Van bedrijfsfilosofie naar marketingplan

Een bedrijfsfilosofie: heeft die invloed op je marketing? Is het nodig om deze te hebben? En zo ja, waarom? We kunnen kort zijn: ja, deze is nodig. En wel om de reden dat jij weet wat je moet vertellen. Hoe kun je anders aantrekkelijk, professioneel, persoonlijk en integer overkomen? Dit blog vertelt je precies welke meerwaarde een bedrijfsfilosofie heeft voor jouw business.
Marthijn
Online Marketeer en Content Creator

7 jul, 2020

}

0 minuten

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant:

Hierom moet je onderzoek doen naar je micro-omgeving

Hierom moet je onderzoek doen naar je micro-omgeving

De micro-omgeving van je business is de interne omgeving waar jij direct invloed op hebt. Denk aan zaken zoals je personeel, je logistiek, je inkoop en je productie. Je moet zorgen dat je al deze onderdelen inzichtelijk hebt en dat je weet wat je sterke en zwakke punten zijn. Zo kun jij eventuele optimalisaties doorvoeren en uiteindelijk zorgen dat je je opgestelde doelen kunt realiseren.

Wat is de macro-omgeving in marketing?

Wat is de macro-omgeving in marketing?

Om je business volledig in kaart te krijgen doe je er goed aan om de macro-omgeving te analyseren. Je kijkt hierbij naar de externe omgeving waarop je zelf geen invloed hebt maar die wel invloed heeft op jouw strategieën en plannen. Hoe zorg je ervoor dat je deze macro-omgeving voldoende onderzoekt? En wat heb je er precies aan? In dit blog lees je er meer over.