Online marketingstrategie

Bouw eerst een sterk fundament op maat voor jouw online successen!

Online marketingstrategie: hét fundament

Met een online marketingstrategie bouw jij een stevig fundament voor je business. Hiermee behaal jij je bedrijfsdoelen. Of je nou meer websitebezoekers, een groter aantal conversies, een uitgebreider klantenbestand of iets anders als doel hebt.

In de strategie beschrijf je hoe je jouw online marketing gaat aanpakken. Hoe zorg je dat je aanbod bij de klant terecht komt? Wie is die klant eigenlijk? Waar is die te vinden? Hoe kun je hem of haar aan jouw bedrijf binden? Wat ga je doen om herhalingsaankopen te stimuleren? Op welke manier maak je van een normale klant een loyale klant? Deze en vele andere vragen neem je op in je online marketingstrategie.

Ontdekken wat je kunt met een online marketingstrategie?

Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem vrijblijvend contact met mij op.

Customer journey: onderdeel van je online marketingstrategie

De customer journey is een wezenlijk onderdeel van je online marketingstrategie. Deze legt namelijk de link tussen jouw strategie en de te bereiken doelgroep. Het model bestaat uit vier fasen; de touch-, tell-, sell- en care-fase. Elke fase heeft zijn eigen focuspunten en laat zien hoe je de doelgroep moet bereiken/aanspreken.

Aan de hand van de vier fasen van de customer journey maken wij een inventarisatie om jouw strategie te ontwikkelen. Om je een idee te geven hoe dit werkt, beschrijven we dit per fase.

Touch

In deze eerste fase zorgen we dat we de juiste kanalen en middelen vastleggen om jouw doelgroep te bereiken.

TELL

De fase waarin we onder de aandacht van de doelgroep moeten blijven. De doelgroep heeft jouw onderneming binnen zijn/haar oriëntatieproces gevonden. Het is nu zaak deze doelgroep aan je te binden.

SELL

Nu moeten we de doelgroep over de streep trekken en hen overhalen om jouw klant te worden. Samen kruipen we in de huid van jouw potentiële klant en zorgen we voor een optimaal aantal conversies naar order.

CARE

De fase waarin we proactief naar een doelgroep communiceren om deze te ontzorgen. Hier wordt jouw CRM-systeem en online marketing samengebracht. Maar denk hier ook aan social-mediacampagnes en e-mailcampagnes.

Het team van OMCBase zet zich altijd 100% in om van jouw campagne een succes te maken.

Realistische doelstellingen, zuivere communicatie en goed projectmanagement zijn hier de sleutel tot succes. Wil je  meer informatie, of samen inventariseren hoe we van jouw campagne een succes kunnen maken? Neem dan contact met ons op!

 

 

 

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
At the moment we are working together with Yaël to full satisfaction for a number of months. The strategic approach combined with the hands on mentality is a great success for us. Google quickly realized that our website had made an improvement and continues to be in the ranking daily. Yaël thinks along with you as if it were his own company, sketches real expectations and makes them true! We are very satisfied and strongly recommend Yaël (although we hope that he has enough time left for us ;-))
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Thank you very much to Yaël Sigger!Honest and helpful!His advice helped me on the road where I did not like to recruit employees for our business. Also received advice regarding our website.As far as I am concerned a must! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Good cooperation with OMCBase for online promotion. To the point, very focused approach!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Great knowledge of new techniques, speed and a very efficient and professional way of working. OMCBase really deepens the customer.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
My experience with OMCBase is that it is a young, dynamic and very "to the point" company. Their vision with the Customer Journey model ensures that you come to a thorough and professional plan quickly and carefully. The team really gives you the feeling that they are there for your company, but above all, they also stand for it! Realistic objectives, clear formulations and efficient working methods make OMCbase a perfect partner for BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

    Bel mijMail mijApp mij

    info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

    Werkwijze Online Marketing-strategie:

    Samen gaan we inventariseren

    Jij ontvangt van ons een voorstel

    Wij zetten de campagnes op

    Jij behaalt je (online) doelen

    Vanaf het begin

    Een online marketingstrategie begint altijd met een inventarisatie. Hoe sta je er op dit moment voor? Waar zitten je groeimogelijkheden? En wat zijn aandachtspunten? We nemen hierbij bovenstaande customer journey als hulpmiddel. In welke fase binnen deze klantreis zijn er al slagen gemaakt? Heb je bijvoorbeeld al kanalen ingericht of middelen ontwikkeld? En het belangrijkste: welke doelstellingen heeft je onderneming en hoe kan een online marketingstrategie bijdragen aan deze doelstellingen?

    Weet waar je naartoe wil

    De beste resultaten in online marketing behaal je als je weet waar je naartoe wil werken. Ook al heb je daarvoor nog een lange weg te gaan: met de juiste strategie en een gezonde dosis enthousiasme werk jij van idee naar resultaat.

    Voor ieder bedrijf is de omschrijving van ‘het beste resultaat’ anders. Daarom is elke online marketingstrategie uniek. Dit geeft jou de mogelijkheid om te focussen op waar jij mee kunt groeien. Wellicht is social media jouw main focus. Misschien richt je je pijlen op contentmarketing. Het is jouw plan. Hét fundament dat je gebruikt om je doelen te behalen.

    Ken je doelgroep erg goed

    Om je online marketingstrategie concreet en effectief in te zetten, moet je weten wie je doelgroep is. Voor wie doe je wat je doet? En waarom zouden zij niet zonder jou kunnen (oftewel: welke meerwaarde heeft je aanbod voor hen)? Ook kijken we hoe we hen gaan bereiken. Via welke kanalen doen we dit? Kiezen we voor louter online marketing, of combineren we dit met offline marketing? Jouw doelgroep geeft hierin de doorslag.

    Neem je concurrenten mee in de strategie

    Of jouw strategie kans van slagen heeft hangt ook samen met je concurrentie. Wat is de kwantiteit en de kwaliteit van de uitdagers in jouw branche? Hoe bewegen zij online (en offline)? Op welke manier bereiken zij hun klanten en welke tone-of-voice gebruiken zij daarbij? Deze en andere vragen neem je mee in de concurrentieanalyse. De gegevens hieruit gebruik je om te bepalen welke strategie je kiest. Zo kan het zijn dat je een bepaalde weg inslaat omdat je concurrenten dit niet doen en jij zo uniek kunt zijn ten opzichte van hen.

    Een effectieve online marketingstrategie…

    …zorgt dat je potentiële klanten jou sneller zullen vinden. Of zij nou bewust naar je op zoek zijn of niet. Je bent aanwezig op kanalen waar zij ook aanwezig zijn.

    …vertelt wat jouw business uniek maakt en wat daarmee de meerwaarde is voor je klanten. Zij hebben geen zin in een algemeen verkooppraatje gericht op de massa. Jouw meerwaarde zorgt dat je doelgroep geholpen wordt daar waar zij de oplossing voor een probleem zoeken of daar waar zij een behoefte willen vervullen.

    …biedt houvast voor de toekomst. Beslissingen nemen binnen je bedrijf doe je op basis van je online marketingstrategie. Door je duidelijke doelstellingen weet jij wat je wilt bereiken. Met die doelen in je achterhoofd weeg je af welke keuze de beste zal zijn.

    …laat zien hoe je huidige klanten kunt vasthouden en hoe je hen kunt veranderen in loyale klanten. Zij zullen de motor zijn voor je business. Klantrelaties aangaan en verstevigen is van cruciaal belang. Met de juiste strategie worden je klanten wellicht zelfs promotors.

    …laat jouw business (online) groeien. Heel plat gezegd heeft jouw bedrijf inkomsten nodig om te blijven bestaan. De online marketingstrategie beschrijft hoe jij gaat zorgen voor deze inkomsten. Zo weet je dat het pad naar een gezonde bedrijfstoekomst er ligt. Hoe je dit pad vormgeeft is aan jou. Het biedt je in ieder geval een prachtige en effectieve basis voor je succesvolle onderneming.