Online marketingstrategie

Bouw eerst een sterk fundament op maat voor jouw online successen!

Online marketingstrategie: hét fundament

Met een online marketingstrategie bouw jij een stevig fundament voor je business. Hiermee behaal jij je bedrijfsdoelen. Of je nou meer websitebezoekers, een groter aantal conversies, een uitgebreider klantenbestand of iets anders als doel hebt.

In de strategie beschrijf je hoe je jouw online marketing gaat aanpakken. Hoe zorg je dat je aanbod bij de klant terecht komt? Wie is die klant eigenlijk? Waar is die te vinden? Hoe kun je hem of haar aan jouw bedrijf binden? Wat ga je doen om herhalingsaankopen te stimuleren? Op welke manier maak je van een normale klant een loyale klant? Deze en vele andere vragen neem je op in je online marketingstrategie.

Ontdekken wat je kunt met een online marketingstrategie?

Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem vrijblijvend contact met mij op.

Customer journey: onderdeel van je online marketingstrategie

De customer journey is een wezenlijk onderdeel van je online marketingstrategie. Deze legt namelijk de link tussen jouw strategie en de te bereiken doelgroep. Het model bestaat uit vier fasen; de touch-, tell-, sell- en care-fase. Elke fase heeft zijn eigen focuspunten en laat zien hoe je de doelgroep moet bereiken/aanspreken.

Aan de hand van de vier fasen van de customer journey maken wij een inventarisatie om jouw strategie te ontwikkelen. Om je een idee te geven hoe dit werkt, beschrijven we dit per fase.

Touch

In deze eerste fase zorgen we dat we de juiste kanalen en middelen vastleggen om jouw doelgroep te bereiken.

TELL

De fase waarin we onder de aandacht van de doelgroep moeten blijven. De doelgroep heeft jouw onderneming binnen zijn/haar oriëntatieproces gevonden. Het is nu zaak deze doelgroep aan je te binden.

SELL

Nu moeten we de doelgroep over de streep trekken en hen overhalen om jouw klant te worden. Samen kruipen we in de huid van jouw potentiële klant en zorgen we voor een optimaal aantal conversies naar order.

CARE

De fase waarin we proactief naar een doelgroep communiceren om deze te ontzorgen. Hier wordt jouw CRM-systeem en online marketing samengebracht. Maar denk hier ook aan social-mediacampagnes en e-mailcampagnes.

Het team van OMCBase zet zich altijd 100% in om van jouw campagne een succes te maken.

Realistische doelstellingen, zuivere communicatie en goed projectmanagement zijn hier de sleutel tot succes. Wil je  meer informatie, of samen inventariseren hoe we van jouw campagne een succes kunnen maken? Neem dan contact met ons op!

 

 

 

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
Mijn ervaring met OMCBase is dat het een jong, dynamisch en zeer “to the point” bedrijf is. Hun visie met het Customer Journey model maakt dat je snel en zorgvuldig tot een gedegen en professioneel plan komt. Het team geeft je echt het gevoel dat ze er voor je bedrijf zijn maar vooral, er ook voor staan! Realistische doelstellingen, heldere formuleringen en een efficiënte werkwijze maakt dat OMCbase een perfecte partner is voor BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Werkwijze Online Marketing-strategie:

Samen gaan we inventariseren

Jij ontvangt van ons een voorstel

Wij zetten de campagnes op

Jij behaalt je (online) doelen

Vanaf het begin

Een online marketingstrategie begint altijd met een inventarisatie. Hoe sta je er op dit moment voor? Waar zitten je groeimogelijkheden? En wat zijn aandachtspunten? We nemen hierbij bovenstaande customer journey als hulpmiddel. In welke fase binnen deze klantreis zijn er al slagen gemaakt? Heb je bijvoorbeeld al kanalen ingericht of middelen ontwikkeld? En het belangrijkste: welke doelstellingen heeft je onderneming en hoe kan een online marketingstrategie bijdragen aan deze doelstellingen?

Weet waar je naartoe wil

De beste resultaten in online marketing behaal je als je weet waar je naartoe wil werken. Ook al heb je daarvoor nog een lange weg te gaan: met de juiste strategie en een gezonde dosis enthousiasme werk jij van idee naar resultaat.

Voor ieder bedrijf is de omschrijving van ‘het beste resultaat’ anders. Daarom is elke online marketingstrategie uniek. Dit geeft jou de mogelijkheid om te focussen op waar jij mee kunt groeien. Wellicht is social media jouw main focus. Misschien richt je je pijlen op contentmarketing. Het is jouw plan. Hét fundament dat je gebruikt om je doelen te behalen.

Ken je doelgroep erg goed

Om je online marketingstrategie concreet en effectief in te zetten, moet je weten wie je doelgroep is. Voor wie doe je wat je doet? En waarom zouden zij niet zonder jou kunnen (oftewel: welke meerwaarde heeft je aanbod voor hen)? Ook kijken we hoe we hen gaan bereiken. Via welke kanalen doen we dit? Kiezen we voor louter online marketing, of combineren we dit met offline marketing? Jouw doelgroep geeft hierin de doorslag.

Neem je concurrenten mee in de strategie

Of jouw strategie kans van slagen heeft hangt ook samen met je concurrentie. Wat is de kwantiteit en de kwaliteit van de uitdagers in jouw branche? Hoe bewegen zij online (en offline)? Op welke manier bereiken zij hun klanten en welke tone-of-voice gebruiken zij daarbij? Deze en andere vragen neem je mee in de concurrentieanalyse. De gegevens hieruit gebruik je om te bepalen welke strategie je kiest. Zo kan het zijn dat je een bepaalde weg inslaat omdat je concurrenten dit niet doen en jij zo uniek kunt zijn ten opzichte van hen.

Een effectieve online marketingstrategie…

…zorgt dat je potentiële klanten jou sneller zullen vinden. Of zij nou bewust naar je op zoek zijn of niet. Je bent aanwezig op kanalen waar zij ook aanwezig zijn.

…vertelt wat jouw business uniek maakt en wat daarmee de meerwaarde is voor je klanten. Zij hebben geen zin in een algemeen verkooppraatje gericht op de massa. Jouw meerwaarde zorgt dat je doelgroep geholpen wordt daar waar zij de oplossing voor een probleem zoeken of daar waar zij een behoefte willen vervullen.

…biedt houvast voor de toekomst. Beslissingen nemen binnen je bedrijf doe je op basis van je online marketingstrategie. Door je duidelijke doelstellingen weet jij wat je wilt bereiken. Met die doelen in je achterhoofd weeg je af welke keuze de beste zal zijn.

…laat zien hoe je huidige klanten kunt vasthouden en hoe je hen kunt veranderen in loyale klanten. Zij zullen de motor zijn voor je business. Klantrelaties aangaan en verstevigen is van cruciaal belang. Met de juiste strategie worden je klanten wellicht zelfs promotors.

…laat jouw business (online) groeien. Heel plat gezegd heeft jouw bedrijf inkomsten nodig om te blijven bestaan. De online marketingstrategie beschrijft hoe jij gaat zorgen voor deze inkomsten. Zo weet je dat het pad naar een gezonde bedrijfstoekomst er ligt. Hoe je dit pad vormgeeft is aan jou. Het biedt je in ieder geval een prachtige en effectieve basis voor je succesvolle onderneming.