Dit is hoe jij een concurrentieanalyse kunt uitvoeren

Door het uitvoeren van een concurrentieanalyse leer jij wie je concurrenten zijn en hoe jouw business zich tot die van hen verhoudt. Hieruit haal je je sterke punten, maar ook de punten waarop je eventueel zou kunnen verbeteren. Een gedegen concurrentieanalyse helpt jou uiteindelijk bij het uitwerken van een marketingstrategie die jouw unieke kwaliteiten zowel benadrukt als versterkt.
Emma

23 apr, 2020

}

0 minuten

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ook interessant:

Productlevenscyclus: ontdek hoe jouw product scoort

Productlevenscyclus: ontdek hoe jouw product scoort

Wat is nou dé manier om te bepalen of je product nog levensvatbaar is? Heeft het nog zin om nieuwe marketingactiviteiten in te zetten? En zo ja; welke kun je dan het beste gebruiken? Middels vijf verschillende fases helpt de productlevenscyclus je antwoord krijgen op deze vragen. In dit blog lees je meer over deze tool.

Je bedrijf efficiënter maken met de Waardeketen van Porter

Je bedrijf efficiënter maken met de Waardeketen van Porter

Efficiënter werken willen we allemaal. Soms is het lastig om inzichtelijk te krijgen waar de verbeterpunten liggen en welke onderdelen het juist al goed doen. De Waardeketen (Value Chain) van Porter maakt dit makkelijker. Dit model gebruik je om te kijken hoe je bedrijf intern scoort en welk resultaat daaruit komt. Welke waarde voegen je afdelingen toe? En hoe kun je deze verbeteren? Je leest er meer over in dit blog.

Verkoop beter, doe een salestraining!

Verkoop beter, doe een salestraining!

Beter verkopen: hoe doe je dat? Met behulp van een salestraining leer je de kneepjes van het vak. Je ontdekt tips, trucs en technieken die je kunt inzetten om te zorgen dat je beter kunt verkopen. Maar wat houdt ‘beter verkopen’ in? Je leest er meer over in dit blog!