Copywriting

Teksten die bij jouw doelgroep binnenkomen

Het belang van een goede tekstschrijver

Sterke teksten zijn een essentieel onderdeel van vrijwel elke stap in jouw customer journey. Met de juiste advertentietekst lok je je potentiële klanten naar je website, waar je ze vervolgens met je webteksten van jouw product of dienst overtuigt en aanzet tot actie. Die teksten voldoen uiteraard aan de laatste SEO-richtlijnen zodat potentiële klanten je ook via Google eenvoudig kunnen vinden.

Een tekstschrijver helpt jou bij het vervullen van de informatiebehoefte van je (potentiële) klant. Hier komt ook een stukje strategie bij kijken. Welke tone of voice past bij jouw doelgroep? Welk gevoel wil jij op je doelgroep overbrengen? Ook zorgt de tekstschrijver dat je teksten perfect in het totaalplaatje van je marketingstrategie passen.

Wij denken met je mee

Teksten maken of breken je website, daar ben ik van overtuigd.
Laat mij jouw verhaal op de juiste manier onder woorden te brengen.
Zullen we binnenkort samen met jouw teksten aan de slag gaan?

Copywriting in de customer journey

In de customer journey worden de verschillende stappen die een lead doorloopt voordat hij of zij een klant van je wordt vastgelegd. Dit model omvat vier fasen: touch, tell, sell en care. Sterke teksten zijn in elk van deze fasen onmisbaar. Wanneer je je leads op de juiste manier aanspreekt, is de kans dat zij overgaan tot klant worden een stuk groter. Wil je meer leren over dit model? Je leest het in de blog over de customer journey.

Nieuwsbrieven, e-mail funnels, advertenties, social media posts, blogs, webpagina’s… Allerlei verschillende tekstsoorten komen gedurende de customer journey aan bod. Bij het kiezen van de tekstsoorten die je per fase wil inzetten staat één vraag centraal: waar heeft mijn doelgroep op dit moment behoefte aan?

Touch

Je potentiële klanten leren in deze fase voor het eerst over het bestaan van jouw onderneming. Of dit nou via Google, social media of een advertentie komt, de tekst die een lead hier leest kan doorslaggevend zijn bij de keuze om door te klikken naar jouw website of profiel.

TELL

In deze fase probeer je je doelgroep te overtuigen van de meerwaarde die jouw onderneming hen kan bieden. Dit kan onder andere door je webpagina’s, productbeschrijvingen, blogs of posts op social media. Je teksten beantwoorden alle vragen die je doelgroep zou kunnen stellen en bieden oplossingen die perfect aansluiten op hun behoeften.

SELL

Dit is de fase waarin een lead een klant van je wordt door een aankoop te doen. Het proces rond deze verkoop vraagt om een ander soort teksten. Denk bijvoorbeeld aan je offerte, de detailpagina van je product of de bevestigingsmail die je na de aankoop verstuurt. De informatie die je in deze fase geeft, is erop gericht om de verkoop zo eenvoudig mogelijk te laten verlopen.

CARE

Leads die klanten zijn geworden, zijn duidelijk in jouw onderneming geïnteresseerd. Het is vaak ontzettend interessant om hen door middel van nieuwsbrieven op de hoogte te houden van nieuwe, soortgelijke producten of diensten in jouw aanbod. Ook kun je e-mail funnels inrichten waarmee je de nazorg na een aankoop automatiseert.

Bij copywriting komt veel meer kijken dan alleen het leveren van een taalkundig juiste tekst. Een goede tekstschrijver is ook ervaren op het gebied van onderzoek, interviewen, schrijven aan de hand van een vast format zoals een wireframe, kennis van doelgroepen en marketing. Juist dit totaalplaatje aan vaardigheden zorgt ervoor dat jouw verhaal precies op papier komt te staan zoals je doelgroep het graag wil lezen.

De bij OMCBase aangehaakte copywriters zijn ervaren in allerlei soorten teksten, van webpagina’s tot e-books en van linkbuildingblogs tot posts voor social media. Dat kan niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Engels.

Emma Veldhuis
Copywriter & socials expert

Klantbeoordelingen

We vragen onze klanten regelmatig om ons te beoordelen. Dit doen we zodat we kunnen zorgen dat ons werk altijd van goede kwaliteit blijft. Onderstaand lees je hoe onze huidige klanten de samenwerking met OMCBase ervaren.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
Mijn ervaring met OMCBase is dat het een jong, dynamisch en zeer “to the point” bedrijf is. Hun visie met het Customer Journey model maakt dat je snel en zorgvuldig tot een gedegen en professioneel plan komt. Het team geeft je echt het gevoel dat ze er voor je bedrijf zijn maar vooral, er ook voor staan! Realistische doelstellingen, heldere formuleringen en een efficiënte werkwijze maakt dat OMCbase een perfecte partner is voor BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Schrijven voor mensen…

Moderne webcopy is een perfecte balans tussen het vervullen van de informatiebehoefte van je gebruiker en het zorgen dat je gebruiker de tekst überhaupt kan vinden (SEO).  Ondanks alle richtlijnen en methoden die ervoor zorgen dat je website hoog in Google komt te staan, schrijf je je teksten natuurlijk met de eindgebruiker in je achterhoofd. Door zorgvuldig gekozen bewoording en zinsopbouw zorg je ervoor dat je teksten perfect leesbaar zijn en bij je doelgroep binnenkomen. Uiteindelijk is het natuurlijk het belangrijkst dat jouw teksten je doelgroep inspireren, informeren of overhalen tot een bepaalde actie.

…maar ook voor Google

Door SEO, ofwel zoekmachineoptimalisatie, zorg je dat jouw website binnen Google goed vindbaar is tussen al jouw concurrenten. Voordat je begint met het schrijven van je blog, webpage of andere online content, kun je daarom het best een SEO-onderzoek uitvoeren. Zo leer je precies op welke termen je doelgroep zoekt en hoe je hen met je teksten het best kunt bereiken. De juiste keywords zijn een ontzettend belangrijk onderdeel van SEO, maar er komt veel meer bij kijken. Zo beïnvloed je je positie binnen Google ook door bijvoorbeeld de plaatsing van je keywords, interne en externe links, de URL van je pagina en de lengte van je teksten.

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Onze werkwijze

Samen inventariseren

Een voorstel ontvangen

Teksten schrijven

Op doelgroep aansluitende tekst