Online marketingstrategie

Bouw eerst een sterk fundament op maat voor jouw online successen!

Online marketingstrategie: hét fundament

Een online marketingstrategie begint altijd met een inventarisatie. In welke fase binnen de customer journey (klantreis) zijn er al slagen gemaakt en zijn er bijvoorbeeld kanalen ingericht of middelen ontwikkeld? En het belangrijkste: welke doelstellingen heeft je onderneming en hoe kan een online marketingstrategie bijdragen aan deze doelstellingen? Veel bedrijven hebben al een deel van het online fundament ingericht. Er zijn ook bedrijven die nog steeds goed varen op het huidige fundament, maar zich voorbereiden op de digitale toekomst. In beide situaties doorlopen we de customer journey voor een optimale inventarisatie.

Ontdekken wat je kunt met een online marketingstrategie?

Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

Customer journey: onderdeel van je online marketingstrategie

De customer journey is een wezenlijk onderdeel van je online marketingstrategie. Deze legt namelijk de link tussen jouw strategie en de te bereiken doelgroep. Het model bestaat uit vier fasen; de touch-, tell-, sell- en care-fase. Elke fase heeft zijn eigen focuspunten in een online marketingstrategie. Wil je meer de diepte ingaan over dit model? Lees dan ons blog over de customer journey.

Aan de hand van de vier fasen van de customer journey maken wij een inventarisatie om jouw online marketingstrategie te ontwikkelen. Om je een idee te geven hoe dit werkt, beschrijven we dit per fase.

Touch

In deze eerste fase kijken we naar hoe we de juiste doelgroep(en) kunnen aanspreken. We zetten verschillende kanalen, middelen en technieken in om hen te bereiken.

TELL

De fase waarin we onder de aandacht van de doelgroep moeten blijven. De doelgroep heeft jouw onderneming binnen zijn/haar oriëntatieproces gevonden. Het is nu zaak deze doelgroep aan je te binden.

SELL

Nu moeten we de doelgroep over de streep trekken en hen overhalen om jouw klant te worden. Samen kruipen we in de huid van jouw potentiële klant en zorgen we voor een optimaal aantal conversies.

CARE

De fase waarin we proactief naar een doelgroep communiceren om deze te ontzorgen. Hier wordt jouw CRM-systeem en online marketing samengebracht. Maar denk hier ook aan social-mediacampagnes en e-mailcampagnes.

Het team van OMCBase zet zich altijd 100% in om van jouw campagne een succes te maken.

Realistische doelstellingen, zuivere communicatie en goed projectmanagement zijn hier de sleutel tot succes. Wil je  meer informatie, of samen inventariseren hoe we van jouw campagne een succes kunnen maken? Neem dan contact met ons op!

 

 

 

Yaël Sigger
Owner & Strateeg

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
Mijn ervaring met OMCBase is dat het een jong, dynamisch en zeer “to the point” bedrijf is. Hun visie met het Customer Journey model maakt dat je snel en zorgvuldig tot een gedegen en professioneel plan komt. Het team geeft je echt het gevoel dat ze er voor je bedrijf zijn maar vooral, er ook voor staan! Realistische doelstellingen, heldere formuleringen en een efficiënte werkwijze maakt dat OMCbase een perfecte partner is voor BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Werkwijze Online Marketing-strategie:

Samen gaan we inventariseren

Jij ontvangt van ons een voorstel

Wij zetten de campagnes op

Jij behaalt je (online) doelen