Display
Advertising

Visueel aantrekkelijk adverteren in Google, voor merkbekendheid en stijging van leads.

Wat is display advertising?

Google Ads display advertising is dé manier om binnen Google te adverteren met beeld. Je spreekt zoekende en niet-zoekende potentiële klanten aan. Net zoals bij een billboard op een station, of een filmposter op straat. Ook daar laat je je prospects (mogelijk toekomstige klanten waarvan jij denkt dat zij geïnteresseerd zijn in je business) zien dat je er bent. Zo ook met display advertising.

Op bepaalde plekken op bepaalde sites kun je jouw advertentie(s) plaatsen. De term banner heb je misschien wel eens gehoord. Dit is een langwerpig vlak dat vaak bovenaan een webpagina staat. Hier wordt dikwijls een displayadvertentie getoond. Maar ook aan de zijkant of in het midden (tussen de tekst) van de pagina komen deze advertenties voor. Ze zijn visueel en werken daarom erg goed: men registreert ze vaak zonder dat bewust door te hebben.

Verkrijg meer bekendheid door visueel adverteren in en via Google

Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

Display advertising als onderdeel van de customer journey

De customer journey is een model dat de reis van de potentiële klant in beeld brengt. Van kennismaking met tot klant van jouw onderneming of bedrijf. Vier fases, die alle vier een apart onderdeel van deze reis omschrijven. In dit blog over het customer journey-model gaan we hier dieper op in. Voor nu focussen we ons op de link tussen display advertising en de customer journey. We leggen het hier uit zodat jij weet wat precies de kracht is achter display advertising en wat deze campagne voor jouw onderneming gaat betekenen. Customer journey-fases die niet worden aangeraakt bij deze marketingdienst, zijn lichter gemaakt. Wel geeft de tekst vervolgstappen op basis van display advertising.

Touch

Potentiële klanten worden op de hoogte gebracht van jouw bestaan via visuele banners op plekken als nieuwssites, krantensites, YouTube of andere kanalen. Hij/zij hoeft dus niet op zoek te zijn naar jou om toch kennis te nemen van jouw onderneming.

TELL

Als de potentiële klant weet dat jij bestaat, moet je hem/haar interesseren. Wat heb jij te bieden, waarom kiezen ze voor jou? Overtuig ze om jouw klant te worden. Hier komt ook retargeting bij kijken.

SELL

Prijst jouw banner exact datgene aan wat iemand zoekt, dan kan hij/zij vrijwel direct overgaan tot koop. Is het niet de exacte behoefte, maar is de interesse genoeg gewekt om verder te zoeken, dan valt het echter onder de tell-fase.

CARE

Display advertising speelt geen rol in de care-fase. Hierin wordt namelijk de klant ontzorgd en binnengehouden. Middels goede klantenservice, email-campagnes of via social media kunnen bestaande klanten snel geholpen worden en blijft jouw onderneming antwoord geven op hun behoefte(s).

Gericht adverteren is een eitje: naast het eerder genoemde Google Display Netwerk, kan ook gekeken worden naar de aangesproken doelgroep.

Krijgt deze een bepaalde locatie? Of wordt de displayadvertentie nationaal getoond? Wellicht wil je het liefste niet verder dan een straal van 20 kilometer om je hoofdkantoor heen adverteren. Dit biedt enorme voordelen. Je betaalt altijd voor wat je zelf instelt en geeft daarom nooit te veel uit aan adverteren bij mensen die toch nooit klant zullen worden.

 

 

 

 

Martijn Assinck
Online Marketeer & Projectmanager

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Display Advertising bij OMCBase? Dan:

Gaan we samen inventariseren

Ontvang jij ons voorstel

Ontwerpen & publiceren wij advertenties

Krijgt jouw website meer bezoekers, conversies en leads

Voordelen van display advertising

Binnen Google is er ook de mogelijkheid tot text advertising. Echter wordt dit type “ad” beperkt tot de omgeving van een zoekmachine. Plus: om een gerichte text ad te krijgen in de Search Engine Result Page (SERP) van de zoekmachine, moet gericht worden gezocht op de term die ook in de advertentie gebruikt wordt. Dus: alleen als je zoekt op een bepaald product, komt de tekstadvertentie voor dat product tevoorschijn. Bij display advertising geldt dat niet. Je prospects hoeven niet direct te zoeken op de zoekwoorden die jij in je advertentie hebt ingesteld. Je kiest namelijk via het Google Display Netwerk een aantal sites uit waar jouw advertentie getoond wordt. Dus ook al kijken mensen alleen naar het weer op hun regionale nieuwspagina: ze zien dan jouw displayadvertentie.

YouTube advertising

Ook video advertising is een mogelijkheid tegenwoordig. Op verschillende platforms worden video’s gedeeld, echter is er één waar onnoemlijk veel bezoekers op komen: YouTube. YouTube-marketing is daarom ook een interessante speler in de markt van display advertising. Hierbij moet wel in gedachte worden gehouden dat adverteren op YouTube pas kan wanneer een kanaal een bepaald aantal abonnees heeft behaald. Er moet dus contact komen met de eigenaar van zo’n kanaal.

Remarketing via retargeting

Het ideale aan marketing is: het hoeft niet eenmalig te zijn. Je herkent het vast: je bent op zoek naar een bepaald product en komt op een webshop terecht. Hier bekijk je een product en wellicht nog een ander. Vervolgens sluit je de website af. De dag erna zie je op een totaal andere website, een advertentie voor het gister opgezochte product. Dit is remarketing. Een stukje code op de webshop zag dat jij het product bekeek, maar niet kocht. Je hebt hun ingestelde doel niet behaald. En daarom proberen zij jou terug te krijgen naar dit product door je aan je bezoek van gisteren te herinneren. Vandaar de naam: re-targeting. Opnieuw targetten. Maar hier hoeft niet alleen op websites sprake van te zijn: ook Facebook retargeting en Linkedin retargeting zijn termen die steeds meer gebruikt worden binnen de wereld van display advertising.

Display advertising maakt dus gebruik van beeld en wordt op verschillende websites aan de prospect getoond zonder dat deze actief zocht naar je product of dienst. Deze wordt hierdoor van jouw bestaan op de hoogte gebracht. Met een flitsende visuele advertentie trek je helemaal hun aandacht. Als je dit combineert met een goede aanbieding, is de kans groot dat zij je website gaan bezoeken. En hebben zij laatstgenoemde wel gedaan, maar zijn zij daarbij nog niet overgegaan tot koop of inschrijving van bijvoorbeeld je nieuwsbrief? Zet dan op een later moment remarketing in om ze weer terug te halen naar je site en alsnog die koop of inschrijving te doen. Neem vrijblijvend contact op met OMCBase zodat wij u kunnen helpen om beter gevonden te worden met behulp van display advertising.