Search
Engine
Optimization
Zorg voor een goede organische vindbaarheid, met behulp van Search Engine Optimization!
Search Engine Optimization (SEO)
Search Engine Optimization is de basis voor vele campagnes. Je optimaliseert je pagina’s om hoger in de zoekmachines te eindigen. Je zorgt ervoor dat de juiste boodschap bij de juiste doelgroep terechtkomt.
Door op de juiste manier SEO-marketing in te zetten, wordt jouw onderneming goed vindbaar in de zoekmachines. Er komen meer mensen op je website, wat de kans op een hoger aantal leads en uiteindelijk conversies vergroot. Search Engine Optimization is dus een manier om je onderneming flink te laten groeien!

Zorg dat je organisch beter vindbaar bent in zoekmachines
Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Wat doet SEO in de customer journey?
Via de customer journey laten we je zien hoe Search Engine Optimization jouw onderneming helpt om te groeien. Dit model illustreert de klantreis die een prospect aflegt. Van kennismaking met tot klant van jouw onderneming.
Wij vertellen je graag waarom Search Engine Optimization zo belangrijk is voor jouw onderneming.
Customer journey-fases die bij SEO niet worden aangeraakt, zijn lichter gemaakt. Wel oppert deze vervolgstappen op basis van SEO.
Touch
Het bereiken/aanspreken van je doelgroep. Hoe hoger jouw website in Google staat, hoe meer clicks op jouw links, des te meer websitebezoekers. Onthoud: SEO is altijd alleen organisch.
TELL
Laat je pagina aansluiten op wat mensen zoeken. Denk aan titels en een pagina-beschrijving. Interesseer de potentiële klant. Leid ‘zwevende zoekers’ naar jouw website. Resultaat? Een hoger aantal leads en conversies.
SELL
Als de interesse is gewekt, moet je overgaan op het overhalen van de potentiële klant. Deze kan ook in Google kijken wat andere mensen van je bedrijf vinden, bijvoorbeeld via Google Reviews. Ook dit hoort bij een SEO-optimalisatie.
CARE
Bied je klant een geweldige service na zijn/haar aankoop. Denk aan klantenservice, of via e-mails klanten op de hoogte houden over diensten of producten.
“
Met een sterke Search Engine Optimization-strategie kun je ontzettend veel voorsprong creëren op je concurrenten. Hoe beter je inspeelt op de factoren die van invloed zijn, hoe hoger jouw pagina’s in de zoekmachine worden getoond.
Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 32,5 procent van mensen die een zoekopdracht uitvoerden, klikt op de bovenste link. Daarna neemt het drastisch af: 17 procent klikt op de tweede link en ongeveer 11 procent kiest de derde…

Marthijn van der Velde
Online Marketeer & Content Creator
Wat vinden anderen?
Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.
Neem contact op
Kies je voor SEO bij OMCBase, dan:
Gaan we eerst samen inventariseren
Ontvang jij van ons een voorstel
Gaan wij je website SEO-optimaliseren
Merk jij een stijging in websitebezoekers, conversies en leads
Belangrijke facetten binnen een SEO-optimalisatie:
- Techniek: de techniek van jouw website moet helemaal kloppen. Deze nemen we geheel onder de loep. Waar nodig brengen we verbeteringen aan.
- Zoekwoorden: zonder een sterke en gerichte zoekwoordanalyse kun je eigenlijk geen SEO inzetten. De zoekwoorden spelen vooral in op de touch-fase binnen de customer journey. Dit is de fase waarin een prospect het aanknopingspunt met jouw product(en), dienst(en) of bedrijf vindt. Samen leggen we de belangrijkste zoekwoorden voor jouw onderneming vast. Zo kunnen we jouw doelgroep goed bereiken.
- Autoriteit: dit bouw je op door linkbuilding in te zetten, maar bijvoorbeeld ook door je website doorlopend van goede content te voorzien of door social media marketing in te zetten.
Deze drie facetten zijn ontzettend belangrijk, maar nog niet dekkend. Wij gaan je helpen een totaalplan op te stellen. Samen met jou gaat OMCBase kijken naar de beste manier op Search Engine Optimization toe te passen om jouw website zo hoog mogelijk in Google te laten ranken.
Jouw zoekmachine optimalisatie uitbesteden?
Het uitvoeren van SEO is van grote invloed op de vindbaarheid van je website. Niet iedere ondernemer kiest er echter voor om hier zelf mee aan de slag te gaan. Zij laten het doen door een professioneel bureau. Mensen die hun zoekmachine marketing uitbesteden kiezen hiervoor om verschillende redenen. Om jou te helpen beslissen zetten we deze redenen op een rijtje.
Tijdgebrek
Sommige ondernemers hebben niet genoeg tijd om bezig te gaan met hun SEO. Het is een proces dat niet van dag één op dag twee directe resultaten geeft. Er moet geoptimaliseerd worden, gemeten worden, weer geoptimaliseerd worden, et cetera. Het is een iteratief proces. Het is niet altijd mogelijk om hier voldoende de tijd voor te nemen of om een specialist in dienst te hebben die hierop kan focussen. In plaats van kostbare tijd kwijt te zijn aan halve resultaten, biedt een zoekmachine marketing bureau hulp.
Expertise
Als je gaat bouwen aan je business, wil je dat het goed gebeurt. Niet iedere ondernemer heeft evenveel kennis van het online vindbaar maken van diens business. Een zoekmachine marketing bureau kent het reilen en zeilen op het gebied van SEO. Deze weet precies welke trends er zijn op dat moment en hoe de beste resultaten behaald kunnen worden. Dit is ideaal voor veel bedrijven. Ondernemers willen hun zoekmachine optimalisatie uitbesteden aan een professioneel marketing bureau dat zorgt voor betere vindbaarheid en meer leads. Zij vinden dit de meest efficiënte manier van online groeien. Ze houden zelf tijd over om op andere facetten binnen hun bedrijf te focussen, terwijl het ingeschakelde team aan de slag gaat met de SEO.
Resultaten van het uitbesteden
Je SEO uitbesteden heeft grote positieve effecten op je business. Door de juiste zoekwoorden toe te voegen aan je teksten, zorg je ervoor dat zoekers jou beter kunnen vinden. Jouw website wordt door je SEO teksten sneller getoond als relevante pagina op basis van de opgegeven zoekterm.
Hoe meer websitebezoekers jij krijgt, hoe meer leads je binnenhaalt. En meer leads zorgen vaak ook voor meer conversies. Het is dus aan te raden om aan de slag te gaan met je SEO. Je kunt dit zelf proberen aan de hand van gericht zoekmachine marketing advies van ons enthousiaste team. Je kunt ook besluiten om de gehele SEO uit te besteden. In beide gevallen staat de groei van jouw business centraal. We staan altijd voor je klaar om je hierbij te helpen.