Employer
branding

Creëer een sterke, aantrekkelijke en overtuigende branding voor je onderneming!

Employer branding: betekenis geven aan je werknemers

Employer nranding is nadenken over en uitstralen van een passend imago van je onderneming tijdens het personeel werven. De term ‘branding’ betekent zoveel als het neerzetten en adverteren van een merk (een brand). Door er ‘employer’ voor te zetten, focust deze nieuwe term zich op het neerzetten van een merk dóór en vóór werknemers. De werknemers spelen om die reden bij employer branding per definitie de hoofdrol. Ze zijn het hart van je onderneming en daarmee onmisbaar. Maar eeuwig dezelfde samenstelling van je team hebben is niet haalbaar en niet wenselijk. Daarom is het van groot belang om personeel te werven.

Laat je medewerker(s) het hart zijn

Werkzoekenden handelen vaak op basis van feeling met jouw bedrijf.
Samen creëren we het meest passende imago om jouw doel(en) te behalen.

Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

Customer journey-model bij personeelswerving

Het customer journey-model laat de klantreis zien. Het gaat van kennismaken met je bedrijf, naar geïnteresseerd zijn, naar aangaan van koop tot uiteindelijk het ontzorgen. Een precieze omschrijving van alle fases en wat het model inhoudt, vind je op ons blog over de customer journey. Voor nu focussen we ons op de combinatie van dit model met employer branding. In deze contreien is er geen ‘klant’, maar een ‘werknemer’.

Via dit model kunnen we je inzicht geven in waarom employer branding voor jou een toegevoegde waarde is. In welke fases is er hierin contact met de (potentiële) werknemer? Ontdek waar jouw mogelijkheden, kansen en focuspunten liggen.

Touch

Als iemand op zoek is naar een baan, wil deze relevante vacatures zien. We spelen hierop in door te ontdekken wie de doelgroep is en hoe zij aangesproken willen worden. Vervolgens zorgen we dat de juiste boodschap bij de juiste potentiële werknemers terecht komt. Zo haal jij de meest relevante resultaten binnen.

TELL

Nadat ze weten van het bestaan van jouw onderneming, moeten de potentiële werknemers overtuigd worden voor jou te gaan werken. Leg hierbij enorm de nadruk op de sfeer van jouw bedrijf. Bind hen aan je, door o.a. persoonlijkheid, betrokkenheid, interesse en professionaliteit te tonen. Uiteraard toegespitst op waarden die passen bij jouw onderneming.

SELL

Hier haal je de potentiële werknemer over om daadwerkelijk werknemer te worden. Zijn ze al geïnteresseerd, dan kun je praten over salarissen, vakantiedagen en andere zaken. Doel van deze fase is om de geïnteresseerde hierna jouw werknemer te noemen. Behaal dit met passende, gunstige aanbiedingen en beloningen.

CARE

Het ontzorgen van de nieuwe werknemer. Communiceer proactief, laat de werknemer zich thuis voelen, laat hem/haar kennismaken met alle collega’s en begeleid hem/haar binnen je bedrijf. Je werknemers zijn het hart van je onderneming. De sfeer die zij uitstralen, ontvangen jouw potentiële klanten.

Het is niet altijd makkelijk om het juiste personeel te werven. Om dit iets makkelijker te maken mag je bij personeel werven social media niet vergeten.

Denk aan werven via LinkedIn: het meest zakelijke netwerk waar duizenden mensen lid van zijn. Personeel werven via Facebook is tevens een optie: ook hier zit veel potentie in. Succesvolle wervingscampagnes beginnen vaak op social media: makkelijk te bereiken en eenvoudig te delen. Het bereik van de post(s) groeit en daarmee de belangstelling ook. Ook bij de niet-sollicitanten verandert het beeld van jouw onderneming op die manier. Zo kun je naast nieuw personeel ook nog eens nieuwe klanten binnenhalen!

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Zo werkt employer branding:

Samen gaan we inventariseren

Jij ontvangt een voorstel

Wij starten wervingscampagnes

Jij krijgt meer en beter aansluitende reacties op je vacatures, plus je positioneert je als merk

Laat een recruiter betekenis geven aan je onderneming

In de recruitmentmarketing is het belangrijk dat je positieve punten van je bedrijf naar voren brengt. Personeel werven is immers bedoeld om nieuwe mensen naar jouw bedrijf te begeleiden. Als de eindbestemming voor deze mensen niet aantrekkelijk is, zullen zij het pad hiernaartoe ook niet bewandelen. Je employer branding heeft daarmee ook invloed op je HR marketing. Zorg ervoor dat je onderneming er aantrekkelijk uitziet en dat de mensen die er werken als bron van inspiratie en motivatie fungeren. Mocht een werkzoekende al aan het begin een positief idee hebben van de werksfeer binnen jouw bedrijf, dan heb je direct een streepje voor.

Online marketing heeft een grote rol in employer branding

Online marketing is ook hier niet weg te denken. Tekstueel moeten bijvoorbeeld vacatures aantrekkelijk zijn en op de juiste manieren worden gedeeld. Maar ook visueel is van belang. Meer en meer worden mensen gevraagd een video op te nemen als sollicitatie. Het is dan belangrijk dat de sollicitant zelf ook een video kan bekijken over je bedrijf. Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Zorg dat de sollicitant zich direct thuis voelt tussen de groep werknemers in je video. Met de mogelijkheden van online marketing wordt ook hier gezorgd dat deze video goed vindbaar wordt en binnen de juiste kringen gedeeld wordt.

Upgrade het resultaat van je wervingscampagnes

Door te zorgen voor het aanspreken van de juiste doelgroep, voorkom je het binnenhalen van sollicitanten die op voorhand al niet binnen het bedrijf passen. Qua instelling, motivatie of skills: je hebt bepaalde verwachtingen van een sollicitant. Hoewel dat niet betekent dat een afwijking hiervan nooit tot succes kan leiden. Echter, focussen op een bepaald segment van de markt, is via online marketing een reële mogelijkheid. Je wervingscampagnes halen door employer branding meer resultaat op: een aantrekkelijk bedrijf dat de werkzoekende visueel uitnodigt te komen werken, spreekt over het algemeen veel meer aan dan het puur tekstueel omschrijven van de functie.

Contentstrategie als basis voor je campagne

Belangrijk is dat er een goede contentstrategie wordt opgezet voor de online campagne die wordt aangemaakt. Met overtuigende verhalen en inspirerende beelden van jouw onderneming wordt de werkzoekende vlugger overgehaald om met jou in zee te gaan. Een campagne als deze bedenken kan lastig en tijdrovend zijn. Om jou meer tijd over te laten houden voor dingen waar je binnen je onderneming echt van houdt, neemt OMCBase de employer branding voor jouw business graag uit handen. Samen gaan wij ideeën opdoen en vervolgens gaat OMCBase een wervingscampagne opzetten. Zo haal jij het meeste uit je tijd en heb je binnen een korte tijd een professionele employer branding.