Verhurend Nederland

Aangescherpte propositie, een nieuwe website en contentcreatie

100% meer nieuwe leden in één jaar tijd. We hebben onze target verdubbeld!

“Wij zijn een kennisplatform voor de verhuurbranche. Onze online positie willen we versterken zodat dit meer naar voren komt,” gaf Verhurend Nederland aan tijdens het eerste gesprek. Dit kennisplatform voor en door de verhuurbranche brengt verhuurbedrijven bij elkaar en deelt relevante informatie tijdens jaarlijkse netwerkevenementen. De organisatie zag kansen om ook online met deze twee kerntaken aan de slag te gaan.

De verhuurbranche staat geen seconde stil. Door de energietransitie en het groeiende bewustzijn van hoe we met onze spullen omgaan is er een shift gaande van kopen naar huren. Ook is het in veel situaties simpelweg niet rendabel om zelf een bepaald product aan te schaffen, aangezien het maar tijdelijk in gebruik wordt genomen. Veel van deze producten lenen zich uitstekend voor verhuur. Verhurend Nederland is daarom in 2011 opgericht door verschillende vertegenwoordigers uit de branche, om het delen van kennis en het ontstaan van waardevolle partnerschappen te faciliteren.

De samenwerking met OMCBase begon met een aantal presentaties bij Verhurend Nederland op locatie. Tijdens deze presentaties voor de negen bestuursleden was telkens ruimte voor nieuwe inbreng en om gezamenlijk in gesprek te gaan. Dit gaf OMCBase de benodigde input om een content- en websitestrategie uit te werken waar het gehele bestuur met trots achter kan staan. De volgende stap? De uitwerking daarvan.

Websiteontwikkeling en doorlopende content- en social media strategie

Op basis van de persona’s, waardepropositie, hiërarchie en sitemap die we tijdens de strategische fase ontwikkelden zijn we samen met onze partner Make it Max aan de slag gegaan met wireframes en visual designs. Daarbij vonden verschillende feedbackrondes plaats waarin de bestuursleden hun input konden geven. De teksten voor deze nieuwe website ontwikkelde OMCBase samen met Verhurend Nederland. Ondertussen pakte onze partner Mijn Online Start het development van de website op.

Aansluitend op het aanscherpen van de strategie en het realiseren van de nieuwe website zijn we een langdurige samenwerking aangegaan voor contentcreatie. Een vaste copywriter bij OMCBase verzorgt blogs en LinkedInposts die doorlopend door ons worden gepubliceerd. Zo zorgen we er samen voor dat alle leden van Verhurend Nederland ook in deze bijzondere tijd op de hoogte blijven van de relevante ontwikkelingen in de verhuurbranche. Daarnaast draagt de voor Google geoptimaliseerde content bij aan de vindbaarheid van het platform voor potentiële nieuwe leden.

Neem contact op

Wij helpen u graag verder.

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.