Display
Advertising

Visueel aantrekkelijk adverteren in Google, voor merkbekendheid en stijging van leads.

Wat is display advertising?

Google Ads display advertising is dé manier om binnen Google te adverteren met beeld. Je spreekt zoekende en niet-zoekende potentiële klanten aan. Net zoals bij een billboard op een station, of een filmposter op straat. Ook daar laat je je prospects (mogelijk toekomstige klanten waarvan jij denkt dat zij geïnteresseerd zijn in je business) zien dat je er bent. Zo ook met display advertising.

Op bepaalde plekken op bepaalde sites kun je jouw advertentie(s) plaatsen. De term banner heb je misschien wel eens gehoord. Dit is een langwerpig vlak dat vaak bovenaan een webpagina staat. Hier wordt dikwijls een displayadvertentie getoond. Maar ook aan de zijkant of in het midden (tussen de tekst) van de pagina komen deze advertenties voor. Ze zijn visueel en werken daarom erg goed: men registreert ze vaak zonder dat bewust door te hebben.

Verkrijg meer bekendheid door visueel adverteren in en via Google

Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. 

Display advertising als onderdeel van de customer journey

De customer journey is een model dat de reis van de potentiële klant in beeld brengt. Van kennismaking met tot klant van jouw onderneming of bedrijf. Vier fases, die alle vier een apart onderdeel van deze reis omschrijven. 

Voor nu focussen we ons op de link tussen display advertising en de customer journey. We leggen het hier uit zodat jij weet wat precies de kracht is achter display advertising en wat deze campagne voor jouw onderneming gaat betekenen. Customer journey-fases die niet worden aangeraakt bij deze marketingdienst, zijn lichter gemaakt. Wel geeft de tekst vervolgstappen op basis van display advertising.

Touch

Potentiële klanten worden op de hoogte gebracht van jouw bestaan via visuele banners op plekken als nieuwssites, krantensites, YouTube of andere kanalen. Hij/zij hoeft dus niet op zoek te zijn naar jou om toch kennis te nemen van jouw onderneming.

TELL

Als de potentiële klant weet dat jij bestaat, moet je hem/haar interesseren. Wat heb jij te bieden, waarom kiezen ze voor jou? Overtuig ze om jouw klant te worden. Hier komt ook retargeting bij kijken.

SELL

Prijst jouw banner exact datgene aan wat iemand zoekt, dan kan hij/zij vrijwel direct overgaan tot koop. Is het niet de exacte behoefte, maar is de interesse genoeg gewekt om verder te zoeken, dan valt het echter onder de tell-fase.

CARE

Display advertising speelt geen rol in de care-fase. Hierin wordt namelijk de klant ontzorgd en binnengehouden. Middels goede klantenservice, email-campagnes of via social media kunnen bestaande klanten snel geholpen worden en blijft jouw onderneming antwoord geven op hun behoefte(s).

Gericht adverteren is een eitje: naast het eerder genoemde Google Display Netwerk, kan ook gekeken worden naar de aangesproken doelgroep.

Krijgt deze een bepaalde locatie? Of wordt de displayadvertentie nationaal getoond? Wellicht wil je het liefste niet verder dan een straal van 20 kilometer om je hoofdkantoor heen adverteren. Dit biedt enorme voordelen. Je betaalt altijd voor wat je zelf instelt en geeft daarom nooit te veel uit aan adverteren bij mensen die toch nooit klant zullen worden.

 

 

 

 

Martijn Assinck
Online Marketeer & Projectmanager

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
At the moment we are working together with Yaël to full satisfaction for a number of months. The strategic approach combined with the hands on mentality is a great success for us. Google quickly realized that our website had made an improvement and continues to be in the ranking daily. Yaël thinks along with you as if it were his own company, sketches real expectations and makes them true! We are very satisfied and strongly recommend Yaël (although we hope that he has enough time left for us ;-))
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Thank you very much to Yaël Sigger!Honest and helpful!His advice helped me on the road where I did not like to recruit employees for our business. Also received advice regarding our website.As far as I am concerned a must! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Good cooperation with OMCBase for online promotion. To the point, very focused approach!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Great knowledge of new techniques, speed and a very efficient and professional way of working. OMCBase really deepens the customer.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
My experience with OMCBase is that it is a young, dynamic and very "to the point" company. Their vision with the Customer Journey model ensures that you come to a thorough and professional plan quickly and carefully. The team really gives you the feeling that they are there for your company, but above all, they also stand for it! Realistic objectives, clear formulations and efficient working methods make OMCbase a perfect partner for BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

    Bel mijMail mijApp mij

    info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

    Display Advertising bij OMCBase? Dan:

    Gaan we samen inventariseren

    Ontvang jij ons voorstel

    Ontwerpen & publiceren wij advertenties

    Krijgt jouw website meer bezoekers, conversies en leads

    Voordelen van display advertising

    Binnen Google is er ook de mogelijkheid tot text advertising. Echter wordt dit type “ad” beperkt tot de omgeving van een zoekmachine. Plus: om een gerichte text ad te krijgen in de Search Engine Result Page (SERP) van de zoekmachine, moet gericht worden gezocht op de term die ook in de advertentie gebruikt wordt. Dus: alleen als je zoekt op een bepaald product, komt de tekstadvertentie voor dat product tevoorschijn. Bij display advertising geldt dat niet. Je prospects hoeven niet direct te zoeken op de zoekwoorden die jij in je advertentie hebt ingesteld. Je kiest namelijk via het Google Display Netwerk een aantal sites uit waar jouw advertentie getoond wordt. Dus ook al kijken mensen alleen naar het weer op hun regionale nieuwspagina: ze zien dan jouw displayadvertentie.

    YouTube advertising

    Ook video advertising is een mogelijkheid tegenwoordig. Op verschillende platforms worden video’s gedeeld, echter is er één waar onnoemlijk veel bezoekers op komen: YouTube. YouTube-marketing is daarom ook een interessante speler in de markt van display advertising. Hierbij moet wel in gedachte worden gehouden dat adverteren op YouTube pas kan wanneer een kanaal een bepaald aantal abonnees heeft behaald. Er moet dus contact komen met de eigenaar van zo’n kanaal.

    Remarketing via retargeting

    Het ideale aan marketing is: het hoeft niet eenmalig te zijn. Je herkent het vast: je bent op zoek naar een bepaald product en komt op een webshop terecht. Hier bekijk je een product en wellicht nog een ander. Vervolgens sluit je de website af. De dag erna zie je op een totaal andere website, een advertentie voor het gister opgezochte product. Dit is remarketing. Een stukje code op de webshop zag dat jij het product bekeek, maar niet kocht. Je hebt hun ingestelde doel niet behaald. En daarom proberen zij jou terug te krijgen naar dit product door je aan je bezoek van gisteren te herinneren. Vandaar de naam: re-targeting. Opnieuw targetten. Maar hier hoeft niet alleen op websites sprake van te zijn: ook Facebook retargeting en Linkedin retargeting zijn termen die steeds meer gebruikt worden binnen de wereld van display advertising.

    Display advertising maakt dus gebruik van beeld en wordt op verschillende websites aan de prospect getoond zonder dat deze actief zocht naar je product of dienst. Deze wordt hierdoor van jouw bestaan op de hoogte gebracht. Met een flitsende visuele advertentie trek je helemaal hun aandacht. Als je dit combineert met een goede aanbieding, is de kans groot dat zij je website gaan bezoeken. En hebben zij laatstgenoemde wel gedaan, maar zijn zij daarbij nog niet overgegaan tot koop of inschrijving van bijvoorbeeld je nieuwsbrief? Zet dan op een later moment remarketing in om ze weer terug te halen naar je site en alsnog die koop of inschrijving te doen. Neem vrijblijvend contact op met OMCBase zodat wij u kunnen helpen om beter gevonden te worden met behulp van display advertising.