit beeld bestaan. Sluit bij een Instagram-account een Pinterest-account ook niet uit.

 

 

 

Emma Veldhuis
Tekstschrijfster, Vertaalster & Social Media Specialist

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Werkwijze Social Media Marketing:

We gaan samen inventariseren

Jij ontvangt een voorstel

Wij lanceren campagnes op al jouw relevante kanalen

Jij behaalt de (online) doelen die je vooraf hebt opgesteld

Social Media in de Customer Journey

Binnen de Customer Journey (oftewel: klantreis), dragen sociale media bij aan vele fasen hiervan. In feite kunnen deze zelfs bij alle fasen hiervan ingezet worden. In de touch-fase wordt bijvoorbeeld een review of anekdote van een klant gedeeld. In de de tell-fase noem je waarom de prospect voor jouw product of dienst moet kiezen. Op verschillende kanalen kan een aanbieding gezet worden om de sell-fase te introduceren en vervolgens wordt met een online klantenservice de care-fase aangedaan. Sociale Media zijn dus vrijwel onmisbaar in deze tijd van online marketing.

Verschillende soorten content

Oké: er zijn verschillende kanalen, maar daar houdt het niet op. Uiteraard kun je bedenken of het nuttig is om op elk platform precies dezelfde content te zetten. Dat zorgt voor consistentie, maar wellicht ook voor on-originaliteit. Daarbij komt dat niet alle content hetzelfde doel dient. Dat klinkt vreemd, maar we leggen het uit: een tekst met als doel om een bepaalde dienst of een specifiek product aan te prijzen, zit anders in elkaar dan een luchtiger artikel met nuttige tips binnen een bepaald onderwerp. De eerste is bedoeld om mensen aan te zetten tot koop, de tweede is bedoeld om mensen op een ontspannen manier kennis te laten maken met jouw bedrijf en de sector waar je in zit.

Doelgerichte doelgroepen aanspreken

Doelgroepen kunnen groot worden. En dat kan een probleem zijn. Het hoeft niet zo te zijn, maar de kans bestaat dat je gaat betalen om advertenties te laten zien aan mensen die toch nooit klant zullen worden bij jouw onderneming. Denk aan een Groninger met een verstopte wc, die nooit in zee gaat met een loodgieter uit Zeeland. Zonde van je tijd en je geld. Zorg daarom dat een specifieke doelgroep wordt aangesproken. Filter op locatie, interesses of leeftijd. En zorg voor retargeting: het opnieuw targetten van bezoekers van je website die deze verlieten zonder lead te zijn (lees: zonder koop te doen, zonder zich in te schrijven voor de nieuwsbrief, of zonder contact op te nemen).

Social Media Marketing en Advertising is niet meer weg te denken uit de huidige tijd van online marketing. OMCBase kent door haar jonge team de ins en outs van de mogelijkheden op sociale media. Wij helpen u daarom graag om bekendheid en omzet te genereren via social media advertenties.