Social media marketing

Vergroot je bereik en klantenbinding

De socials van je bedrijf zijn veel meer dan alleen een advertentiekanaal. Een succesvolle social media strategie bestaat uit drie onderdelen: content, interactie en, inderdaad, advertising. Wanneer je deze drie elementen op de juiste manier inzet bereik je meer nieuwe leads en zorg je dat bestaande volgers zich nog meer betrokken voelen bij je merk.

Wat zou het je opleveren als je…

  • Steeds meer leads binnenhaalt via social media;
  • Op je socials een sterk personal brand kan presenteren;
  • Eenvoudig in contact kan komen met nieuwe leads;
  • Bestaande klanten zich steeds meer betrokken voelen;
  • Structureel inspirerende content deelt op je socials;
  • Reacties en berichten op social media snel worden beantwoord;
  • Klanten en leads laagdrempelig contact met jou kunnen opnemen.
Uw specialist

Uw specialist

Kennismaking

Hoe staan je socials er nu voor en tegen welke uitdagingen loop je aan? Of gaan we helemaal vanaf het begin beginnen? Wat wil je zelf doen en wat besteed je uit?

Strategie

Op basis van je doelen en de taakverdeling die je in gedachten hebt, stellen we een strategie op waar we de komende tijd mee aan de slag gaan.

Uitvoering

Wat jij zelf wil doen, doe je zelf, waarbij we je uiteraard graag op weg helpen. En de rest, dat pakken onze social media experts voor je op.

Evaluatie

Na verloop van tijd kijken we hoe jouw socials presteren. Wat goed gaat zetten we voort of schalen we op, wat minder goed gaat gaan we anders doen.

12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers

Betrokkenheid

Meer betrokken volgers doordat we aansturen op interactie.

Visueel aantrekkelijk

Het oog wil ook wat. Wij zorgen voor mooie, verzorgde content.

Groei

Het aantal betrokken volgers en connecties neemt toe.

Strategie

Samen maken we jouw socials een volwaardig onderdeel van je strategie.

Een sterk personal brand

Personal branding is dé manier om op social media te scoren. Met de juiste interactie-, content- en advertisingstrategie geef je je huidige volgers het gevoel dat ze jou of je merk persoonlijk kennen. Ook potentiële volgers zet je om in daadwerkelijke volgers door je merk maar vaak genoeg te laten zien via sterke, relevante content. Dit is een investering voor de lange termijn, zowel qua tijd als budget. Wil je doelgericht met social media aan de slag gaan om jouw business te laten groeien? We denken graag met je mee!

Creëer interactie op social media

Interactie is de krachtigste tool die je op social media in kunt zetten. Dit is niet meer dan logisch, met elkaar in contact komen en het gesprek aangaan is een primair doel van de meeste kanalen. Toch begaan veel ondernemers en bedrijven hierin een grote fout, door ervan uit te gaan dat de interactie wel naar hen toe komt. In de praktijk is het, zeker in de beginfase, juist ontzettend belangrijk om zelf die interactie op te zoeken. Nodig je doelgroep op je eigen kanalen uit om het gesprek aan te gaan, maar ga ook zelf de interactie aan met de content van je doelgroep. Juist door die persoonlijke aandacht bind je hen aan je merk en is de kans groter dat een lead verandert in een klant of nieuwe partner.

Contentstrategie als leidraad

Een goede contentstrategie is essentieel. Hierin leg je vast wat je wil posten, wanneer je dit wil doen en welk doel je hiermee wil bereiken. Door dit te doen zorg je dat al je posts aansluiten op de interesses van je doelgroep en goed passen binnen je totale strategie. Ook geeft een goede contentstrategie je houvast, iets om op terug te vallen. Wanneer je al even volgens je contentstrategie hebt gepost, heb je een sterk fundament gelegd om de potentiële klanten die je door advertising aantrekt te overtuigen van jouw meerwaarde.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Uw specialist Yaël helpt u graag verder.

[wpforms_selector form_id=”7072″ module_class=”omc_contact” _builder_version=”4.9.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/wpforms_selector]