Concurrentiegedrag: zó ben jij anderen een stap voor

Inzicht hebben in het gedrag van je concurrenten; dat klinkt goed, toch? En weten wat zij doen en welke reden zij daarvoor hebben? Dat ook! Met het concurrentiegedrag-model van Philip Kotler komt deze informatie een stuk dichterbij. Maar wat vertelt dit model en hoe kun je het gebruiken om je concurrenten in te delen in groepen? Je leest het in dit blog.
Marthijn
Online Marketeer en Content Creator

14 okt, 2020

}

0 minuten

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant:

Twee manieren om naar je merkwaarde te kijken

Twee manieren om naar je merkwaarde te kijken

Merkwaarde: wat is het, hoe bereken je het en wat heb je eraan? In dit blog ontdek je hoe deze term invloed heeft op jouw bedrijf. Door inzicht te hebben in de merkwaarde weet jij waar je goed scoort en waar verbeterpunten liggen. Maar hoe werkt dit precies? Laten we dit eens verder bekijken.

Concurrentiebenadering: laat van je horen en verras ze

Concurrentiebenadering: laat van je horen en verras ze

Concurrenten: hoe ga je daarmee om? De concurrentiebenadering van Philip Kotler geeft vier strategieën om de strijd met hen aan te gaan. Maar welke strategie past het beste bij jouw bedrijf? En waar moet je dan op letten? In dit blog lees je meer over de concurrentiebenadering van Kotler. Hierdoor kun jij uiteindelijk de meest passende strategie kiezen om zelf in te zetten op de groei van je bedrijf.

Pak het eens anders aan met de Blue Ocean Strategy

Pak het eens anders aan met de Blue Ocean Strategy

Van een oceaan vol concurrentie naar een onontgonnen oceaan: dat is de Blue Ocean Strategy (BOS). Maar hoe bereik je dit? En wat zijn hier voorbeelden van? Lees er meer over in dit blog en ontdek hoe jij deze bedrijfsstrategie kunt toepassen om te groeien.