DESTEP-analyse: krijg inzicht in niet beheersbare omgevingsfactoren

Met de DESTEP-analyse breng je de macro-omgeving van je organisatie in kaart. In deze omgeving bevinden zich de omgevingsfactoren die niet beheersbaar en beïnvloedbaar zijn. De inzichten kan je gebruiken om je strategie waar nodig bij te sturen. Een DESTEP-analyse kan je dan ook prima gebruiken voor het strategisch marketingplan.
Ricardo

18 apr, 2020

}

0 minuten

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant:

Succesvoller worden met het Golden Circle model

Succesvoller worden met het Golden Circle model

Succesvol worden in denken en doen, wie wil dat niet? Toch gebruikt niet iedereen zijn of haar mogelijkheid tot communiceren ten volste. Daar kwam Simon Sinek achter, waarna hij het model Golden Circle heeft bedacht. Dit model wordt gebruikt om een sterk leiderschap te behalen. In je online marketing, op persoonlijk gebied, of ergens anders: deze manier van denken verandert je leven.

Hierom kun jij niet zonder een marktonderzoek

Hierom kun jij niet zonder een marktonderzoek

Een marktonderzoek doen helpt je om een goede voorbereiding te treffen voor de uitwerking van je product, dienst, idee of bedrijf. Te hard van stapel lopen kan funest zijn voor je business. Een marktonderzoek helpt je in kaart te brengen waar je doelgroep zit en wat je kansen in de markt zijn.

Van bedrijfsfilosofie naar marketingplan

Van bedrijfsfilosofie naar marketingplan

Een bedrijfsfilosofie: heeft die invloed op je marketing? Is het nodig om deze te hebben? En zo ja, waarom? We kunnen kort zijn: ja, deze is nodig. En wel om de reden dat jij weet wat je moet vertellen. Hoe kun je anders aantrekkelijk, professioneel, persoonlijk en integer overkomen? Dit blog vertelt je precies welke meerwaarde een bedrijfsfilosofie heeft voor jouw business.