Autoriteit
opbouwen

Bouw gestructureerd aan je online autoriteit voor een hogere klassering in de zoekmachines.

Autoriteit opbouwen voor betere vindbaarheid

Eén van de belangrijkste elementen binnen een SEO-strategie is het opbouwen van autoriteit. Een website wordt hierbij door Google op verschillende facetten beoordeeld. De belangrijkste facetten zijn hier: domeinleeftijd, de hoeveelheid kwalitatieve content en het linkprofiel van de website. Voor het starten met het opbouwen van autoriteit, is het goed om eerst te inventariseren.

Bouw (online) autoriteit op en word beter gevonden

Samen bespreken we wat we gaan doen om jouw doel(en) te behalen.
Neem geheel vrijblijvend contact met mij op. Spreek ik je straks?

Het belang van autoriteit volgens de customer journey

De customer journey is een model dat gebruikt wordt om te kijken hoe een klant de reis doorloopt van kennismaking met tot klant zijn van jouw bedrijf. Dit wordt met behulp van vier fases uitgelicht. Wil je meer de diepte ingaan over dit model? Lees dan ons blog over de customer journey.

Om je op weg te helpen met waarom autoriteit zo belangrijk is, laten we dit zien in de fases van de customer journey. Fases die hierin niet door website-autoriteit worden aangeraakt, zijn lichter gemaakt. Wel staan hier vervolgstappen in vanuit website-autoriteit gezien.

Touch

De potentiële klant maakt kennis met jouw onderneming. Bij de SEO-strategie kijken we naar vindbaarheid in zoekmachines. Hoe hoger jouw autoriteit, hoe relevanter Google jouw website vindt om te tonen in de zoekresultaten.

TELL

Nadat de potentiële klant jouw bedrijfsnaam heeft gezien, moet deze geïnteresseerd worden om te klikken naar je website. SEO-technieken, Contentmarketing en Webontwikkeling spelen hierin een rol.

SELL

Hier wordt je prospect daadwerkelijk klant van je onderneming. Aanbiedingen of beloningen kunnen hiervoor perfect gebruikt worden. Is je autoriteit te laag, dan vindt Google jouw website niet relevant genoeg en wordt deze niet hoog geplaatst.

CARE

In deze fase wordt de klant ontzorgd. Klantenservice, e-mailmarketing met passende aanbiedingen, social media: hier is veel mogelijk. Het behouden van de klant staat centraal.

Autoriteit is een belangrijk onderdeel van je SEO-strategie. Het gaat erom hoe relevant Google jouw website en pagina’s vindt voor je doelgroep.

Dit is gebaseerd op een aantal factoren. Deze worden onderaan de pagina belicht. Vindt Google dat jouw website niet aansluit bij een zoekopdracht? Dan kan dat komen doordat je de in de zoekopdracht gebruikte zoekwoorden te weinig laat terugkomen op je website. Of omdat je linkprofiel niet op orde is. Of omdat je pagina te sloom laadt. OMCBase zorgt ervoor dat jij autoriteit opbouwt met je website. Zo gaat jouw onderneming nog beter scoren!


Marthijn van der Velde
Online Marketeer & Content Creator

Wat vinden anderen?

Wat de partners waarmee wij werken van ons vinden, is heel belangrijk voor ons. Zo kunnen wij onszelf en onze diensten verbeteren waar dat nodig is. Alles om jou en je bedrijf of organisatie alleen het beste van het beste te kunnen bieden. Daar gaan we voor. En dat mag je van ons verwachten.

Momenteel een fijne samenwerking in het uitdenken en meten van een strategie. Erg transparant in het complete verloop van intake tot periodieke opleveringen. Yaël is een sterke sparringspartner, die communicatie vanuit verschillende invalshoeken kan benaderen.
Job Klinkhamer
20:49 21 Aug 18
We werken op het moment een aantal maanden samen met Yaël naar volle tevredenheid. De strategische aanpak gecombineerd met de hands on mentaliteit is voor ons een groot succes. Google zag al snel in dat onze website een verbeterslag had gemaakt en blijft dagelijks plussen in de ranking. Yaël denkt met je mee alsof het zijn eigen bedrijf is, schetst reële verwachtingen en maakt ze waar! Wij zijn super tevreden en raden je Yaël van harte aan (al hopen we wel dat hij genoeg tijd over houdt voor ons 😉 )
Martien Iris
19:30 19 Nov 18
Hartelijk dank aan Yaël Sigger!Eerlijk en behulpzaam!Zijn advies heeft me op weg geholpen waar ik het even niet zag zitten om werknemers te werven voor onze business. Ook advies gekregen ivm onze website. Wat mij betreft een aanrader! 👍
Yasmina Yas
12:57 07 Dec 18
Goede samenwerking met OMCBase voor online promotie. To the point, zeer gerichte aanpak!
Matthijs Brummel
06:50 22 Oct 18
Grote kennis van nieuwe technieken, snelheid en een zeer efficiënte en professionele werkwijze. OMCBase verdiept zich echt in de klant.
Rudolf Nagtzaam
10:40 22 Mar 19
Mijn ervaring met OMCBase is dat het een jong, dynamisch en zeer “to the point” bedrijf is. Hun visie met het Customer Journey model maakt dat je snel en zorgvuldig tot een gedegen en professioneel plan komt. Het team geeft je echt het gevoel dat ze er voor je bedrijf zijn maar vooral, er ook voor staan! Realistische doelstellingen, heldere formuleringen en een efficiënte werkwijze maakt dat OMCbase een perfecte partner is voor BeLive.
Knetterbekske maarten
22:46 20 Oct 19
Wij hebben een enorme stap vooruit gemaakt dankzij OMCBase. Heldere adviezen, realistische doelstellingen en een heel prettige samenwerking.
Inez Ruting
09:54 22 Aug 19

Neem contact op

Bel mijMail mijApp mij

info@omcbase.nl      |      06 163 698 04

Kies je voor website-autoriteit opbouwen met OMCBase, dan:

Gaan we eerst samen inventariseren

Ontvang jij van ons een voorstel

Werken wij aan jouw autoriteit

Groeit jouw aantal websitebezoekers, conversies en leads

Start met een inventarisatie

Autoriteit kun je op verschillende manier opbouwen. Om zeker te weten dat je op de juiste wijze start met het opbouwen van autoriteit, zijn onderstaande punten belangrijk om door te nemen:

  • Controleer de leeftijd van het domein en maak het profiel van het root-domein inzichtelijk. Is deze leeftijd aan de lage kant, omdat je net een nieuwe website hebt? Dan is het verstandig om eerst het root-domein te versterken. Hiermee voorkom je een onnatuurlijk linkprofiel (lees: meer spam-links dan kwalitatieve links).
  • Controleer alle content op de website. Is de content op bepaalde pagina’s toegespitst op bepaalde zoekwoorden of is hier geen rekening mee gehouden? Alias: vindt Google jouw pagina relevant genoeg om te tonen aan iemand die een zoekopdracht met die zoekwoorden uitvoert?
  • Check al je concurrenten en hun online bewegingen. Het is met name belangrijk dat je het linkprofiel van jouw concurrentie onder de loep neemt. Dit maakt inzichtelijk of je topposities kunt gaan pakken, of dat dat vrijwel onmogelijk is. In het laatste geval zijn long tail zoekwoorden een passend oplossing.

Het is dus verstandig om samen een inventarisatie te doen. Zo weet jij waar jouw onderneming (online) staat, en waar je concurrenten (online) staan. Handel op basis van deze informatie bij verdere online marketingstrategieën. OMCBase helpt je met autoriteit opbouwen voor je website en zorgt dat je hoger komt te staan in Google.