Social
media marketing

Interactie met je doelgroep: cruciaal en van deze tijd!

Social media marketing is onmisbaar in je strategie

Bij social media marketing komt meer kijken dan alleen adverteren. Je social media strategie moet uit drie onderdelen bestaan: content, interactie en —inderdaad— advertising. De content is je basis en je online visitekaartje; dit is wat mensen zien wanneer je ze organisch of door middel van advertising hebt bereikt. Hoe je met hen in gesprek gaat en aan je kanalen bindt, dat is je interactiestrategie.

Met deze drie componenten kun je je merk laten groeien. De content- en interactiestrategie vormen niet alleen de basis voor je advertisingstrategie, maar zijn ook bepalend voor je organische groei, ofwel de groei die zonder advertising plaatsvindt. Hoe sterk is het fundament van jouw social media?

Tweerichtingsverkeer door interactie.

Door social media marketing ga je het gesprek aan met je doelgroep.
Ik help je hier graag bij. Neem vrijblijvend en gratis contact met mij op.
Samen bekijken we dan al jouw mogelijkheden. Spreek ik je straks?

Social media marketing in de customer journey

De customer journey is de reis die een (potentiële) klant maakt vanaf het moment dat hij of zij met jouw product of dienst in aanraking komt, tot het moment waarop een bepaalde actie wordt ondernomen. Denk hierbij aan het kopen van je product of het maken van een afspraak. Wil je hier meer over weten? Lees dan de blog over de customer journey.

Eenrichtingsverkeer in je marketing is niet meer van deze tijd. Op social media draait alles om interactie. Op je kanalen deel je niet alleen je boodschap, maar zoek je ook actief je doelgroep op en ga je met hen in gesprek en leer je hen beter kennen. Deze waardevolle marketingtool verwerken we in je customer journey.

Touch

Het bereiken van potentiële klanten die in je doelgroep zitten. De juiste doelgroep aanspreken om ze kennis te laten maken met jouw onderneming. Weten zij niet dat je bestaat, dan kunnen ze ook nooit geïnteresseerd worden in jouw onderneming.

TELL

Vertel hier waarom jij zo goed bent in wat je doet. Waarom moeten je prospects voor jou kiezen? Wat zijn jouw Unique Selling Points? Dit kan via social media perfect met links naar jouw blogs of door te antwoorden op Frequently Asked Questions (FAQ). Houd altijd de behoefte(n) en wensen van de doelgroep in gedachten.

SELL

Je kunt zeggen dat aankopen voornamelijk op je website zelf worden gedaan. Maar via social media kun je mensen overtuigen met geweldige aanbiedingen of passende beloningen. Zorg dat jouw aanbieding van social media makkelijk te vinden is op je website. Zo worden je soon-to-be klanten niet afgeleid tijdens het aankoop-proces.

CARE

Hier ontzorg je de klant die zojuist een aankoop heeft gedaan. Deze moet je binnen je onderneming vasthouden. Blijf hem/haar interesseren met blogs, nieuwsartikelen, aanbiedingen, cadeautjes, beloningen, of meer. Proactief communiceren is key. Zorg dat je niet vergeten wordt.

Social media marketing gaat over veel meer dan alleen volgers verzamelen. Veel interessanter is om interactie als hoofddoel te stellen. Eén oprecht gesprek met een lead vind ik al veel waardevoller dan tien nieuwe volgers.

Personal branding is dé manier om op social media te scoren. Met de juiste interactie-, content- en advertisingstrategie geef je huidige volgers het gevoel dat ze jou of je merk persoonlijk kennen. Ook potentiële volgers zet je om in daadwerkelijke volgers door je merk maar vaak genoeg te laten zien via sterke, relevante content. Dit is een investering voor de lange termijn, zowel qua tijd als budget. Wil je doelgericht met social media aan de slag gaan om jouw business te laten groeien? OMCBase denkt graag met je mee.

Emma Veldhuis
Copywriter, Social expert

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
Mijn ervaring met OMCBase is dat het een jong, dynamisch en zeer “to the point” bedrijf is. Hun visie met het Customer Journey model maakt dat je snel en zorgvuldig tot een gedegen en professioneel plan komt. Het team geeft je echt het gevoel dat ze er voor je bedrijf zijn maar vooral, er ook voor staan! Realistische doelstellingen, heldere formuleringen en een efficiënte werkwijze maakt dat OMCbase een perfecte partner is voor BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Kies je voor social media marketing, dan:

Gaan we samen inventariseren

Ontvang jij een voorstel

Gaan we social media kanalen voor je opzetten

Behaal jij je (online) doelstellingen

Creëer interactie op social media

Interactie is de krachtigste tool die je op social media in kunt zetten. Dit is niet meer dan logisch, met elkaar in contact komen en het gesprek aangaan is een primair doel van de meeste social platforms. Toch begaan veel ondernemers en bedrijven hierin een grote fout, door ervan uit te gaan dat de interactie wel naar hen toe komt. In de praktijk is het, zeker in de beginfase, juist ontzettend belangrijk om zelf die interactie op te zoeken. Nodig je doelgroep op je eigen kanalen uit om het gesprek aan te gaan, maar ga ook zelf de interactie aan met de content van je doelgroep. Juist door die persoonlijke aandacht bind je hen aan je merk en is de kans groter dat een lead overgaat tot een klant of nieuwe partner.

Contentstrategie als leidraad

Een goede contentstrategie  is essentieel. Hierin leg je vast wat je wil posten, wanneer je dit wil doen en welk doel je ermee wil bereiken. Door dit te doen zorg je dat al je posts aansluiten op de interesses van je doelgroep en goed passen binnen je totale strategie. Ook geeft een goede contentstrategie je houvast, iets om op terug te vallen. Wanneer je al even volgens je contentstrategie hebt gepost, heb je een sterk fundament gelegd om de potentiële klanten die je door advertising aantrekt, te overtuigen van jouw meerwaarde. OMCBase helpt jou graag aan een goede contentstrategie en een uitstekende social media marketing.