SEO-analyse

Het begin van een gerichte SEO-strategie

Een SEO-analyse maakt de huidige autoriteit en positie in de zoekresultaten van jouw website inzichtelijk. Daarbij krijg je een antwoord op vragen als “op welke zoekwoorden wordt mijn website nu gevonden?” en “hoe doet mijn bedrijf het ten opzichte van mijn concurrenten?”. De analyse laat duidelijk zien hoe je er nu voor staat en waar ruimte is voor verbetering.

Wat zou het je opleveren als je…

  • Precies weet hoe jouw website er nu voor staat in Google;
  • Weet waar je verbeterpunten liggen en hoe je hiermee aan de slag kunt gaan;
  • Inzichtelijk hebt hoe je concurrenten momenteel in Google presteren;
  • Weet op welke zoektermen je goed presteert en welke termen minder werken;
  • Een duidelijk startpunt hebt om je groei te kunnen meten;
  • Op basis van concrete adviezen met SEO aan de slag kan gaan.

Inventarisatie

We leren graag wat meer over jouw bedrijf en duiken de statistieken van je website in om te achterhalen hoe je er nu voor staat.

Onderzoek

Ook kijken we hoe je concurrenten het doen in de zoekresultaten. Waar liggen hun sterke en zwakke punten? Hoe verhoudt dit zich tot jouw bedrijf?

Advies

Op basis van de SEO-analyse geven we je een aantal concrete SEO-adviezen waarmee je aan jouw positie in de zoekresultaten kunt werken.

Actie

Nu je weet waar jouw ruimte voor groei ligt, kun je hier actief en gestructureerd mee aan de slag. Je kunt dat uiteraard ook aan onze SEO-experts overlaten!

12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers
12 medewerkers

Inzicht

Leer hoe jouw website en die van je concurrenten er nu voor staan.

Concreet

Concrete, goed onderbouwde actiepunten om je SEO-focus op te leggen.

Meetbaar

Een helder startpunt om je toekomstige resultaten mee te vergelijken.

Focus

Ga gericht aan de slag met de belangrijkste punten waarop jij kunt scoren.

Het belang van een SEO-analyse

Een grondige SEO-analyse is het fundament voor een waardevolle, goed onderbouwde SEO-strategie. Wanneer je precies weet hoe je er nu voor staat en waar je verbeterpunten liggen, weet je zeker dat je met de juiste activiteiten aan de slag gaat om je positie en autoriteit te verhogen.

Tegelijkertijd voorkom je door de SEO-strategie dat je autoriteit en positie verliest door te werken aan dingen die juist al erg goed gingen. Door de analyse weet je zeker dat je de punten aanpakt die voor jou het meest belangrijk zijn.

Hoe maak je een SEO-analyse?

De SEO-analyse begint met het inventariseren van je huidige situatie. Zo kijken we bijvoorbeeld of je website technisch goed in elkaar steekt en of hier nog optimalisatieslagen te maken zijn. We brengen de huidige autoriteit van je website in kaart en kijken op welke zoektermen je bezoekers nu voornamelijk binnenkomen. Dat kunnen we vervolgens spiegelen aan de termen waarop je gevonden zou willen worden. Komt dit overeen? En hoe presteren je concurrenten op dit gebied? De analyse resulteert dan ook in een lijst van aanbevelingen waarmee je doelgericht met SEO aan de slag kunt gaan. Besteed je dit liever uit? Ook bij de uitvoering van je SEO-strategie helpen wij je graag.

Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Uw specialist Yaël helpt u graag verder.

[wpforms_selector form_id=”7072″ module_class=”omc_contact” _builder_version=”4.9.0″ _module_preset=”default” global_colors_info=”{}”][/wpforms_selector]